Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Blgebo skrev 2015-12-25 21:23:56 följande:
    Väntar femte barnet. Andra förlossningen startade lite smygande m små sammandragningar när jag satt och moffade chips sent en lördagsnatt... Typ vid 3 på natten... Hade inte känt ngt innan det, och de blev snabbt kraftiga och några timmar senare är han född. Tredje startade med lite sammandragningar på eftermiddagen, men sedan blev jag så förbannad på mina föräldrar, så sammandragningarna försvann helt. Efter att jag och maken haft sex, så drog de däremot igång igen med full kraft och efter tre timmar kom hon
    Nej, forskning har visat att de inte lugnar ner sig innan förlossningen, däremot ändrar rörelserna karaktär mot slutet, mer kraftiga buffar än sparkar. Det har stått rätt mkt om det i barnmorskeforum, och man har även skrivit om läroböckerna för barnmorskeprogrammet - tidigare stod det att de lugnade ner sig sista veckorna. Och man ska känna många sådana rörelser varje dag, ofta har barnet ett mönster man ev. börjat känna igen, och det brukar barnet fortsätta med, jag har en nattuggla i magen, han är galen sent på kvällen och halva natten. Blir kul är han kommer ut....
    Bara under själva förlossningen jag upplevt lugnare bebis, men det är frågan om jag känt rörelserna när jag haft värkar...
    Jag tror jag har en nattuggla jag med, kvällsmålet kommer nog hamna väldigt sent om damen därinne ska fortsätta med samma mönster sen kommer hon igång igen tiiiiiidigt på morgonen, typ runt 3-4.
  • WiMe06

Shit vilken ångest jag plötsligt fick. Ligger vaken efter att jag fick sånt sjukt jävla hugg i sidan nertill och det släppte inte riktigt. Sen började jag fundera och titta på appen hur långt vi kommit. Känns sjukt jäkla overkligt att vi går in i v 38 på måndag. Och när jag ligger här och funderar så sköljer allting liksom bara över mig att jag snart kommer föda barn och jäklar så in i Norden vad nervös och rädd jag blev för att förlossningen kan starta vilken dag som helst. Hur kommer jag veta, hur kommer det starta, hur snabbt kommer det gå. Hur jävla ont det kommer göra. Allting blev liksom ett enda virrvarr i huvudet och nu har jag svårt att somna om.

• WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-26 08:47:08 följande:
    Visst är det nära nu! Jag känner mig också nervös över att jag inte ska känna att det är på gång, gå fort osv.. Sen är det ju bara fem dagar till nyår. Tänk om man passaerar det liksom. Skulle så gärna vilja ta en promenad idag efter allt frosseri men vet inte om jag vågar. Är så rädd att sätta igång det hela.
    Ja, jag känner detsamma, en promenad hade varit väldigt skönt. Men vågar inte heller. Haha, min man vågar inte att vi har sex nu för han är rädd att det ska dra igång.
    Åh, jag tycker 5 dagar låter så länge, vill så gärna hinna passera nyår. Hoppas hoppas verkligen vi gör det.

Min äldsta son är likadan, han är också väääldigt aktiv, och hans temperament kan testa varje människas tålamod. Men jag brukar också be dem gå ut om det blir för härjiga. Men tack och lov var dem rätt lugna på julafton, det var mest småtjafs med oss föräldrar istället.
  • WiMe06

Ser att ni pratar om bindor, jag köpte ett paket maxibindor på Apoteket som skulle vara för kraftiga blödningar, stod på paketet att dem passade bra efter förlossning. Sen har jag laddat upp med vanliga always, både nattbindor och vanliga.

Dock har jag också jättesvårt att hitta en nattbinda som funkar för lyckas också alltid blöda ner lakanet. Suck!! Dem sitter liksom inte på plats.

• WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-26 07:19:03 följande:
    Åh fy tusan! Såna tankar vill man definitivt inte ha mitt i vargtimmen heller... Jag är så inställd på att det kommer ta lång tid med tanke på förra gången så det jag är rädd för är hur jag ska orka, men det där att det faktiskt kan starta när som helst har jag börjat känna också. Uuuuh. Jag är inte färdig!
    Nej, jag känner faktiskt inte heller att vi är färdiga, måste gå iallafall en vecka till känner jag. Men jag börjar verkligen ställa in mig på att det blir när som helst. Men det är väl bara för att man fött tidigt innan.
  • WiMe06

Seven costanza - mina väskor är packade och var med när vi åkte iväg på julafton. Men mkt av nojjorna handlar väl om att jag fött tidigt innan.

• WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-26 11:57:26 följande:
    Ja det kan jag tänka mig, för mig känns det så otänkbart, även om syrran fick båda sina tre veckor innan bf! :-P

Nu har jag iaf beställt ett par bebismössor från Villervallas rea, ifall jag inte hinner eller orkar sy. Då är allt klart som bebis behöver. Men jag skulle behöva lite mer rejäla underkläder till mig själv att ta med i bb-väskan och det är så tråkigt att köpa, haha!
    Jag köpte mjuka hipsters i bomull för ett tag sedan att packa ner, men det vette katten om jag kan ha dem med en stor blöja under, haha, skulle kanske köpt en storlek större men det tänkte jag inte på. Men jaja, hinner jag köpa några mer så gör jag annars får det gå som det går. Får väl bo i nätbyxorna annars, haha.

Hade gärna åkt och kikat på lite rea, men orkar inte ge mig ut bland folk, har kikat lite på nätet men jag tycker det är så dåliga reor på nätet. Fasen jag vill ju fynda, 20 spänn sänkning är ju bara löjligt tycker jag, haha.

Är helt färdig idag, fy fasen vad dåligt jag sovit inatt. Har ingen ork att göra ngt med barnen heller, känner mig skittaskig. Men nu har dem en kompis här som springer runt och hostar ner hela huset istället. Suck! Jag är nog ingen rolig människa idag.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-26 13:16:20 följande:
    Ja men ibland är man vansinnigt tråkig helt enkelt, förstår att du inte har nån ork efter den natten! Jag brukar försöka tänka att det är bra att lära sig ha tråkigt också, för barn alltså, men det är svårt ibland, hehe.

Vi ska till köpcentret här i morgon, jag ska klippa mig och så måste vi köpa födelsedagspresent till min systerson och en ny dvd-spelare eftersom den gamla gett sig. Men jag tror inte jag orkar så mycket mer än så, det brukar vara så äckligt mycket folk på rean och jag tycker inte om mycket folk ens i vanlia fall. Men Villervalla hade rätt bra rea iaf, synd bara att jag inte var så lockad av det som fanns där just den här säsongen.
    Jo, visst är det så, dem behöver ju lära sig det också

Åh, vad lyxigt med en klippning, det hade jag verkligen också behövt en, men känner mig så jäkla mesig nu så det känns som jag vill undvika allt att ge mig iväg. Att gå på köpcenter ä blir jag inte så avis på, hihi.
    Älskade villervallas kläder förut men barnen uppskattar dem inte så mkt längre men nu kanske man kan börja kika lite på deras kläder igen

Den där jäkla slemisen skrämde slag på mig, haha, vet ju att det kan dröja även att den gått men jag analyserar verkligen varenda liten känning i hela kroppen. Har massa känningar i ryggen idag och bebis är extremt hårdhänt när hon bökar omkring där inne, vette katten vad hon håller på med egentligen ;-P
  • WiMe06

Ligger på soffan och nojjar mig och har en jävligt konstig känsla. Har haft lite värk i ryggen hela dagen men nu känns den starkare, har även haft som molande värk i magen under dagen!! Det får bara inte vara på gång nu, jag är INTE redo. Här ser ut som kaos hemma efter dessa dagar och jag ligger efter med 5 tvätthögar typ och hyllan över skötplatsen är inte ditmonterad, äldsta sonen har en kompis här och yngsta sonen är hos en kompis och dem ska leka till kl. 18. Jag vill INTE föda barn idag. Jag vill inte föda alls denna veckan. Så måtte det bara vara jag som fått mig en rejäl knäpp!! Jag är verkligen inte redo och skiträdd.

• WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-26 16:34:08 följande:
    Mitt hår är så slitet så jag måste verkligen, hehe. Svårt att få borsten igenom emellanåt. Har långt hår, ner till midjan nu sen det växt så fint under graviditeten. Fasar för håravfallet efteråt! "Bebisfjunen" jag fick efter förra gången har ju precis växt ut till vettig längd så det inte står åt alla håll! Jag tappade så himla mycket hår efter förra förlossningen, blä. Men det blir inget avancerat i morgon, bara topparna, så det blir väl typ en halvtimme bara.

Jag har tur, sonen älskar fortfarande färger av alla de slag och därmed Villervallas kläder, haha. Det är så bra för de passar hans kroppstyp perfekt. Jag har jättesvårt att köpa kläder till honom i vanliga butiker för då måste jag alltid gå upp i storlek. Särskilt om han ska ha nåt från "tjejavdelningen", då får vi gå upp 2-3 storlekar!
    Skönt att klippa bara topparna också, det känns ju så mkt mer livligt bara man får bort det slitna Jag har haft kort hår ganska länge och vill gärna låta det växa ut lite nu. Har äntligen nått längden så jag kan sätta upp det mesta i en toffs utan att det åker ner. Så det är nog lite därför jag inte bokat ngn klipptid heller. Ja, det där håravfallet man lätt får sen är inget roligt alls, nu har jag jättetjockt hår så att tappa lite gör ju inget.

Men det är kul med färger, dem har mkt fint villervalla. Hade en butik här i stan förut som sålde villervalla men tyvärr har dem stängt nu. Tråkigt. Kul att sonen gillar kläderna
Svar på tråden BF Januari 2016 :)