• Anonym (Still standing)

Men varför är alla så sjuka helt plötsligt?!?!

Varför går alla människor hemma för depression, ångest och allmän ohälsa helt plötsligt? Vad är det som händer med svenska folket?

Varför har sjukskrivning blivit ett sätt att hantera livet istället för att ta tag i det som är jobbigt och ta ansvar för sin hälsa?

http://www.netdoktor.se/psykiatri/nyheter/Dramatisk-okning-av-antalet-sjukskrivna-med-psykisk-ohalsa/

Jag vill inte verka nedlåtande, men samtidigt kan jag erkänna att det är svårt att se vad, annat än ren lathet, som ligger bakom siffrorna. Upplys mig gärna. . .

• Svar på tråden Men varför är alla så sjuka helt plötsligt?!?!
  • Anonym (j)
    Anonym (Still standing) skrev 2015-05-05 09:36:56 följande:

Det var ju ett givande inlägg i debatten. Är det det bästa du kan lägger jag ner diskussionen med dig här, det är inte givande med den typen av kommentarer och det ger mig inget att fortsätta samtalet. Öka på din förmåga att föra en vettig dialog och återkom sedan.
    Jag förstår, det brukar låta så när argumenten tryter. 
  • Anonym (j)
    Anonym (Still standing) skrev 2015-05-05 09:39:33 följande:

Mjo, delvis. Men det förklarar inte varför alla överhuvudtaget springer till läkare och vill vara sjukskrivna hela tiden.
    Snacka om extrapolering.
    ALLA springer till läkare, dåså, det innefattar även dig.
    Så varför gör du det?
    Sen skriver du att du inte dömer, jotack, vi kan läsa det du. 
    Anonym (j) skrev 2015-05-05 18:03:50 följande:
    Mina argument?!?! Haha. . . 

Vem var det som började dra till med "goddag yxskaft" etc. . . för att argumenten tröt?
    Anonym (j) skrev 2015-05-05 18:03:50 följande:

Vem var det som började dra till med "goddag yxskaft" etc. . . för att argumenten tröt?
  • Anonym (j)
    Anonym (Still standing) skrev 2015-05-05 18:28:27 följande:

Nej 
    För att ditt inlägg saknade relevans till det jag skrev. 
    Anonym (j) skrev 2015-05-05 18:47:29 följande:
    Nej 
    För att ditt inlägg saknade relevans till det jag skrev. 
    Du kanske inte kunde se det, men det är okej. Alla kan inte vara högutbildade akademiker. . . 
  • Anonym (cary)
    Tow2Mater skrev 2015-05-05 17:27:41 följande:
    Så du bara spekulerar istället?
    Hon sa ju inte att det är den enda orsaken, men att det är en av orsakerna.
    Spekulerar? Nej mycket insatt.
  • Tow2Mater
    Anonym (cary) skrev 2015-05-05 19:12:38 följande:
    Spekulerar? Nej mycket insatt.
    Så varfor anser du inte hennes angivna orsak är en relevant orsak? Vad är din "expert" roll i ämnet om du inte anser henne vara en "expert"?
  • Anonym (cary)
    Tow2Mater skrev 2015-05-05 19:22:39 följande:
    Så varfor anser du inte hennes angivna orsak är en relevant orsak? Vad är din "expert" roll i ämnet om du inte anser henne vara en "expert"?
    Jag har läst forskningsrapporter i 10talet år från både olika läkare, forskare och proffessorer från olika institut.
    och sen är jag själv sjuk och vet hur jag påverkades.
    Böcker har jag läst ett gäng med,blandannat boken "hjärnstress" utav Christina Doctare.
    Så man behöver inte vara läkare för att kunna ta till sig kunskap,räcker långt med egna erfarenheter,andras erfarenheter och det läkar,forskare pch proffessorer kommer fram till.alla reagerar inte heller likadant isamma situation.
    Strome är en stresssjukdom exempelvis med mera.

• Anonym (j)
    Anonym (Still standing) skrev 2015-05-05 18:56:53 följande:
    Du kanske inte kunde se det, men det är okej. Alla kan inte vara högutbildade akademiker. . . 
    "och min pappa är polis"

är det den nivån du lärde dig hålla under din utbildning.
    Kan du försöka höja nivån några snäpp över skolgårdsbjäbbande vore det fint.
Svar på tråden Men varför är alla så sjuka helt plötsligt?!?!