Inlägg från: MeEmmA |Visa alla inlägg
  • MeEmmA

BF Januari 2016 :)

Förra sommaren när jag var gravid fick jag fula pigmentfläckar :( har ävent bränt mig lite i år vilket jag aldrig annars gör!

Var på kub o nupp idag, fick lägsta risken och bf beräknad till 14/1 :) blödningarna har äntligen börjat ta slut, hoppas det fortsätter så!

• MeEmmA
    mysan1990 skrev 2015-07-02 13:43:08 följande:

Tack tack.. jo blev lämnad igår. samt att pappan till barnet inte vill ha med barnet o göra vilket är ju tråkigt.. växte själv upp utan min biologiska pappa.

Vad tråkigt för dig, men du kommer nog att klara det bra. Ibland händer det att pappor inte vill ha barn av olika anledningar men att de sedan ångrar sig när de väl får se barnet eller när de har mognat till en aning. Det är en stor förändring att bli mamma och pappa vilket kan skrämma skiten ur många.
  • MeEmmA
    Seven Costanza skrev 2015-07-03 12:38:51 följande:
    Förresten, har du då ett litet barn redan med tanke på att du var gravid även förra sommaren? Hur gammalt i så fall? Vi funderar på att försöka få barn tätt och i så fall ha 1-1,5 år emellan, och vill gärna höra hur andra resonerat. Beror självklart på hur allt går med första barnet den första tiden, men jag har i alla fall haft en väldigt lätt graviditet hittills så jag hoppas att det fortsätter så, och likadant med andra smile1.gif .
    Jag har en liten som är 8,5 månad och som är världens snällaste och gladaste så jag tror inte att det blir några problem med ett syskon :) visst kan det nog bli lite kämpigt första tiden, men jag tror också att det kommer bli så kul för dom att ha varandra... Förhoppningsvis :) kommer skilja 15månader på dom.
  • MeEmmA

Jag har inte svårt för att bli gravid :) med min pojk blev jag gravid samma månad som kopparspiralen åkte ut.
    Nu har jag ammat min pojk, hade minipiller och slutade med dom eftersom att jag inte tål piller i några som helst former. Skulle ringa och boka tid för en spiral, tyckte inte att det var nån brådska då jag både helammade och inte hade fått nån riktig mens efter fl... Hade sex kanske 2 eller 3 ggr den månaden och kände mig gravid helt plötsligt. Trodde att jag inbillade mig och köpte ett test när jag var ute och promenerade. Gick hem och kissade på det för att bekräfta att jag inbillade mig, men det stod gravid. Gjorde ett test till dagen efter, gravid igen.
    Men eftersom att vi hade pratat om ett barn till så är denna lilla skrutten väldigt välkommen och är just nu efterlängtad.

• MeEmmA

Jag är helt säker på att det är en flicka denna gången, men tror att jag inte ska kolla det... Har inte bestämt mig!
    Har två pojkar och en tjej, känner att det inte spelar nån roll :) har vetat de andra graviditeterna för att jag har varit så nyfiken.

• MeEmmA

Jag är helt säker på att det är en flicka denna gången, men tror att jag inte ska kolla det... Har inte bestämt mig!
    Har två pojkar och en tjej, känner att det inte spelar nån roll :) har vetat de andra graviditeterna för att jag har varit så nyfiken.

• MeEmmA

Stämmer såklart inte jämt hur magen ser ut, var inte så stor med min dotter heller. Var så kul när jag visste att det var en flicka men alla andra visste att det var en pojk...
    Blev rundast om mage och rumpa med min minsta pojk, tror att jag blir mindre denna gången :) en mindre viktökning vid start iaf.

• MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2015-07-08 10:03:57 följande:
    Kul att vi ses i en ny tråd igen hihi / oktober 14 mamma
    Fick inte vi samma dag förra gången 13/10??
    När har du bf?
  • MeEmmA
    Seven Costanza skrev 2015-07-08 20:00:28 följande:
    Hm, hur syns det i ansiktet? Jag har inte själv märkt något...
    Gravida kvinnor brukar ha en utstrålning av lycka när man är gravid eller nått med blicken iaf. Jag ser direkt på nån om den e gravid, får en känsla som har stämt varje gång även om det har varit väldigt tidigt :)
  • MeEmmA
    hsh skrev 2015-07-08 20:31:47 följande:
    Jag kan inte plugga och jobba samtidigt smile1.gif Så det går tyvärr inte. Min tanke var väl egentligen att det kan bli tungt att jobba som lokalvårdare gravid och det kan vara skönt att plugga klart lite kurser, men jag ska försöka få bli omplacerad istället men jag har ingen aning om det kommer att gå. Jag har redan fått foglossning. Så städjobbet känns tungt.
    Men i så fall kanske du kan sjukskriva dig och göra färdigt kurserna. Ring FK o kolla, på nått sätt går det säkert att lösa. Speciellt om det är tidigare kurser du ska göra klart och inte läser på heltid.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)