Inlägg från: MeEmmA |Visa alla inlägg
  • MeEmmA

BF Januari 2016 :)

hsh skrev 2015-07-09 08:38:02 följande:
    Har bara hänt då det varit riktigt varmt och jag inte har druckit vatten! Nu hann jag jobba inte ens två timmar, åt bara två clementiner till frukost men jag skulle jobba så kort tid så jag tänkte att jag klarar mig tills jag kommer hem. När jag är på väg att lämna jobbet så börjar jag må riktigt illa, det börjar flimra för ögonen och jag sjunker ihop ute i regnet. Fick hjälp att dricka vatten och blev klar i huvudet ganska snart efter det.. Hann bli riktigt rädd :/
    Läskigt att svimma, har också väldigt lätt för att göra det när jag är gravid pga lågt blodtryck som blir ännu lägre vid graviditet. Likaså störtdyker blodsockret ibland så jag brukar ha lite snabbsocker i handväskan. Har lärt mig att tyda signalerna så att jag slipper svimma. Speciellt att jag sätter mig ner så fort yrseln kommer och tar huvudet mellan benen, det hjälper också. Du får vara försiktig och lyssna på signalerna.
  • MeEmmA

Går in i vecka 14 idag, känner att jag äntligen kan släppa min oro efter alla blödningar som nu har tagit helt slut :) kan känna livmoderns kanter när jag ligger ner, så det växer också!
    Efter alla tråkiga besked som var här i början kändes det som att det kanske var min tur nu också att det skulle sluta tråkigt när det trots allt är min fjärde graviditet och det har gått så bra innan. Men jag har nog tur och ska vara glad över att jag inte behöver vara med om sådana tråkigheter :)

• MeEmmA

Jag har en Emmaljunga super Viking till min pojk nu som jag är jättenöjd med, rejäl och kommer fram i alla underlag. Fungerar lika bra i stan som på skogsstigar. Den behåller vi såklart, men jag måste hitta nån bra syskonvagn till ett bra pris. Tycker att det utbudet är något dåligt, det e så mycket man måste tänka på. Tur att det finns gott om tid att testa lite olika!

• MeEmmA
    hsh skrev 2015-07-13 07:44:58 följande:

Går nu snart in i v.14, jag undrar om nån fler inte har känt livmodern än? Jag har försökt känna men känner ingenting som känns vidare annorlunda när jag trycker på magen. :/

Jag känner den jättetydlig nu, känns som att den har växt en del sen förra veckan. Extra tydligt är det på morgonen när jag ligger ner innan jag har kissat :) men det är ju mitt fjärde barn så muskulaturen i magen kanske är slappare så att det känns tidigare. Annars har jag inte blivit stor, men jag känner allt en liten kula.
  • MeEmmA
    hsh skrev 2015-07-13 09:17:11 följande:
    Jag är svullen, stor som en badboll men tycker det är svårt att uppfatta nån livmoder. Visserligen har jag inte känt efter jättemycket och inte på morgonen men tycker inte jag känner nåt alls när jag väl försöker trycka smile1.gif Vet som inte vad jag letar efter heller, då det är första barnet. .
    Det känns lite hårt och som en rund boll. Var svårt att känna med mitt första barn, låg längre in då. Men det kommer :)
  • MeEmmA
    hsh skrev 2015-07-14 11:46:54 följande:

Nån fler som tycker illamåendet nästan är värre nu? Jag blir illamående vid 10 tiden på morgonen och har svårt att få i mig lunch, sen kan det pendla under dagen. Tycker iallafall inte det blivit så mycket bättre. Är i v 14 , kamomillthe verkar lindra iallafall.

Jag har nästan inte haft något illamående denna grav, men tappat matlusten har jag börjat göra. Finns nästan ingenting som smakar gott längre.
  • MeEmmA
    Söndag skrev 2015-07-14 10:54:34 följande:

Har ngn fått tid för rul redan? :)

Fick tid vid kub till rul den 20/8, men vill egentligen göra det på en annan mottagning som jag gick på med min pojk. Dom hade helt fullt till inskrivningen, men hoppas att det lugnar ner sig efter semestern så att jag kan byta. Det var världens mysigaste kvinna som gjorde mitt rul förra gången, har aldrig varit med om nån som gjort det så bra som henne.
  • MeEmmA

Vecka 15 idag :)
    Jag funderar på Emmaljunga Viking double, nån som har erfarenhet av den? Men först måste vi köpa en större bil då fem sittplatser inte kommer att räcka längre, känns som att vi måste anpassa vagn efter vad som får plats i bilen. Och bil är verkligen en djungel då jag inte vill ha en buss!

• MeEmmA

Jag har precis slutat amma min son på nio månader, känns som att jag får leva i en gravid och amningsbubbla ett tag. Men om det fungerar lika bra nästa gång så är det självklart för mig att fortsätta amma. Jobbigt har jag tyckt att det har varit många ggr, men samtidigt har det varit otroligt skönt att alltid ha maten på sig. Slippa att sterilisera flaskor, koka vatten osv speciellt på nätterna! Det har även fungerat för min sambo att mata med flaska om dom har varit själva ett par timmar, men av mig har han inte accepterat det förrän nu.

• MeEmmA
    Seven Costanza skrev 2015-07-19 10:06:39 följande:
    Hur länge helammade du? Jag tänker att du måste ha fått tillbaka ägglossningen snabbt trots amning om du ändå blev gravid i april-maj. Många får ju inte tillbaka ägglossningen förrän efter de helt slutat amma, därav att jag inte tänkt amma om jag vill ha barn tätt, alltså bli gravid när första barnet är ca ett halvår.
    Jag helammade till ca sju månader, blev gravid första ägglossningen när han var runt sex månader. Så visst kan man få ägglossning även om man helammar. Men det är olika, barn 1 och 2 tog det längre tid att få tillbaka mensen med.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)