Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2015-12-23 02:37:01 följande:
    Jag hatar också nätterna, lika glad varje morgon när nästa är över. Igår gick jag frivilligt upp 5:20 när jag vaknade (maken var redan uppe för han skulle jobba), bara för att jag inte stod ut med mer natt... Inatt har jag så vansinnigt ont i halsen så jag vet inte vad jag ska ta mig för. Blir att ringa vc i morgon helt klart.
    Usch, nedrans förkylning, nu får den väl snart ta och släppa för dig. Du gör rätt i som ringer vc, inte roligt om det blir värre över juldagarna nu.
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-12-23 07:51:52 följande:
    Jag har också fått helt annorlunda flytningar sista dagarna, vita rinniga bläää!
    Precis så har mina varit med, det är som mjölk liksom. Men idag fick jag en som såg ut som värsta snoret, och det tog liksom inte slut när jag torkade heller. Skitäckligt verkligen.

Haha, vilka samtalsämnen.
  • WiMe06
    fruthomas skrev 2015-12-23 07:20:17 följande:
    Det var samma med första för mig. En vecka innan bf skulle jag fota magen och hittade då mina fartränder Min teori är att de kommer om man växer för fort eller när man "tappar" magen när bebisen kryper ner i bäckenet (om det sker snabbt). Därför tror jag att de ofta kommer sent. Jag har inga nya för den här gången, än. I början var jag lite deprimerad över dem, men allt eftersom de bleknade, magen återtog en mer normal form och jag märkte att maken inte brydde sig det minsta så har jag också slutat göra det.

Idag är det tvätta och packa inför morgondagen som gäller. Så skönt att allt annat är klart! Och maken är bättre i foten (mha alvedon 665mg*2).
    Så har jag också fattat det. Jag bryr mig inte om mina heller, det är ju svårt att komma undan helt 3 ggr liksom. Och dem får väl sitta där som en påminnelse om att man burit sina barn
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-23 09:23:57 följande:

Fick tid på vc 10:15, känns som jag inte gör annat än springer där, haha! Mvc ligger i samma byggnad så jag var ju där senast i torsdags. Doktorn ska kika i örat men jag ska se om jag kan få hen att titta i halsen och lyssna på lungorna också för jag har så tungt att andas. Och om det blir "virus, bara att vänta ut" så ska jag se om jag kan få Rinexin iaf eftersom jag hade nästäppa långt innan jag blev förkyld, hade gravidnästäppa flera månader när jag väntade sonen... puh.

Vad bra, hoppas du kam få ngt bättre än dem där trista orden.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-23 10:11:33 följande:

Vill passa på att önska er alla en riktigt god jul! Tänk att om ett år från nu så har vi en nästan ett åring hemma som klättrar i våra granar <3 kram på er alla <3

Men tack detsamma <3 Och härja inte ihjäl dig med all julmat idag
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-12-23 11:00:12 följande:
    Men oj de lät ju nästan som slemmisen? :)
    Men Gud, den tanken slog mig inte ens. Hade kommit en till sån nu när jag var på toa. Jaha, då får man se om det kommer fler såna eller om det bara var det.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-23 11:17:45 följande:
    Jag fick "det är ingen infektion i alla fall så det behövs inget penicillin", haha! Han tyckte jag skulle fortsätta med de receptfria mediciner jag använt hittills. Att jag använt nässpray i 10 dagar var tydligen inga problem heller och så skulle jag tryckutjämna öronen, jamen tack, det har jag ju gjort hela tiden. Hehe. Men nu får jag härda ut bara, jag är ju van vid det.
    Åh, precis det man vill höra. Hoppas det går över fort nu så du slipper skiten. Inget roligt att ha det så.
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-23 12:13:25 följande:

Fy fan för å vara ute på stan i detta tillstånd. Hade en del klappar kvar( skyller på gravid hjärna som gjort att jag glömt en del folk) så jag drog med mig dottern upp i hopp om att det skulle funka. Slutar med att hon tok skriker i varje affär å slänger sig på golvet. Varav jag får bära henne å alla påsar å som grädden på moset springa in på toaletten på åhlens å kaskad kräkas. Har haft illamående/kräkningar hela graviditeten men hade hoppats på att det skulle ha försvunnit nu men icke! Puuuuhh slutade med att sambon fick köra hem oss å han å jag får ge oss iväg senare å fixa de jag inte hann nu!

Usch, inte den mest optimala situationen. Fy vad jobbigt med kräkningarna. Hoppas ni fick tag i sista klapparna trots allt runt omkring.

Kom just hem från Systembolaget, köpte lite alkoholfritt alternativ till mig i form av vin, så passade jag på att in på Maxi också och fixa sista klapparna, jag som va färdig. Det blev varsin eltandborste till kidsen. Så nu blir det uppesittarkväll med Bingolotto och imorgon gör jag maten jag ska ha med. Sen blir det bara lugn och skön jul. Nu hoppas vi att alla bebisar kan njuta av julen i magen. Har fortfarande dessa grönaktiga sega flytningar. Hoppas det inte är ngt.

God jul på er nu allihopa och hoppas ni alla får en jättemysig och fin helg.
  • WiMe06

Sista klapparna inslagna nu och snart ska jag gå och lägga mig tänkte jag.

Det blev inget mer av sonens nattkräkning så vi hoppas att det inte var ngn magsjuka.
    Har börjat packa lite smått inför morgondagen med. Förlossningsväskan kommer att få följa med i bilen om nu svärmor (Gud förbjude) skulle få rätt om julafton.

Himw - kul att höra från dig, hoppas att allting är bra med lilla tösen nu, får man fråga vad hon vägde och hur lång hon var när hon föddes? Har hon fått ngt namn? God jul på dig och njut av lilltjejen! Tänk att hon redan får fira sin första jul

• WiMe06

Ja, det verkar som bebis vann över svärmor och det tackar vi för, nu sätter vi nästa milstolpe vid nyår

Hoppas ni alla haft en bra dag, själv ligger jag just nu inträngd mellan två snoriga och snarkande ungar på en uppblåsbar madrass hos svärföräldrarna. Vi får väl se hur kroppen mår imorgon :-P

Minahjärtan - men fy vad trist att avsluta julafton med magsjuka. Håller tummarna för att ni andra klarar er, särskilt du.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)