Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

mitthemligajag skrev 2015-12-21 17:07:44 följande:

Somnade med lillan vid lunch på en tunn extra madrass till hennes spjälsäng som vi drar fram vid läggning. Fyfan för värken i rygg och ena höften!!! Aldrig mer somna där iaf bööööööl

Låter inte sådär helt dunderkur för en gravid kropp direkt, men skönt att få sova lite middag en stund
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-21 18:39:13 följande:
    Aaaaaj plågsamt!!
    WiMe06 skrev 2015-12-21 17:31:24 följande:

Håller med dig om det där med läsningen. Och när man väl sätter sig och läser så vill man liksom kunna läsa utan att bli störd, haha. Innan barn och jobb och allt det där kunde jag sitta en hel dag och bara läsa, och helst på de mest konstiga ställen.

Ja, men vilken tur du kom till skott med boken, hoppas nästa är lika bra

Precis! Saknar det så innerligt ibland, men den dagen kommer igen när det är möjligt. Men när jag läste Sagan om is och eld förra sommaren så var jag precis sådä borta som jag var innan barn... Sex tjocka pocketböcker på fem veckors semester, och då umgicks jag ändå med familjen emellanåt, haha! Det blev dock inte mycket sömn!Uscha jag fasar för hur det ska bli på julafton med all julmat, man kommer ju vara konstant illamående! Jag vet hur tufft det var 2011 och då skulle jag ju inte ha förrän i mars! Haha!
    Oh, den tanken har inte ens slagit mig ännu med all mat. Hua. Blir illamående bara jag tänker på det nu. Och jag som helst vill lägga mig en stund efter maten som det är nu, jag har skitsvårt för att sitta rakt upp och ner för länge när jag ätit.
  • WiMe06
    Nettiis skrev 2015-12-21 19:40:00 följande:
    Jag längtar till all mat.. Dock får jag äta lite men ofta! Blir en dag med massa mat och vila, svärmor ska få ta hand om mig lite och skämma bort mig lite..
    Ja, det är väl så man får göra. Småäta helt enkelt, haha. Vad fick du för spännande överraskning?
  • WiMe06
    Nettiis skrev 2015-12-21 21:13:00 följande:
    Det var en babyshower! Haha eller mer en kärleksshower för det handlade mycket om min och sambons långa resa..

Vi har försökt bli gravida 2,5 år och har 4 missfall i bagaget.. Min bästa vän hade gjort det så fint, massa bilder på sambon och mig genom tiderna och så hade svärmor skrivit ett tal till sin son (han är ända barnet och adopterad från Korea så detta är extra speciellt för dom)

Det var en fin kväll med massa vänner och familj, god fika, massa minnen och tårar.
    Åh, vad fint det låter. Vilka fina vänner. Förstår att det är stort för dina svärföräldrar.
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-22 01:26:17 följande:

God kväll kära mammor! Ni som har gått på gravidpenning tänkte jag kolla med er när/om ni får nån utbetalning nu i dec? Jag slutade jobba 16/11 å fick i nov för 17,18,19 och 20 i nov men nu i december verkar jag inte få ett öre(?) iallafall enligt appen

Vad orolig jag blev nu, gick på grav.penning den 18 nov och fick också en liten utbetalning där i nov. Var tvungen att logga in på f-kassans hemsida och när jag går in där så står det att jag har en kommande utbetalning den 23/12. Dem brukar ju ha olika utbet.datum beroende på när du är född, jag får vanligtvis min utbet. den 25 från kassan, men det känns som att det inte borde spela ngn roll nu i dec. Har du loggat in på hemsidan istället för i appen och kollat om du ser ngt där, jag loggade bara in via mobilen nu och mobilt BankID. Men det verkar ju knasigt att du inte skulle få ngn utbet.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-21 21:40:37 följande:
    Hemskt!! Svårt att småäta julmat också tycker jag för hos oss står det liksom inte framme nån längre tid. :-P Jag kommer nyttja föräldrarnas säng sen efter maten och under dagen för att vila, gjorde det förra året också minns jag nu men av en annananledning (återhämtning efter senaste missfallet, dålig tajming bara några dagar innan jul). Det är trist att gå undan på jul när man helst vill vara social men det får lov att bli så.
    Ja, så är det hos oss också, det dukas ju undan sen. Det jag kommer vara lite grinig över att inte kunna äta är smörgåsrån och små salta kex med brieost på, buhu!!!

