Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

MeEmmA skrev 2015-12-21 10:03:23 följande:
    Det har inte blivit någon bebis, men har fortfarande onda värkar som kommer och går. Har inte kommit något mer blod. Känns väldigt konstigt det här, har inte varit med om det i mina tidigare graviditeter. Skulle inte förvåna mig om han är en riktig luring och man går två veckor över bf istället :) men jag känner att jag måste ringa och rådfråga angående hans rörelser, han har blivit väldigt lugn, känner väldigt små puffar någon gång då o då och det är stor skillnad till hur han har röjt runt innan.
    Istället för att föda barn jag varit upptagen med sjuka barn, lilleman har skrikit hela nätterna med skyhög feber. Vi håller även på att tapetsera/måla det sista i det nya sovrrummet som vi har byggt till. Försökt röja ordning hemma så att all renoveringsdamm o skit är borta nu. Jag är helt slut känner jag. Men nu är det bara mat kvar att förbereda till julafton, sen ska jag bara ta det lugnt om det går...
    Åh, jag var nästan säker på att liten bebis kommit. Men herregud vad får du orken ifrån när du har ont och barnen är sjuka? Skönt att ni börjar få ordning på kaoset hemma och glöm för Guds skull inte bort dig själv mitt i allt nu. Du behöver vila också

Angående rörelserna tycker jag du ska ringa in till förlossningen direkt. Håller tummarna för dig att allt är bra. Men ring direkt tycker jag.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-21 10:55:00 följande:
    Bored already!! Haha! Läste ut min bok (Än finns det hopp av Karin Wahlberg, rekommenderas varmt, läste ut den på två dagar!) och har ingen lust att se på tv. Men det är en rätt skön känsla att vara uttråkad, det var längesen!

Underbart att värdena var bra och magen växer! Haha härlig kommentar från bm! Vi har sista mötet inbokat dagen före nyårsafton och sen har vi inte bokat mer, "så får vi se om vi behöver en tid till" säger hon och jag känner att jaa, såklart vi gör, haha!
    Haha, men vad härligt att få vara lite uttråkad. Jag ligger fortfarande på soffan, haha, ögonen är tunga idag. Åh, läsa bok var längesen jag gjorde. Sista boken jag läste var Stenhjärtat av Katarina Wennstam, och det var innan jag blev gravid, nu hade jag aldrig klarat av att läsa den. Tårarna rann som floder när jag läste den.

Ja, jag diggar min bm, hon är bra. Haha! Det första hon sa var typ "jaha, är det den här ggn du ska till v 42 då?" Nej, aldrig i livet tänkte jag.

Ja, vi får hoppas vi behöver nåt mer besök innan bebis tittar ut, hade ju varit skönt. Jag har vårt sista tul på måndag den 28. Sen blir det inga fler besök det här året.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-21 11:31:41 följande:
    Alla Katarina Wennstams böcker är hemska men bra!
    Undrar så om man kommer börja känna sådär inför barn som far illa som alla säger, " det förstår du inte förrän du har egna barn".
    Det som fått mig att gråta förutom min egen rädsla just nu var det där som hände här i Göteborg, idioterna som misshandlade, brände och våldtog en killing.
    Kunde inte läsa klart det!
    Jag har faktiskt bara läst Stenhjärtat, men man kanske skulle ta och försöka läsa dem andra med. Jag tror man kan känna precis lika mkt för barn som far illa även om man inte har egna barn. Men som gravid blir jag alltid överkänslig för allting. Jag kan börja gråta för minsta lilla.
    Usch, menar du att det har hänt det sista du skrev, vilka fruktansvärda människor.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-21 11:29:36 följande:

Men blä, sitter på jobbet och ska avsluta nu tänkte jag och sedan åka och köpa en julgran.
    Men jag kommer inte mig för att göra klart och gå hem.
    Påminn mig om varför jag gör detta någon för just nu har jag ingen aning.
    Jag är helt nollställd i skallen, vet inte om jag är glad eller ledsen för just nu känns det inte som om jag känner någonting sådär vidare mycket. Och DET vet jag, är inget bra tecken. Arg, glad, ledsen, ja visst, men likgiltig och tom är det värsta som finns.
    Fick mail från min chef att jag ska behålla telefonen om jag vill för det är lättare att skicka mail till mig och så då. Så får jag kolla den när jag vill.
    Nu ska jag iväg och slänga en massa skräp och så leta upp en flyttkartong. Sen tänkte jag smita efter lunchen när ingen ser mig.

Vad jobbigt för dig att du känner såhär. Du får kanske ta det lite på om pö, idag får du se som sista dagen inför lite skön julledighet. Har inga bra tips att ge dig för jag har verkligen aldrig haft ett så bra jobb att jag känner att jag lämnar en så viktig del utav mig. Men sen lämnar du ju faktiskt inte,
    Du tar inte farväl för alltid, utan nu tar du några månaders uppehåll för att utforska nya bitar i livet. Du verkar ha en underbar chef som verkligen förstår dig och låter dig vara med på möten och behålla telefon osv.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-21 12:17:38 följande:
    Åh fy fan, jag läste lite snabbt om den, skulle aldrig fixa att läsa den! Jag minns inte när jag läste en roman sist... kan ha varit förra sommaren när jag plöjde hela Sagan om is och eld. Brukar säga att jag får tillräckligt med ord och livsöden i jobbet... Men den jag läste nu var väldigt avslappnad, om livet på lasarett i 50-talets Sverige, väldigt medryckande och inte så tung fast den kom in på allvarliga ämnen. Jag tror jag behöver lite lättsam lektyr nu för att koppla av, väntar på att få läsa andra boken i den här serien, mamma har beställt.

