-
Jag känner precis likadant. Vill att denna förlossningen ska gå som nr 2, vattnet gick 19, förvärkar kring 21, riktiga värkar kring 22.20 och ingen ute strax innan elva. Det var en drömförlossning för mig. Haha. Jag blev ju lite inställd på att det kanske lite började igår när jag absolut inte ville, så nu är jag nästan irriterad för att inget händer, haha.mitthemligajag skrev 2015-12-27 17:51:30 följande:Såå spännande!!!! Uppdatera mer om vad som sker hihi... Jag har typ noll tålamod och önskar att det var exakt så här---> slemproppen går 2 timmar innan vattnet ( då hinner jag förbereda mig haha) , sen startar värkarna och allt ska ske inom bra tid! HATAR att inte veta någonting om någonting, vill ha en plan på hur ungen därinne tänker ta sig ut och när!!!!! Kontrollfreaket i mig har vaknat till ordentligt -
Ja, det känns som det aldrig tar slut liksom. Oj, ja det var skickligt att missa det. Haha.qatteriin skrev 2015-12-27 17:18:53 följande:Haha slemmigt värre! Ja jag tror den kan vara riktigt stor! Minns en kompis som berättade när hennes slempropp släppte, hon trodde det var nåt hunden kräkts upp för den låg där vid sidan om sängen när hon varit uppe på toa en natt (sov väl naken, men jag kan inte fatta hur man missar att nåt slemmar ur en, hahaha!). Nästan en dm lång sa hon, och stor och seg och slemmig! -
Oj, det var länge. Jag har nog haft rätt tur med båda mina förlossningar så jag är lite rädd att denna förlossningen kommer bli tvärtemot då många säger att trean är lurig. Så antingen blir det väl en raketförlossning så jag inte hinner in eller så blir jag väl liggandes hur länge som helst. Hua!!mitthemligajag skrev 2015-12-27 20:08:22 följande:Åhh vilken dröm!!! Min tog 36 h från första värk haha, var ett helvete och jag blev sövd tillslut. Sjukt att jag ens vill göra om de här, hjärnan är amazing för jag är sååå jääääkla pepp på den här förlossningen
Vad roligt att du känner att du är så pepp på förlossningen. Jag börjar nog vänja mig vid tanken nu att det verkligen är dags snart. Jag längtar verkligen samtidigt som jag vill passa på att njuta av alla buffar det här sista.
Men bebis har verkligen ändrat karaktär sista två dagarna på sina rörelser, jag känner bebisen men det är helt andra rörelser, precis som om hon verkligen trycker allt hon kan där inne. -
Ja, precis 2 pojkar innanmirakelspektakel skrev 2015-12-27 22:00:28 följande:Tycker att det är lite spännande att du säger att allt med denna graviditet är annorlunda än dina tidigare. Visst har du två killar tidigare och nu väntar ni en tjej? Jag har hört att det ska skilja en hel del pga vilket kön man väntar, vet dock inte om det är vetenskapligt bevisat eller om det bara är skrönor...
det är så himla mkt som skiljer sig. Den här graviditeten har varit helt annorlunda. Dem trodde på rul att vi väntar en tös men jag har varit lite tvekande inför det sista veckorna men nu börjar jag nästan tro på det igen med tanke på att allt är så annorlunda. Har också hört att det kan vara skillnad om man väntar flicka eller pojke. Blir spännande att se om det är en liten tös som kommer.
-
Spännande att du märkt skillnad också. Jag har inte märkt så stor skillnad gällande hyn men fin är den väl inte direkt, men jag har hört att det ska vara ett tecken som många märkt skillnad på. Däremot är det stor skillnad på mina kroppsdofter. Svettas mkt mer denna graviditeten än dem andra och man känner sig som en gammal sunkig illaluktande gubbe!Blgebo skrev 2015-12-27 22:56:40 följande:Jag har varit mkt tröttare och haft fulare hy med flickorna, med pojkarna har jag mått mycket bättre. Foglossningen har också varit bättre med pojkarna, jag har nästan ingen alls nu.
