Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2015-12-25 03:17:41 följande:
    Åh gud, då har du det värre än jag! Vi sover iaf i en sån där bäddsoffa som är en madrass på sitsen och en som man drar ut underifrån. Svinhårda och 70 cm breda men de ligger iaf still - och jag har bara EN unge kloss an mig här, hehe. Sonen vaknade och skrek hysteriskt av mardrömmar för en halvtimme sen. Precis efter att jag vaknat av mardrömmar... Det är lite creepy, det händer väldigt ofta att vi drömmer mardrömmar samtidigt. Men jag vaknar oftast nån minut före honom så det är ju skönt för då kan jag trösta honom fort...
    Åh, dem är ju verkligen stenhårda en sån bäddsoffa. Hoppas du fått sova nåt skönt iallafall. Usch å fy för mardrömmar, hoppas ni båda kunde somna om sen.
    Vaknade nyss men fy attan så dåligt jag sovit inatt, varje gång man rört sig så knarrar ju hela madrassen och ungarna har snarkat och snorat, hunden har kommit in sjuhundra ggr typ och pipit (tycker det är konstigt vi ligger här, haha).
    Skönt att åka hem idag och sova i sin egna säng inatt. Haha.
  • WiMe06

Äckelvarning!!!

Jag är rätt övertygad om att slemproppen lossnade i morse. Det såg ut som värsta snorslemmet, jättetjock, segt och det var större än en 5 krona i storlek, kunde liksom
    torka torka torka.

Så nu blir det att försöka ta det så lugnt det bara går för att inte riskera att dra igång ngt i förväg. Åh, vill verkligen klara nyårsstrecket.

• WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-25 10:11:19 följande:
    Haha ja herregud vad jag längtar efter våran säng! Det blev ca 40 cm över till mig efter en stund eftersom maken rullade över på rygg och omöjligen gick att väcka, så jag har haft så innerligt ont nu på morgonen, var tvungen att ta alvedon. Ont i magen men jag tror bara det var ligamenten efter den dåliga sovställningen, hoppas det iaf. Haha djur störde oss här också, katten drog igång vid 6:20, men hon bråkade iaf inte under natten!
    Charmen med att sova borta, haha. Och glädjen att få komma hem till sin egna säng har precis bäddat rent vår så det blir härligt att gå och lägga sig ikväll.

Usch, ja hopps värken beror på den dåliga sovställningen och att det släpper snart.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-25 11:29:48 följande:

Det bästa m all julmaten e resterna :) bara att gå å nalla hela tiden! Till lunch blir det köttbullar korv å pasta.

Fick en slow cooker igår :)) i den ligger nu ett kilo kött m taco kryddning. Ska faktiskt bli väldigt gott m taco ikväll istället!

Va i affären å handlade ytterligare grejer till mig ä lillan. Saker till skötbordet å efter hemkomst. Jösses längtan e stor i familjen :)

Haha, visst är det. Här blir det faktiskt grillat ikväll. Lunchen blev rester från gårdagen.

Åh, hade gärna kikat in rean, men hoppar över det, känns som att utmana ödet i onödan.

Förresten, hade besök av mannens kusin i förrgår, dem har en troll Bedside crib som vi gärna får låna. Det enda kruxet är att dem bor i Sthlm, haha. Men mannen ska troligtvis upp dit i slutet av januari så förhoppningsvis kan han ta med den hem isåfall.
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-12-25 14:19:40 följande:
    Så såg min också ut bläää! Hade hört omså "fina" slemmisar precis som en femkrona i form och fast konstistens och mitt var också som segt jäkla snor som aldrig tog slut. Tog dock en vecka ändå innan lillan kom ut då.
    Har egentligen slemmisen någonting med skälva förlossningen att göra?

Men tanke på att jätte många jag känner har tappar sin dagar och veckor innan?
    Ja, det ser ju så jäkla äckligt ut. Verkligen grönt snor.

Nej, jag vet inte om det påverkar att förlossningen skulle starta. Har hört flera som förlossningen startat för inom ett dygn och flera som väntat läääänge innan det satt igång.
    Sen läser man och flera bm verkar säga att det är tecken på att någonting är på g, så jag tycker man blir inte klok på det hela.
    Det är bara att vänta och se. Vore ju bra om det kunde dröja en vecka.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-25 18:03:16 följande:

WiMe06: spännande med slemmisen, det är väl nånstans ett tecken på att det är på gång, men sen om det är inom ett dygn eller en månad är väl frågan. Min smärta gick över tack och lov och nu har jag bara legat och läst hela dagen. I den efterföljande boken till den där jag skrev om häromdagen... haha! Så sjukt bra! Den är slut nu, ack och ve, och nån mer finns inte i serien, iaf inte än, buhuu!!

kindofnothing; ja janusinfo är en supersida, de har en del med läkemedel och fosterpåverkan och en annan om läkemedel och amning som jag gissar att jag kommer använda precis lika flitigt åren som kommer, haha! På fass står det ju oftast bara att man alltid ska diskutera allt med läkare, för att läkemedelsbolagen vill vara på den säkra sidan...

himw; ja det låter som väldigt mycket att sätta sig in i, funkar det bra med sondandet annars? Vilken vecka var det hon kom i nu igen? Bra kämpat med amningen!!

