BF Januari 2016 :)
Hoppar också in här, bf kring 16/1 och är fjärde barnet, blir också det sista :)
Hoppar också in här, bf kring 16/1 och är fjärde barnet, blir också det sista :)
I min förra grav så mådde jag riktigt illa och kräktes en hel del redan från vecka fem. Just nu känner jag inget illamående alls, bara en extrem trötthet, fryser lite och yrsel som kommer o går. Hoppas hoppas att jag slipper illamåendet, underbart i så fall :)
Hur är det för er andra med gravsymtomen?
Neeej, det kom färskt blod när jag var på toaletten innan. Inte jättemycket men inte lite heller, vågar inte gå på toaletten igen. Samtidigt vill jag inte bli för orolig heller, har haft blödningar i början av mina andra grav också. Svårt att inte bli orolig också :(
Får jag också hoppa in?
Jag är i v 6+2 (BF 23 jan) med barn nummer fyra om allt går bra. Har två tjejer födda 08 och 10 och en liten kille född 14. Den här graviditeten är inte alls planerad, jag (skulle ha blivit) klar med en lång utbildning nästa vår och vi bor i en liten trea! Men så himla roligt ändå.
Läser att det är många som är oroliga och hoppas av hela mitt hjärta på ett helt gäng glada januaribebisar!
Men hej!! Åh så roligt, stort grattis till er med! Väldigt tidigt här också så vi har inte berättat för någon än!
Har tänkt så mkt på dig! Kan jag nå dig direkt på FB eller mejl? Grattis till lillkillen!
Kram
Gomorgon, har inte skrivit här så mycket, läser mest bara här. Detta är min fjärde graviditet och eftersom att allt har gått så bra med mina tre andra har jag nästan varit inställd på att få missfall denna gången (verkar vara så vanligt). Har haft endel småblödningar, vilket i sig jag egentligen vet är väldigt vanligt och ofarligt, men så har jag läst alla tråkiga besked här och då tänker jag igen "varför ska jag ha en sådan tur med mina graviditeter, nu är det nog min tur". Men tiden har rullat på och imorgon är det inskrivning, har inte trott att jag skulle komma till den dagen. Ska försöka att tjata till mig ett ultraljud så att jag kan gå ifrån de negativa tankarna när vi åker utomlands om en vecka och kanske även för att kunna vara glad över att va gravid :)
Annars mår jag faktiskt otroligt bra, lite trött och blir lätt yr men illamående kommer bara när jag är hungrig(är väldigt känslig för mattiderna, måste ha mat med bestämt tidsintervall). Är väldigt glad över detta då jag verkligen mådde skit första 20 veckorna med min son som är född i höstas.
Med min minsta pojk så började barnmorskan lyssna på hjärtat i v 23 tror jag i samband med att hon började mäta magen :)
Var på inskrivning igår och fick lämna prover, fick det hela att kännas mer verkligt. Imorgon åker vi på semester och kommer hem den 1/7, blev riktigt glad över att få tid till kub den 2/7 tidigt på morgonen redan! Känns som att det är väldigt nära :) har inte gjort nått vul och det ville hon inte heller göra igår så det är bara att se framemot det datumet och hoppas på att ul går vägen!
Någon mer än jag som har fått extremt dålig hy? Massa små finnar bara poppar upp i hela ansiktet & jag som typ aldrig haft finnar i hela mitt liv :(
Vi avslöjade oss själva, kändes som att vi var tvungna till det efter att vi kom flera timmar försent pga att vi satt på akuten då jag fick stora blödningar i förrgår och igår. Det rann en massa färskt blod ur mig och självklart blev jag rädd. Kände att jag inte kunde fira nått utan att veta vart blodet kom ifrån. Fick lämna en massa prover och tillslut göra vul då jag till stor lycka fick se en liten krabat med armar och ben som sprattlade och ett litet hjärta som tickade fint. Livmoderstappen såg "lång och sluten ut" vilket skulle vara väldigt bra. Däremot sa läkaren att blödningarna troligtvis kom från moderkakan som är placerad vid tappen, men att med tiden när livmodern växer så kommer den förhoppningsvis att flytta på sig.
Får heller inte bada i pool nu när vi åker på semester för risken till infektioner då jag blöder, vilket var väldigt bra att gå veta!