-
Tack för tipset, de syskonvagnar jag får fram i det märket påminner om babytravel och carena, blir alldeles förstora om vi ska få in dem i ett litet bagage (som de flesta 7-sitsiga bilar har). Länka gärna om det är fel vagn jag tittat på, allt är värt att kolla upp såklart om man kommer billigare undan :) men prio ett är absolut att den ska vara så liten som möjligt ihopfälld!Alzelin skrev 2015-07-28 11:27:18 följande:Det ska finnas en direkt kopia på bugaboo som heter beemoo.. mycket billigare men ska hålla samma kvalité har jag hört :) jag vill själv ha en bugaboo men tycker att det är lite för dyrt.. -
Det är syskonvagn, men syskonet är ju fortfarande litet så jag vill inte ha honom bakom, eller den lilla... vill ha dom jämte varandra. Annars har jag också hört bra om den vagnen.WiMe06 skrev 2015-07-28 13:14:38 följande:Ska det vara syskonvagn för två bebisar eller för bebis och ett äldre syskon? Ska det vara för bebis plus äldre syskon vill jag tipsa om Phil and Ted vagnarna. Dem kanske inte ser så roliga ut med ett barn som sitter under men dem är så otroligt smidiga och tar väldigt liten plats i bilen. Hade en sport själv när vi fick andra barnet. -
Var jollyroom jag tittade på, men tyckte att syskonvagnarna såg klumpiga ut.Alzelin skrev 2015-07-28 12:36:25 följande:Kolla på jollyroom.se
Jämför vagnarna som finns där med den bugaboo-vagnen som du vill ha. Men jag vet inte så mycket om de olika syskonvagnar som finns då jag väntar mitt första barn.. -
Har kollat :) tycker att emmaljungas double Viking är snyggast, men när vi var på babyproffsen och testade den så insåg vi att den var alldeles för stor.., blev besviken!WiMe06 skrev 2015-07-28 14:28:53 följande:Okej
emmaljunga har ju också syskonvagn double viking tror jag den heter och kronan har en syskonvagn med samma bred som bugaboo donkey vet dock inte hur stora dessa blir när man fäller ihop dem, men kanske värt att kika på iallafall?
Har bestämt att det blir en donkey, fungerar bäst för oss. -
Det är inte alla som gör tillväxtultraljud, kanske finns som rutin på något mvc men annars gör man bara det ifall det finns skäl till det.
Vid min förra grav gick jag hos en privat bm, men denna gången måste jag gå på sjukhuset och då står det klart och tydligt att dom INTE gör någon könsbestämning där.
Jag är fruktansvärt nyfiken, får se om jag kan hålla mig eller om jag bokar in ett privat senare för att se vad det e :) -
Jag kollade på Viking double förut, kostar från 8800 med en sittdel och liggdel (nytt), begagnade ligger runt 7000:-.Mallis87 skrev 2015-07-29 21:48:35 följande:Jag bor i skåne, och som ni skrivit står det ju att de inte utför könsbestämning. Jag frågade vid min förra grav på rul om de kunde se kön, hon svarade flicka. Gjorde nytt ul 2 veckor efter med en annan bm, frågade även där och hon sa också flicka. Av alla mina kompisar som velat få reda på kön har alla fått det, har inte hört en ända som de nekat. Kan tänka mig att det står så på hemsidan för att man inte ska bli besviken OM det skulle vara så att de inte kan se för att bebisen inte vill visa typ. Att dom då inte "kämpar" för att se könet eftersom undersökningen inte går ut på det egentligen :)
En fråga till er med två eller fler barn... Dottern kommer vara ca 2år och ett par månader när bebisen föds. Tror ni man är i behov av syskonvagn? Vi har ju en jättefin emmaljunga edge duo som jag älskar, med jättemysig liggkorg. Tänkte kanske bara investera i en ståbräda dottern kan stå på, hon är inte jätteglad i att åka vagn utan vill gärna gå själv. Tänkte att om jag åker på någon större utflyk där dottern behöver vagn för att sova i, åker jag förmodligen inte ensam utan har även en emmaljunga scooter, som då den som är med mig kan köra. Och ska man typ ner på stan kan ju dottern åka vagn och bebisen hänga i bärsele, iallafall de första månaderna innan bebisen blir allt för tung.
