Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2015-12-26 16:30:15 följande:
    Usch usch usch!! Har du tagit alvedon och sett om det går över? Varmt bad? Svårt kke när det är gäster hemma! Du vet ju att allt ordnar sig även om det skulle vara på g nu, men jag håller tummarna för att det är falsklarm!
    Tack!
    Tog en varm dusch förrut men ryggvärken har blivit värre efter det. Ingen alvedon, kanske skulle göra det.

Ja, tidsmässigt gör det ju inget då bebis är fullgången, men för sin egna skull kan hon väl ändå stanna lite till. Blir så tråkigt att behöva ha födelsedag nu.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-26 16:56:17 följande:
    Jag fortsätter hålla tummarna! Jag har kört en del på alvedon i det sista faktiskt när jag haft så ont att jag blivit orolig, det har varit skönt när det gått över, men det förutsätter ju att det går över... Ja jag håller med om att man tänker på den där födelsedagen... När jag får de tankarna brukar jag tänka på min kompis som fyller 29/12 och som aldrig har haft ont av det alls, inte ens när vi fyllde 18, men jag har nog aldrig träffat en tjej med mer skinn på näsan å andra sidan. Haha!
    Ska nog ta alvedon, har haft några sammandragningar nu sedan jag la mig på soffan, så vi får väl se hur det utvecklar sig, nu vill jag bara att klockan ska bli sex så kompisleken är slut, ska bara lyckas att gå hem med den ena kompisen och hämta hem min yngsta. Grabbarna leker med varsitt syskon så vi har bytt barn en stund

Nej, angående födelsedagen så är det ju inte mkt man kan göra åt det. Man kan bara göra det bästa skönt att din kompis aldrig haft ont av att fylla sent på året iallafall. Skönt att kunna ha det att tänka på när man själv börjar nojja.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-26 17:16:47 följande:
    Håller tummarna att det bara är förvärkar. Samtidigt får du tänka att allt är bättre än julafton. Hon överlever nog om hon har sin födelsedag på annandagen. Lycka till om det vill sig.
    Tack
    Visst är det så, allt är bättre än julafton.
    Det är väl bara ett svepskäl för att jag själv plötsligt insåg hur nära vi är, har nog inte riktigt gjort det inser jag.

Sen har dem andra förlossningarna startat när jag varit på sjukhuset så det har liksom känts tryggt att vara där. Är så rädd att det bara ska knäppa till och så vill bebis ut liksom och så står man där och inte hinner in eller något. Det är nog det som egentligen skrämmer slag på mig.
  • WiMe06

Quatterin och minahjärtan - åh, jag känner mig inte alls färdig med att vara gravid. Som det känns just nu så går jag gärna tiden ut. Men å andra sidan förstår jag er som har foglossning och mkt förvärkar och sådär. Jag har ju haft rätt tur hittills med det.

Ja, kan ju hoppas att inte knäppet kommer under promenaden iallafall, haha.

• WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-26 17:25:42 följande:
    Oj så spännande! När har du bf egentligen??
    Bf den 17 januari, v 36+5 idag
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-26 17:36:13 följande:
    oj! hoppas att det är falsk larm... annars stort lycka till, det kommer gå bra ska du se.

Kan du inte ringa till kompisarnas föräldrar och berätta läget? att du är rädd att du kommer dra igång förlossningen om du lämnar och hämtar? eller sätt er i en taxi.... vart är manen din då?
    Ja, vi hoppas det inte är något. Det gick bra iallafall att hämta hem sonen, det var bara en promenad på 10 minuter.

Ja, mannen, han är man och ligger i 39 graders feber.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-26 17:54:24 följande:
    Haha ja jag är helt färdig med att vara gravid - i kroppen. Men i huvudet not so much! Själv fick jag ju spader när bm föreslog bedömning för igångsättning sen i v 40, just för att det kändes så onaturligt att det skulle sätta igång på sjukhuset och inte av sig självt, haha! Men jag räknar ju med att gå tiden ut helt krasst så det är väl därför jag känner mig frustrerad, jag vill inte ha ut bebisen nu men jag vill såååå gärna kunna röra mig igen!
    Det bästa är väl såklart att det drar igång själv. Man hör ju många som får det väldigt långdraget när dem sätter igång det. Men själv har jag bara positiva erfarenheter av igångsättning.

Är det pga av foglossningen som bm pratar om igångsättning?
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-26 20:22:52 följande:
    Oh no! Då ska det DEFINITIVT inte sätta igång nu!
    Nej, han lär ju inte va särskilt välkommen till förlossningen kan jag tänka mig och inte särskilt bra stöd heller, haha.

Vi hoppas på både falsklarm och att mannens feber går över snabbt.
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-12-27 11:03:53 följande:

Nu har jag ringt och avanmält oss ifrån nyårsfesten vi skulle på ????Jag är så j-kl trött av förkylning, foglossning och sömnlösa nätter att det inte känns värt det. Skulle jag ha "turen"att klara mig till 2016 känns det som en bättre plan att stanna hemma och vila. Maken hade fått gå med sonen om han ville men han tycker.också att det känns onödigt...

Hur gör ni andra? Orkar ni fira? Jag kommer ju vara bf+2 på nyårsafton.

Vi har inga planer heller. Ett par kompisar bjöd hem oss till sig men dem bor typ 1-1 1/2 timme från förlossningen så jag vill gärna inte utöka dem 15 min vi har om ngt skulle sätta igång, så vi avböjde faktiskt inbjudan.

Känns skittrist att bara sitta hemma familjen men det är ju av en god anledning man gör det. Vi åker väl till slottet och tittar på fyrverkerierna och sen blir det bara hem och kanske äta ngt och sådär.
  • WiMe06

Haha, ni tror snart jag är galen som har fastnat i detta men, Herregud, hur stor kan en slempropp vara egentligen? Har fortfarande rejäla gröna seeega flytningar och nu har det även börjat släppa som vita klumpar i toan. Det är helt nytt för mig, har aldrig varit med om det med dem andra två. Men samtidigt är det rätt häftigt att följa vad som händer. Har en del förvärkar och sammandragningar som gör ont emellanåt men igår var nog bara jag som var nojjig för jag har aldrig känt av förvärkar innan. Allt med den här graviditeten skiljer sig verkligen från dem andra två.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)