BF Januari 2016 :)
Vilka söta bebisar :)
Vilka söta bebisar :)
Jag tycker så synd om alla som får kämpa på så med sjukdomar, krämpor, amning, arga syskon osv! När vi har väntat så på våra små bebisar och allt vi har gått igenom under graviditeten så är vi alla värda att bara kunna pusta ut nu över våra friska och fina barn och slippa all sån skit. Jag nästan skäms över att säga hur bra jag mår och hur bra allt fungerar, önskar att alla kunde känna samma sak.hoppas att det vänder för er snart så att ni bara kan ha det lugnt och skönt o njuta, det är trots allt en väldigt kort tid de är såhär små.
Tur att man har ett så bra sällskap när resten av huset sover, det är helt tyst och vi får lite egentid :) 
Nu har vi försökt ringa bvc igen, vid nio den här gången, och alla telefontider var tagna för idag... Och ingen har hört av sig. Alltså jag är inte orolig för lillan men det stör mig att de inte hört av sig än! Och det känns inte bra att det ska vara så svårt att få tag på dem! Om de inte hör av sig idag så går jag tusan dit och knackar på i morgon för att i alla fall få en vägning och se om hon kommit upp i födelsevikten...
Elinville: grattis till lilla Vidar :)
Vad glad jag är att jag kom mig för att sy ett babynest! Det är så praktiskt!
Sally visar hur jag kunde känna så mycket rörelser i vänster ljumske samtidigt som hon sparkade i höger revbensbåge, hon låg likadant på RUL med händerna bakom huvudet.
[quote=76281727][quote-nick]qatteriin skrev 2016-01-29 11:49:28 följande:[/quote-nick]Mitt skulle man nog kunna tvätta på nåt snällt program i maskin om man tar bort skumgummit i botten, jag har en som är öppningsbar i botten. Vi har ofta en tvättlapp (typ ikeas i frotté) under huvudet men har sluppit kräk än så länge... Har nara fläckar på utsidan efter att vi haft det på bordet när vi ätit. [/quote
Här är det fullt med fläckar inuti , har också Ikeas lappar men han ligger ju inte kvar där man lägger honom så det hamnar lite överallt... Är alldeles stelt i botten nu av kräks så det är nog dags :)
Känner mig ganska stolt idag, har fått riktigt mycket gjort med mina två pluttar hemma. När lilleman sov på morgonen så städade jag alla tre våningar, bytte alla sängkläder med min ettåring (han lekte och röjde fram nya saker samtidigt). Efter amning så städade jag ur köksskåpen med plutten i bärsjal. Sen dags för lunch och hämta storasyster. Nu har jag och hon bakat för att överraska storebror som vi strax ska hämta från skolan med fredagsfika.
Jag gillar det här, blir lätt rastlös när jag inte har något att göra. Och nu blir det helg, härligt :)
Nyss hemkomna från bvc, fisan väger nu 2980gr :-O
och mäter 47 cm.
Eleonor - tyvärr hade W redan vuxit ur dressen, så synd, för den var så söt. Men det är ju positivt i sig att hon växer.
Nu har det gått två veckor sen vi kom hem från BB och vi har börjat vänja oss vid att vara fyra i familjen. Tvååringen hjälpte till igår med badet av bäsigt (bebis) och det var hur gulligt som helst.
Tycker amningen fungerar bra men har börjat fundera på om det ska göra så jäkla ont varje gång hon suger sig fast, är inte det något som går över efter ett tag? Kommer verkligen inte ihåg det sen sist.
Går det att kommande gruppen från appen på något sätt? Ansökt har jag gjort, men att få den sparad som favoriter eller något om någon vet :)