Så är det ju, jag hoppas det kan dröja en vecka iallafall känner inte nu att det skulle vara ngt, har den vanliga värken sådär men inget annat.

Skönt att din värk släppte, ska bli så skönt att få lägga sig i sin egna säng ikväll. Oj, läste du ut hela boken idag? Du hade barnpassning eller
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-12-25 17:41:43 följande:
    Där ser man, hoppas det inte betyder att något är på gång ännu! Det kan ju dröja ett tag till ändå som jag förstått
    Nej, jag väntar gärna en vecka till
    Hoppas du har det bra med bästa vännen din, vilken tur att hon kunde komma iväg till slut.
  • WiMe06
    Mallis87 skrev 2015-12-25 19:37:46 följande:

Ni med två barn eller fler!

Enligt min bm brukar förlossningen inte starta "pang boom" med andra barnet, utan man brukar ha lite förvärkar/sova dåligt etc i ca 1-2 veckor innan. Stämmer det på er?

Med min första sov jag ganska dåligt, men det gjorde jag i princip hela grav pga att vi hade en värdelös säng, plus att jag vaknade flera gånger om natten med kramp i vaderna.

Nu denna gången sover jag jättebra på nätterna, (förutom halsbränna) har inte haft ont/förvärkar. Förutom igår, då hade jag lite onda sammandragningar. Hade också väldigt ont i ryggen igårkväll, men vet ju inte om det berodde på att man satt på matsalsstolar typ hela kvällen, eller attnågot är på g.

Enligt min bm brukar bebisen i magen också lugna ner sig lite innan FL. Både igår och idag tycker jag att det har varit ganska lugnt i magen. Känner bebisen med jämna mellanrum, men det är i gen boxningsmatch där inne som det varit innan. Har ni också upplevt en lugnare bebis innan det varit dags?

Vill ju hålla mig till efter nyår, men är samtidigt såå trött på denna mage nu, så visst letar man lite tecken :)

Nix, för mig var andra barnet verkligen pang bom, vattnet gick vid sju, fick sammandragningar/förvärkar vid nio, riktigt kraftiga värkar runt 22.20, in på förlossningssal 22.30, sonen ute 22.51. Hade inga känningar eller någonting innan dess, sov bra för att vara gravid och hade jättemkt energi.

Denna ggn har jag mkt mer sammandragningar och precis som du har jag en hel del känningar i ryggen till och från och har haft kanske 2 veckor. Dock lite mer idag. Men hoppas att det inte är ngt på g riktigt ännu för oss. Bebis får gärna stanna lite till
  • WiMe06
    fruthomas skrev 2015-12-25 19:29:20 följande:

Hoppas alla är nöjda med julen. Jag är verkligen nöjd, jag fick ett paket själv och två gemensamt med maken. Men barnen fick så mycket och de är så nöjda. Jag har suttit och byggt lego hela dagen känns det som. Efter att i ett dygn också, till och från, burit på min systers son som väger ca 6,5kg så har jag nu helt sjukt ont i ryggen.

Men jag är så nöjd! Nu känner jag mig redo att få en bebis även om jag gärna väntar till efter nyåret.

Har ni andra fått mycket till bebisarna i julklapp? Vi fick inget, precis som jag hade hoppats och vi är nöjda med det. Jag vill gärna överösas med söta kläder och fina saker när vi väl vet vem som har bott i magen hela tiden

Vi fick inte heller ngt till bebis och jag säger precis som dig att det är bra. Vet att svärmor har lite grejer, men det var som jag själv var med och valde när vi var på ullared.
    Så det gjorde mig glad att vi inte fick dem grejerna igår.

Annars fick jag och sambon några grejer var och en prenumeration på lokaltidningen. Och barnen fick mkt bra saker dem också och dem verkar väldigt nöjda. Blev en del legobygge här med
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-25 21:34:53 följande:
    Haha nä jag började så smått dagen före julafton, och sen fastnade jag i boken när jag skulle sova igår kväll... haha! Och ja idag har jag varvat legobygge med bokläsning och sonen har lekt mycket med far sin så att jag fått läsa... eeeeeeh jag menar vila.
    Ja, men det är klart, vila var det
Svar på tråden BF Januari 2016 :)