Anonym (Z) skrev 2015-04-26 20:24:21 följande:
Ja, men jag för min del kan ju jämföra med att arbeta - och inte bara vanlig heltid utan 60 timmars veckor med både dag-, kvälls- och nattpass och nu gå och stämpla, och för min del är det här mycket mer stressigt. När man gick hem efter sina arbetspass var man ledig, men så känner jag aldrig nu. Det är stressigt att inte känna att man gör någon nytta- fast det är ju egentligen också ganska hysteriskt...
Det känns kränkande att hela tiden behöva "rapportera" vad jag gör, Har funderat på att börja skriva in att jag rånat banken och trycker sedlar på nätterna, för att se om det blir någon reaktion...
När man stämplar har man inga arbetskompisar heller. Och att sitta med en inkomst som är 1/3 av vad man haft tidigare är inte heller något vidare.
Om man tycker det verkar så slappt och roligt, varför arbetar man då? Hoppa av jobbet och lämna det till någon som uppskattar det istället, vet jag?
Det spelar ingen roll, jag kommer aldrig anse att det är jobbigt att gå arbetslös. Jag kan förstå att det är fruktansvärt tråkigt efter ett tag, absolut. Men så speciellt jobbigt? Njaaaa!
Blir det katastrof ekonomiskt så visst, då kan det bli lite jobbigt med psykisk stress. Men det finns oftast jobb någonstans. Sen att man inte vill servera hamburgare på donkan, det är ens egna problem.
Mitt jobb är fruktansvärt slitigt, man måste vara i god fyisk form, annars överlever man inte ens en halv dag. :P Inte direkt så att folk står på kö, för inte många som klarar det. Jag har som sagt ett års akassa i september, kanske borde be chefen sparka mig då? Hmm?
Har dock en annan som redan vill anställa mig. Jag har aldrig gått arbetslös, undrar varför? :)