Inlägg från: MeEmmA |Visa alla inlägg
  • MeEmmA

BF Januari 2016 :)

Seven Costanza skrev 2015-08-24 07:14:34 följande:

Någon mer som får som håll i magen, alltså sånt man annars kan få när man springer? De senaste dagarna har jag känt flera gånger att det är som håll fram på magen till höger, ihållande obehag men inte direkt smärtsamt. Det kommer när jag går eller sitter, men har alltså inte sprungit. Vad kan det vara? Är i v 20+1.

Jag får så på båda sidor och tar jag inte det lugnt när det kommer gör det skitont. Går över efter en stund när jag vilar, antar att det kanske är ligamenten... Magen växer ganska mycket just nu :)
  • MeEmmA

Blir avis på alla som tittar på kläder! Känner att det inte är nån större idé att göra det när jag inte har fått bekräftat vad det är. Jag är ju nästan helt säker på flicka, men känns galet att köpa rosa o klänningar om en liten kille kikar ut som jag redan har en massa fina kläder åt i så fall.

• MeEmmA
    Mallis87 skrev 2015-08-26 08:21:15 följande:

Är de någon som sitter inne på bra pojknamn på M? Tycker knappt det finns något att välja på, på den bokstaven... Alla vi andra börjar på M, så tänkte se om vi kan hitta ett till lillkillen med!

Milton, Melvin, Milo, Mille och Melker...
  • MeEmmA

Jag har bara hoppats på att tröttheten ska lägga sig, men det blir bara värre och värre! Kämpar på som bara den varje dag för att jag inte har något val men min kropp och huvud skriker efter vila just nu och den konstanta smärtan jag har haft i fogarna sista dagarna vet jag inte vad jag ska göra med. Hade en liten önskan om att kunna gå på vattengympa för gravida, men med en sambo som reser mycket i jobbet är det bara att glömma :( och vila överhuvudtaget just bu finns det inte rum för. Känner mig lite trött o negativ idag, är tom sur på min stackars sambo heltänt utan anledning.

• MeEmmA
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-26 12:16:23 följande:
    Jobbar du eller är du hemma på dagarna?
    Jag mådde som du beskriver förra veckan och därför beslutade jag mig att vara hemma denna veckan (sjukskriven). Nu mår jag fantastiskt och glädjs över min graviditet. Börjar inse att med det jobbet jag har så kommer jag inte klara av att jobba så mycket som jag brukar. Det är ju inte bara jobbet man har att tänka på eftermiddagarna är fullproppade med simskola, aktiviteter och läxor.
    Visst har du en liten hemma? Kan tänka mig att du är ännu tröttare i så fall. Mina barn är självgående även om det är mycket kring dem.
    Jag är föräldraledig med min 10-månaders son och har två barn till som är 6 och 9. Visst är det mycket på dagarna, mycket hämtningar/lämningar, aktiviteter 5dgr/veckan och kompisar. Har funderat på om det finns något som går att dra ner på, men det gör det inte. Och eftersom att min sambo jobbar så mycket som han gör så är det svårt att få avlastning också. Normalt sätt tycker jag att det är jättekul att vara med barnen överallt, men det känns som att kroppen säger ifrån nu. Finns inget att göra åt det mer än att bara köra på ändå, vill absolut inte att nån av barnen ska bli lidande för att jag är gravid!
  • MeEmmA
    Krocki1 skrev 2015-08-28 09:00:44 följande:

Jag tror jag har börjat få sammandragningar. Läste att man kunde börja få det nu efter 20+... Men jag vet inte heller om det kan ha med min operation som jag gjorde i måndags.

Så fort jag har kommit upp på benen från sittandes/liggandes så blir magen stenhård och det känns som att den drar ihop sig. Rätt obehagligt eftersom såret fortfarande läker. Jag ska ju försöka röra på mig en del och inte bara sitta stil men det är inte så lätt. 

Någon mer som har känt av sammandragningar? 

Jag har börjat få en del sammandragningar på eftermiddagar och kvällar, men det är ingen fara för bebis kan som du säger vara lite obehagligt för en själv. Funderar på hur din läkning fungerar när du har en växande mage... Men samtidigt så växer den ju inte jättesnabbt, förstår dock att det är lite läskigt för dig. Rör på dig, men ta det i din takt och när kroppen säger ifrån - vila.
    Krya på dig!
  • MeEmmA
    amalie79 skrev 2015-08-28 10:56:49 följande:
    Men har iof också läst att man konstaterat att det inte inverkar på bältets funktion heller, alltså det vanliga blir inte sämre. Funderar på detta man läst om airbag, de som kopplar ur. Har aldrig ens tänkt tanken på göra det för då blir väl MITT krockskydd sämre? Vill ju inte minska på min säkerhet liksom.
    Jag har stängt av airbagen när jag sitter på passagerarsätet, fick en i huvudet för många år sedan och har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Har fått men av det som har resulterat i att jag är livrädd för dom (mår illa av tanken att ha en airbag framför mig), skadade mig mer av den än av själva krocken. Kraften de har när de fälls ut skulle jag inte vilja ha in i en stor mage heller... Det är svårt det där, hur man ska göra för att göra rätt.
  • MeEmmA
    amalie79 skrev 2015-08-28 13:03:21 följande:
    Nä klart man inte vill ha en airbag i magen men jag vill å andra sidan inte bli mosad av ratten heller.
    När jag kör har jag på den, men inte när min sambo kör och jag sitter på passagerarsätet. Sitter jättelångt fram pga en bilbarnstol bakom mig. Och som sagt, smällen jag fick av airbagen har gjort att den tiden är en total blackout och minnet har inte kommit tillbaka heller.
  • MeEmmA

Jag hade en babybjörn active mesh nu med min minsta, var superbra på mig när han var under sex månader! Efter det blev det alldeles för tungt för axlarna att gå längre än 2km med den. En annan nackdel var att den inte alls satt bra på min sambo, så nästa gång ska vi prova ut något tillsammans. Men denna gången har jag bestämt att det blir en ordentlig bärsjal istället, verkar smidigare om jag ska springa efter en ettåring.

• MeEmmA

Jag fattar inte vad som händer, har knappt haft något illamående under hela graviditeten men nu har det hänt flera ggr på morgonen när barnen ska till skolan att jag kräks från ingenstans!

Jag har mitt nästa bm-besök den 1/10, men jag funderar på om jag kanske ska ringa för att boka in en tid och titta på mina värden. Finns det något att göra för att må bättre så gör jag vad som helst.

Har kommit underfund med vad jag har för cravings denna gången, sushi!! Skulle kunna vräka i mig hur mycket som helst. Dock är jag mest sugen på den med lax och även om det sägs att den ska vara ok att äta så vill inte min sambo att jag gör det vilket jag såklart måste respektera eftersom att det är hans barn också.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)