Usch, vilken jul förra året, fy så jobbigt att behöva gå igenom mitt i julen det är ju så förbannat som det är redan. Jo, det är klart det är lite tråkigt att gå undan vid jul men vi får se det som så att nästa år lär vi ha fullt upp vid jul istället om vi inte vill ha öppnande paket eller en nerriven gran, hihi
  • WiMe06
    FrökenBlå skrev 2015-12-21 23:21:34 följande:

Hörni, hur är det med förvärkar egentligen? Hade aldrig detta då jag va gravid med dottern, men den här gången har jag haft det i några veckor nu. Eller jag tror att det är det iallafall, onda sammandragningar som ger ett tryck neråt. Googlade lite på det, dumma mig ;), och där stod det att man skulle in till förlossningen osv men så har inte jag uppfattat det. Dessutom är jag i v 37+4 så det borde ju inte va så farligt om något sätts igång nu, trots att jag helst vill att det blir efter nyår ;)

Jag heller aldrig haft förvärkar så jag har själv jättesvårt att avgöra om det är det jag haft ibland också sista veckorna. Men jag tror det. Har inte hört om man ska åka in så jag vågar faktiskt inte ge dig ngt bra svar på det.
    Men v 37+4 räknas du ju som fullgången så händer det ngt nu att bebis vill ut så får den ju komma men jag förstår att du gärna väntar till efter nyår, det gör vi nog alla som är kvar här nu, hihi

Lite spännande å se om det är ngn liten krabat som väljer att kika ut nu under helgerna eller om dem kan hålla sig allihopa som är kvar, vad häftigt det vore.
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-22 13:21:11 följande:

Alla ni som fått barn innan hur nära BF fick ni? Alltså innan å efter BF! Är så intressant kan jag tycka för min dotter föddes på BF+16 så jag räknar helt med att det blir samma nu. Men hur tänker ni andra?

Min första kom i v 37+0 med igångsättning pga havandeskapsförgiftning, nr 2 kom i v 35+1 efter att vattnet gått sådär filmiskt, haha. Så jag är inställd på allt där emellan ungefär den här ggn, allt över v 37+1 känns ju länge, haha. Men jag hoppas verkligen att bebis vill stanna till v 38+0 iallafall.
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-22 15:00:56 följande:
    Oj ja då kan du ju få när som helst med andra ord! Va spännande! Men ja håller tummarna för oss alla att bebisarna vill hålla sig inne under julen iallafall!! Min dotter är född på nyårsafton å jag vill gärna att hon får ha den dagen själv! :) har du några känningar nu?
    Haha. Ja om det följer dem andra två så kan det verkligen det, har rätt mkt sammandragningar emellanåt och har känt av en del förvärkar, men inte så det känns som det skulle va ngt på g, så vi håller tummarna här hemma. Mannen är livrädd att det ska sätta igång nu i dagarna, haha, igår skällde jag lite på äldsta sonen och då sa mannen till mig "herregud, du föder ju snart om du ska skälla så, ta det lugnt nu". Så inget stress eller jäkt för det var troligtvis det som gjorde att vattnet gick sist, haha.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-22 16:55:58 följande:

Förra gången va min son född på 40+1 men enligt sjukvården 39+2. Denna gången har vi samma uträkning så det blir nog tunt det utsatta datumet

Var å handlade idag... Slog mig att det finns INGA bindor hemma what so Ever så det blev ett stort paket!! Börjat ju närma sig å det är inte helt ovanligt att man behöver dem innan man åket in. Måste åka till Apoteket också å fixa det sista för helt plötsligt är det dax :))

Sista tentan gjorde idag så bara nån inlämningsuppgift kvar = ledig :)))) sonen e supet lycklig för imorgon kan vi sova a.k.a vakna ännu tidigare än vanligt å mysa i pyjamas... Ha ha ha ha

All matförberedelse börjat imorgon så då får min pojke lära sig att rulla köttbullar å marinera revben :))

Åh vad skönt att ha sista tentan gjord, njut av din ledighet nu.

Fick också smått panik över bindor för nån vecka sedan så nu har jag laddat upp med många paket, både normala, long och Night (eller allt vad dem heter) och nån megabinda från Apoteket så nu ska jag förhoppningsvis klara ett tag.

Här har jag och äldsta sonen härjat med det sista idag, trodde jag var klar med alla klappar men så ringde mannens kusin och dem är hemma hos hennes mamma från Sthlm, så dem kommer imorgon, så då fick vi fixa klapp till deras dotter på 1 1/5, sen hade jag helt glömt klappar till julklappslotteriet. Sen har vi varit på maxi och båda barnen hos tandläkaren. Nu bakar vi sista omgången lussekatter här hemma.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)