-
Åh, det har jag faktiskt inte ens tänkt på. Det kanske man skulle. Men undra vad? Har du tänkt ge ngt?FrökenBlå skrev 2015-12-27 23:07:44 följande:Ni som har fler barn sen innan, har/kommer ni ge någon "grattis du har blivit storasyster/storebror-present" eller liknande?
-
Ja, det är väl så. Nu är ju våra så stora så att ge docka å sådär är ju helt uteslutet, men jag förstår dem med mindre barn som gör det och jag kan tänka mig att det är en väldigt bra present att ge för då kan det lilla syskonet bli delaktig på ett annat sätt.amalie79 skrev 2015-12-27 23:26:50 följande:Beroende på ålder givetvis, men jag vet flera vänner som gett sina barn någon docka, som en "egen" bebis. Min systerdotter var väldigt mycket för att mata, byta,vagga sina dockor när lillasyster kom, samma med min kompis son. De var då mellan 2-3 år. -
Ja, okej, klart du har lite mindre barn också, våra är ju ändå 6 och 8 liksom. Lite klurigare att hitta på ngt att ge till dem då. Ska fundera på det så får vi se hur vi gör. Blir kanske ngt billigt spel till deras Nintendo ds eller något pyssel isåfall. Det blir inga dyra saker isåfall.FrökenBlå skrev 2015-12-27 23:24:46 följande:Det slog mig för några dagar sen att man kanske skulle det..men jag vet inte! ;) Vi har köpt några "underhållningsleksaker" som jag tänkte ta fram om jag är själv hemma med bebis och dottern (snart 2 år) tycker det är trist att va inne en hel dag om vi nu måste det osv. Men inget märkvärdigt som minne eller så.. -
Förstår din känsla, lite panikartad sådär kanske. Men samtidigt så härligt att din sambo vill ligga och hålla om dig och magen. Passa på att njutamalie79 skrev 2015-12-28 00:51:30 följande:Alltså, jag älskar min sambo, verkligen, men för andra natten i rad så envisas han med att ligga på mina 80 cm säng och hålla mig i famnen. Killar mig på magen i sömnen, så gulligt att man dör typ, jättemysigt, men karln är 187 cm lång och väger lite över 100 kilo. Hsn fryser och jag är en levande kamin. Har inte hjärta att knuffa iväg honom, särskilt inte när han haft problem med att sova sista tiden. Men nu sitter min rygg och bak fast på hans mage.
Här är det pensionärssova typ, vi ligger på vår varsin sida typ och så sover vi så. Haha. Faan vad tragiskt det låter. Det är inte jätteofta vi ligger och håller om varandra. -
Damn vad trött jag blir på dessa barn, varför kan dem inte bara lära sig att gå tillbaka till sina egna sängar när dem är uppe och vandrar!! Nej, då ska dem envisas med att krypa upp på min kudde och flåsa mig i ansiktet. Igår natt var jag inne med äldsta sonen 3 ggr.
Nu la jag mig nästan precis efter att ha fått äldsta sonen att sova, upptäckte vid ett utav
mina toabesök att han låg vaken i sin säng, så det var bara att haffa boken "Kaninen som
så gärna ville sova" och läsa den. Ngn som läst den för sina barn?
Och nu när jag just kom in och la mig kommer yngsta sonen och knölar sig upp på min kudde, trycker upp hela huvudet i ansiktet och flåsar sin äckliga nattandedräkt i ansiktet på mig. Jag älskar mina barn men låt mig för sjutton få ha min säng, min kudde och mitt täcke för mig själv !!!!
För övrigt, barnen fick boken i julklapp och vi läste den första ggn igår, funkade på äldsta sonen efter 4 sidor, yngsta lyssnade på hela men somnande typ direkt efter sista sidan. Idag somnande yngsta efter 5 sidor och äldsta sonen nånstans där med. Ska bli intressant att se om det bara var en engångsgrej eller om det är boken som funkar.