Inlägg från: MeEmmA |Visa alla inlägg
  • MeEmmA

BF Januari 2016 :)

Seven Costanza skrev 2015-07-23 10:06:26 följande:
    Kul, hur kändes det? Jag har inte känt något ännu där jag har kunnat säga säkert att det är bebisen, men hoppas att det kommer snart. V 16+2 idag, tiden går fort smile1.gif
    Det kommer :) omföderskor känner ju oftast tidigare. Har för mig att jag kände på riktigt kring v 18-19 med mitt första barn, iaf så att jag förstod att det var han och inget annat bubbel.
  • MeEmmA
    himw skrev 2015-07-23 21:10:53 följande:

Är i vecka 17 nu och tror att jag kände första fladdret i magen igår- men är inte säker, längtar efter att kunna känna ordentligt! :)

Det här med järntillskott- ska man alltid börja med det i vecka 20 eller ska man be om att få ta prover för att kolla järnvärden innan?

Har ingen tid hos BM förrän i september nämligen och tycker det står olika på nätet?

Hur har ni gjort?

Det beror ju på dina järnvärden, alla behöver inte ta extra. Vid första besöker lämnade jag ett blodprov och mina järndepåer var dåliga så hon sa att jag skulle börja med järn senast i början av augusti, men tidigare om jag kände av det.
  • MeEmmA

Hittade en rolig sida med ultraljudsbilder för att veta om det är pojke eller flicka. Var samma sak som MittHemligaJag, men efter bilderna och quizet på den sidan så fattar jag :) www.ingender.com
    Går in i v16 idag(15+0), tiden rusar ju iväg!

• MeEmmA

Gick iväg lite för snabbt, sitter halvvaken på jobbet :)
    Skulle skriva att den sidan är samma sak som mitthemligajag skrev om ang ul-bilder tror jag.

• MeEmmA

Var inne och tittade på barnvagnar en snabbis igår för att börja planera lite. Enligt försäljaren kan det ibland vara upp till fyra månaders leveranstid.
    Var helt inställd på vilken vagn vi ska ha, men när jag såg den ihopfälld blev jag enormt besviken. Verkar som att bugaboo donkey är den enda vagnen som är nått att ha för syskon just, men den kostar och jag är inte egentligen sån person som tycker att det är värt att lägga så mycket pengar på en vagn... Men det känns som att vi får bita i det sura äpplet om man ska ha en vagn som fungerar.

• MeEmmA
    Sansastark skrev 2015-07-26 11:16:22 följande:
    Jag har beställt donkey från Holland och där är priset några tusenlappar billigare men det kanske du redan visste :)
    Jag har hört att det är billigare från Holland, men vart har du beställt ifrån då och vad gav du för den komplett?
    De priserna jag får fram så kostar det lika mycket att beställa en från affären här som att beställa därifrån och då känns det som att det är bättre garantier om något krånglar om jag exempelvis köper från babyproffsen.
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2015-07-26 14:29:26 följande:
    Vi har tidigare haft en bugaboo buffalo och nu en donkey duo och... Dom gör inte att jämföra med andra vagnar. Nör andra dra släpar och sliter i sina så kör våra vagnar fram som ingenting både i snö, skog och grus. Däcken ser ut som nya efter ett år av användning på buffalon så dom är dyra men vääääl värda! Betalade 8500 för buffalon i Holland, får 8500 för den och adaptrar nu när vi säljer den! Absolut värt det :)
    Jo, jag har förstått att alla som har dom är nöjda och jag har provkört en grannes vagn. Det jag tyckte var lite tråkigt är att ALLA har donkey eller Buffalo där jag bor, finns inga andra vagnar här.... Men å andra sidan så kanske det finns en anledning till det.

Förresten... kan fråga vart du beställde din ifrån också?
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2015-07-27 07:31:49 följande:
    Buffalon beställdes från babyhuys.nl men tror att som slutat sälja bugaboo och den sista från babycare tror jag det hette! Maila dom och fråga om rabatt! Men vagnarna även i Holland har blivit dyrare tyvärr. Kanske beror på att valutan har gått upp
    Tack, kollade upp dom. Kanske har med euron att göra som du säger, men babyproffsen gav oss ett komplett pris på 15000 så det ligger på samma.
    Ska hålla koll lite på blocket tänkte jag, har fått gör mig att det är endel som säljer för att det större syskonet inte vill sitta i vagn längre. Kanske kan hitta något fynd, om inte så beställer jag från babyproffsen om 2-3 månader. Har bestämt mig för att det blir den vagnen iaf :) är nästa fråga bil...
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2015-07-27 21:03:12 följande:
    Ja! Har du Facebook så bli medlem i "köp och sälj bugaboo" där kommer de ut massor innan dom dyker upp på blocket! :)
    Tack för tipset! Jag har inte fb, men min sambo har så det ska jag absolut kolla :)
  • MeEmmA

Mitthemligajag; den gruppen är sluten, måste bli inbjuden av någon eller att någon går i god för en.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)