Men å andra sidan är det ju skönt att ha en vagn där man kan ha båda barnen om man åker iväg själv. Kanske inte så kul att jaga dottern om hon vägrar ståbrädan.
Men isåfall säljer vi edgen, och då är ju dilemmat att man måste dra runt på en dubbelvagn om jag och bebisen åker någonstans själva. Vet att bugaboo har en man kan göra om till singelvagn, men är inte så förtjust i de vagnarna. Tänkt att vi kunde köra lite budget, har sett en vagn på nätet som heter basson duo och har de funktionerna jag är ute efter. Men... Sen vet man ju inte hur kvalitén är. Hade varit såå sugen på en emmaljunga double Viking, någon som har koll på vilket pris de ligger på?
Min pojk var två, skulle bli tre när han blev storebror och tyckte inte alls om att sitta i vagn. Använde ståbräda och vid längre utflykter blev det en billigare sulkyvagn som användes totalt tre ggr. Känn efter först kanske hur det fungerar, men om hon fortfarande sover middag så kanske det e skönare att ha en vagn att lägga henne i. -
Det beror kanske på vart och vilken bm man får, där jag ska göra rul vet jag jättemånga som betalat privat för att kolla då dom inte säger något. Var likadant med min dotter på ett annat ställe, den bm jag hade då ville inget säga medan den andra som jobbade där berättade för alla som ville veta, tror att det är bättre att jag är inställd på att jag inte får reda på det och får jag det ändå så blir det en överraskning :)Kixpix skrev 2015-07-29 21:58:53 följande:Konstigt. Jag ska göra RUL på CSK i Kristianstad. Vid vårt KUB frågade jag om kön. Då svara hon bara "det får vi vänta med till nästa ultraljud", lite glatt. Så det där vet jag inte om dem är benhårda med... -
Jag har aldrig smörjt mig med något speciellt mer än vanlig lotion och har inte fått en enda bristning. Min syster däremot köpte oljor och allt vad det var och fick en massa bristningar ändå... Men vem vet, de kanske hade blivit ännu värre om hon inte hade smörjt sig. Finns kanske inget rätt eller fel.kindofnothing skrev 2015-07-30 09:41:29 följande:Har funderat på det här med olja på magen. Är det något att satsa på? Vilken vecka bör man börja i? Har ni något märke att tipsa om?
Har hört att bristningar troligen är hormonellt men jag tänker ändå att det kan vara värt ett försök. Något annat man kan göra för att undvika bristningar?
-
Det är ju upp till föräldrarna och det blir det ju även om de inte berättar eftersom att man ändå kan boka in ett privat i så fall, blir lite orättvist att betala för det bara som jag gjorde med min dotter medan en kompis som hade en annan bm fick veta gratis.mitthemligajag skrev 2015-07-30 22:29:45 följande:Det är ju lite små dåligt, de är ju vara föräldrarnas val om man vill veta könet inte barnmorskans... Vår bm sa, jag är ju inte 100 men till 95% kan jag säga att det är en flicka, de är ju bra sagt ifall dom är rädda att säga fel liksom.
Har också hört att det är många som säger att dom tror, men inte är 100% säkra, hade inte haft något emot om dom sa så... Får se om jag lyckas övertala henne vid rul, men jag tror inte det. -
Usch, kom precis att tänka på hur ledsen o arg jag var när jag försökte hitta skor som skulle passa förra sommaren... Förstår inte hur min sambo stod ut med mig dom gångerna! Var också jättesvullen. Om det blir så igen så är ju fördelen att vinterskor är lite större iaf.mitthemligajag skrev 2015-07-31 22:17:35 följande:Ja ush, de var mindre kul. Alla skor var för trånga och fingrarna dunkade och var uppsvällda. Gjorde verkligen ont, ush! Nej de har sina fördelar med att vara preggo vintertid :D