Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2015-12-20 10:57:49 följande:
    Låter helt ljuvligt!! Njut så mycket du orkar! Jag tror vi ska försöka oss på julmarknad idag trots värken och den här jäkla förkylningen som inte vill ge sig, jag behöver få lite julkänsla. Sen ska jag hinna göra rödbetssallad och vegetarisk sill också innan julafton men jag behöver inte orka göra det idag. Hade tänkt göra ischoklad också men det får nog vara... fast det är så gott... hehe. Vi får se.
    Hoppas det blir en bra julmarknad det är så mysigt med julmarknader.

Har inte många saker jag måste göra innan julen, det enda jag ska ha med mig på julafton är en mimosasallad jag ska göra. Sen tänkte jag baka wienernougat med barnen att ha med. Har släppt på mina prestationer iår faktiskt och kommer försöka njuta av att andra mer än gärna unnar en att ta det lugnt
    Har tom valt att lämna återbud till mannens morbrors julbord dagen innan jul, det räcker att mannens kusin från Stockholm kommer med sin familj den dagen och man ska styra med det. Barnen ville spela Bingolotto sen på kvällen så vi har lovat dem att vi ska göra det
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-20 15:04:46 följande:
    Det var mysigt, 45 minuter stod jag ut, haha! Så mycket rökta korvar och mögelost och annat sånt där som jag inte kan smaka, som suktade mig... Typiskt. Men sonen blev nöjd med en jätteklubba och att få träffa tomten!

Jag måste egentligen ingenting av det där jag skrev men jag har hittat på själv att jag vill, så typiskt mig. Vegetarisk sill för att jag inte gillar sill annars men har ätit vegetarisk som var väldigt god, och rödbetssallad för att det är coolt att ha lite egenodlat på julbordet. Men det är ju medt hacka som det handlar om och det ska jag väl orka! Wienernougat är så gott, hur gör du det?
    Tur sonen var nöjd iallafall, är dem nöjda brukar det kännas rätt bra ändå även om man inte själv är helt nöjd

Haha, låter precis som mig. Jag styr också alltid med en massa och varenda år säger jag till mannen "det ska vara mycket och stressigt kring jul" men iår fick jag bita mig i tungan, kände att jag var tvungen för min egen skull om jag inte vill fira jul på bb, haha.
    Annars är jag precis likadan
    Förra året började vi med glöggfest här hemma 1:a advent men iår fick jag stryka det med, för det kände jag att jag inte skulle orka med.

Hittade ett recept på nätet som jag aldrig provat innan så jag har ingen aning om dem är goda, haha. Men det är ju den där känslan att man gjort det själv

www.jennysmatblogg.nu/2015/12/17/lattbakat-julgodis/
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-20 18:38:34 följande:

Jag börjar tro att mina förvärkar har blivit riktiga värkar..., känner mig väldigt osäker men samtidigt känns det inte som vanligt. Det hugger i nedre delen av magen lite då och då (oregelbundet). Har gått hela helgen med en fruktansvärd "mensvärk" som inte velat släppa och jag har varit sjukt trött. Har sovit till och från hela helgen. Nu börjar jag bli nervös! Skulle inte förvåna mig om vi lyckas pricka in julafton. Tur att alla paket är inslagna och granen står på plats. Handlade även den mesta maten igår. Vi ska fira hos oss i år tillsammans med svärföräldrarna. Tanken är att de kommer tidigt på julaftonsmorgon och hjälper oss ned maten.
    Om nu denna plan håller... Får avvakta och se helt enkelt.

Oj, det verkar som det är några bebisar som vill vara med och fira jul och nyår redan iår.
    Lycka till och hoppas att allting går bra om det visar sig att bebis vill ut redan nu

Om magkänslan din säger att det är annorlunda brukar den ju inte ha helt fel.
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-12-20 21:57:22 följande:

Det måste ju ha blitt bebis för MeEmma nu!! ;) såå spännande hihi (för man kan väl inte vara så upptagen att man inte kikar in här? *fniss*)

Haha, ja det känns så
  • WiMe06

V 37 idag (36+0) och det känns verkligen som man kommer ett steg närmare för varje dag. Varje gång jag ser spjälsängen i sovrummet känns det helt overkligt att vi snart har en bebis hos oss.