Ja nåt mer besök hos bm får vi väl hoppas på men v 42 känns ju vansinnigt, haha! Jag hann bli tillräckligt uttråkad för att göra rödbetssallad och äta lunch. Men nu måste jag vila. Får se om jag orkar sortera in ren tvätt sen, det är ju inte så lockande direkt.
    Den var tung att läsa det var den, jag fick pausa rätt ofta när jag läste den. Har försökt påbörja ny läsning sista månaderna men kommer liksom inte igång, hittar ingen som liksom pang bom tilltalar mig. Dem får inte vara för sega om jag ska läsa. Påbörjade en man som heter Ove, men kom typ till kap 3 eller nåt, haha.

Åh, rödbetssallad, så gott. Jag har inte ens gjort lunch till mig själv ännu och nämn i ordet tvätt, suck. Har hur mkt tvätt som helst jag måste ta hand om, ooorkar inte sååå tråkigt!! Och barnen ska hämtas redan om knappa timmen.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-21 12:33:51 följande:
    Tvätt är det tråkigaste som finns! Nu har vi köpt tvättmaskin vilket gör allting lättare men den tråkig konsekvens av det är ju att det alltid är tvätt överallt! Man blir aldrig klar utan tvättar varje dag isf  två gånger per vecka!

Haha, precis så är det. Tvätthögar överallt och man hinner inte lägga in det förrän det ska tvättas igen!'
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-21 12:37:50 följande:
    Ja det är ju inte bara jobbet. Det känns lite som om jag lämnar mig själv, den människa jag varit de sista tio åren. Jag vet ju inte vem jag kommer tillbaka som.
    Ja hon är underbar, hon är lite likadan som jag, ingen småbarnsmänniska och förstår själv hur jag känner inför detta, hon blev själv lite lappsjuk som föräldraledig har hon berättat.
    Sen har man ju rätt att vara uppdaterad som föräldraledig och att bli inbjuden  till saker och så. Har läst policyn, man får inte diskriminera föräldralediga, man har samma rättigheter och det vet hon och hon vet att jag vet det :)
    Det är såklart en omställning i livet att bli förälder, men ingenting som hindrar dig från att fortsätta vara den du är idag (sen ändras man kan lite automatiskt, vad vet jag. Haha.)
    Föräldraledigheten blir som en ny resa i livet som inte varar för alltid.

Jaha, vad bra att det finns regler som säger att man får vara med och sådär. Nu är jag rätt glad att själv slippa allt gnäll och tugg som är på min arbetsplats och sen hoppas jag istället att min föräldraledighet blir en resa mot en ny framtid efter.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-21 12:42:00 följande:
    Jag har aldrig gråtit sådär över barn som far illa. Eller människor överhuvudtaget förresten. Jag kan tycka det är hemskt såklart men gråter egentligen bara om det händer något med någon jag känner. Ibland inte ens det. Grät knappt alls när mormor dog i september utan kände bara att det var skönt för henne att få dö när hon ändå var så sjuk och att nu blir mammas liv enklare och mormor hade ingen ro i själen i livet ändå.
    Däremot kan jag redan gråta floder för att min katt börjar bli gammal, men försöker tänka att tänker jag så så missar jag ju tid med honom, tid som går till att oroa mig för honom.
    Men killingen, ja de gjorde faktiskt så med den. De torterade den o den fick avlivas.
    Oh, jag kan gråta jättemkt när det gäller barn, men det gjorde jag även innan jag själv fick barn. Men jag kan ju iofs lipa till en Disneyfilm, hahaha!! Det är så min man skrattar åt mig ibland när jag lipar till filmer.

När det gäller äldre har jag nog svårare för att gråta för det är en så naturlig del av livet, och sen jobbar man ju med det, och man känner lite att nu får personen lugn och ro i själen.

Djur har jag aldrig förlorat något, så det vet jag inte hur jag kommer reagera när "vår" hund och katt, som inte längre bor hos oss, försvinner. Det hade nog varit jobbigare om dem bott här och man haft dem runt sig hela tiden men som vår gamla katt liksom, han är inte särskilt intresserad utav oss när vi kommer. Haha! Hunden och katten bor båda hos mina svärföräldrar sedan snart 6 år tillbaka när vi flyttade.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-21 14:09:03 följande:
    Oh no! :-P Jag har iaf en liten stund till för mig själv... somnade på soffan och sov 1,5 timme, nu känner jag mig helt väck! Lock för örat konstant pga förkylningen också, hatar det.

Nä det gäller verkligen att vara på rätt ställe när man ska läsa! Förr läste jag konstant men studier och jobb har förstört det lite. Den här boken har jag haft liggande i över en månad och jag började bara med den för att få tyst på mamma som jag fått den av, haha, vilken tur att jag gjorde det!
    Håller med dig om det där med läsningen. Och när man väl sätter sig och läser så vill man liksom kunna läsa utan att bli störd, haha. Innan barn och jobb och allt det där kunde jag sitta en hel dag och bara läsa, och helst på de mest konstiga ställen.

Ja, men vilken tur du kom till skott med boken, hoppas nästa är lika bra
  • WiMe06

Öhhhh landade just på soffan, heeelt proppmätt, åt nog lite för mkt. Känns som magen ska sprängas när som helst så jag var bara tvungen att lägga mig en stund. Barnen sprang iväg till en flicka i området en stund till och mannen är på väg hem.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)