Mallis87 skrev 2015-12-25 19:37:46 följande:
Ni med två barn eller fler!
Enligt min bm brukar förlossningen inte starta "pang boom" med andra barnet, utan man brukar ha lite förvärkar/sova dåligt etc i ca 1-2 veckor innan. Stämmer det på er?
Med min första sov jag ganska dåligt, men det gjorde jag i princip hela grav pga att vi hade en värdelös säng, plus att jag vaknade flera gånger om natten med kramp i vaderna.
Nu denna gången sover jag jättebra på nätterna, (förutom halsbränna) har inte haft ont/förvärkar. Förutom igår, då hade jag lite onda sammandragningar. Hade också väldigt ont i ryggen igårkväll, men vet ju inte om det berodde på att man satt på matsalsstolar typ hela kvällen, eller attnågot är på g.
Enligt min bm brukar bebisen i magen också lugna ner sig lite innan FL. Både igår och idag tycker jag att det har varit ganska lugnt i magen. Känner bebisen med jämna mellanrum, men det är i gen boxningsmatch där inne som det varit innan. Har ni också upplevt en lugnare bebis innan det varit dags?
Vill ju hålla mig till efter nyår, men är samtidigt såå trött på denna mage nu, så visst letar man lite tecken :)
Nix, för mig var andra barnet verkligen pang bom, vattnet gick vid sju, fick sammandragningar/förvärkar vid nio, riktigt kraftiga värkar runt 22.20, in på förlossningssal 22.30, sonen ute 22.51. Hade inga känningar eller någonting innan dess, sov bra för att vara gravid och hade jättemkt energi.
Denna ggn har jag mkt mer sammandragningar och precis som du har jag en hel del känningar i ryggen till och från och har haft kanske 2 veckor. Dock lite mer idag. Men hoppas att det inte är ngt på g riktigt ännu för oss. Bebis får gärna stanna lite till