Idag väntar besök hos bm. Blodtrycket var lite högre än normalt sist, hoppas det är bättre idag.

• WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-21 08:26:09 följande:
    Här med ju, hur tusan gick det till?! Fullgångna om en vecka! Hoppas bt ser bra ut!
    Haha, ja, helt galet. Har den där babyappen där man ser hur många veckor som gått och procent å sådär å idag när jag gick in i den så stod det liksom att dem flesta födslar sker nu mellan v 37 och 42. Heeelt galet!!
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-21 09:02:45 följande:

Här har natten varit full av värkar men nu är det lugnt. Nu har det återgått till den hemska molvärken som känns som mensvärk. Undrar hur länge man kan gå med detta egentligen, börjar bli jobbigt och hummöret är inte på topp. Ska till bm i morgon på mitt v 38 besök, får fråga henne.

Jag är jätteglad att jag är fullgången och att bebis troligtvis kommer att må bra om hon föds nu men samtidigt känns det lite deppigt att få barn vid jul eller mellan jul och nyår. Både för att det inte är ett roligt datum att fylla på men framförallt för syskonens skull. Men det blir som det blir....

Usch låter jobbigt för dig, hoppas att det går över eller att bebis väljer att komma istället så du slipper ha det så länge, men vi hoppas mest på falskt alarm så bebis stannar över nyår. Skönt att du ska till bm imorgon.

Förstår att det är jobbigt för dig med barnen å så. Det är inte lätt när man ska behöva ta barnen samtidigt som man hat ont.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-21 09:10:56 följande:
    I know! Jag bara "nej, nej, det är lååååångt kvar!!" Haha!

Jag höll på att börja gråta när jag gick hem från förskolan nu. För att jag får vila HELA DAGEN om jag vill!! Herregud vad skönt!! Jag lär tröttna efter hand men vilken lättnad alltså! Särskilt som den här jäkla förkylningen inte verkar vilja ge sig.
    Åh så himla härligt för dig, bara hem och njut nu. Ja, det blir väl lite drygt att bara ligga på soffan, men bara känslan att den finns där när du behöver vila är ju jättehärligt för dig. Usch vilken hemsk förkylning du verkar fått, hoppas verkligen den släpper med vilan nu också.

Kom nyss hem från bm och landade på soffan, haha. Hon var så glad att jag kom idag och inte hade fött ännu. Så nu blev jag släppt med jättebra värden, en mage större än några utav tidigare grav. Hjärtljud som var supertydliga och fina och orden "nu gör du ingenting i jul och nyår för vi ska ses den 4 januari och efter det får du föda", haha.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-21 09:22:09 följande:
    Usch stackare. Jag fick någon sorts ont i magen igår och fick panik såklart. Började gråta. Tänkte att nej nu är det kört.

Kände mig urdum när det inte så långt efter visade sig vara... Tarmar. Behövde bajsa helt enkelt och det tryckte på annat som gjorde magen öm.

Börjar känna att jag inte vill gå och lägga mig på kvällen. Eftersom jag läste att de flesta förlossningar sätter igång under natten så tänker dumma hjärnan att om jag inte somnar så kan jag inte bli överraskad. Jag vill vara beredd. Brukar känna lite samma när någon hemma har magsjuka och inte kunna sova.

Drömde om min farmor i natt, samma dröm som när jag drömt om henne innan, att jag är med henne och håller om henne när hon dör. Tror det handlar om min egen rädsla, att jag tänker mig livet efter döden som att hon möter mig där. För med henne var jag aldrig rädd för någonting. Det var ingen hemsk dröm.
    Jag börjar också bli rätt orolig, minsta lilla smärta, ilning eller känning i mage, rygg eller nertill gör att man vaknar till. Börjar bli rätt nojjig om hur den här förlossningen kommer starta, eftersom jag aldrig börjat med värkar är jag rädd att jag liksom inte ska känna när det startar.
    Det spelar liksom ingen roll att jag fött två barn innan för jag känner mig helt lost iallafall.

Ibland undrar jag om man känner att man vill vara beredd och ha kontroll just för att det är en situation man inte kan påverka liksom när det ska ske.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)