BF Januari 2016 :)
Jösses vad mina fogar har mjukat upp sig. Det knackar i varenda led runt korsryggen å underlivet!
Snart har vi lyckats passera nyår med ???????? snart inga prematura alls i tråden. Helt otroligt!!!!
Jösses vad mina fogar har mjukat upp sig. Det knackar i varenda led runt korsryggen å underlivet!
Snart har vi lyckats passera nyår med ???????? snart inga prematura alls i tråden. Helt otroligt!!!!
När min son ammade på nätterna så gjorde jag mina bästa klipp på Tradera på den tiden sv dygnet. Jag var expert på att hitta annonser som va felstavade etc. Kanske e dax att börja med det nu när man ändå e vaken igen :) köpte både mobilen till skötbordet å åkpåsen helt nytt å super billigt å bara pga felstavningar så hittade ingen annonserna :))
Varenda skåp urtorkat å städat i hela huset. Sista inhandlat till lillan å mig. Tom städat plånboken!!!! Gaaaaaahhh!! 25 dagar kvar!!!!!! För tusan Jah kommer klättra på väggarna innan helgen e slut!!!
Hemma m sonen hela veckan. Nästa vecka avslutar Jah studierna å går på fl from. 12 jan. Sen tänkte Jah fixa allt jag redan gjort.....
Badhuset lätt som en god plan för oss båda som utflykt, perfekt!!
Var på läkarbesök idag i v 38+3. Allt var bra med mina värden och bebisens hjärtfrekvens idag. Han ligger med huvudet neråt men huvudet är inte fixerat som jag förstod det. Ni som är ungefär lika långt gångna - har er BM undersökt er livmodertapp för att se om något är på gång snart? Jag trodde att läkaren skulle göra det idag men hon gjorde inte det. Mitt nästa besök är dagen före BF.
Jag tyckte inte det verkade på läkaren som att något är på gång före nyår men hon verkade inte vilja uttala sig om det utan sa bara att den kommer när den kommer.
Åh, vad osäker jag blir!
Antingen har jag rikliga, vattniga flytningar eller så har vattnet börjat sippra. Det rinner liksom fast inte hela tiden och inte lika fort som när vattnet gick vid förra förlossningen. Jag har sammandragningar med mensvärk. Men om det är vattnet så har jag ju flytningar också för det blir lite slemmigt i bindan med.
Åka och kolla på förlossningen känns ju knöligt då barnvakt är en timme bort och sen har vi nästan en timme in... Åh, vad osäker jag blir...
Åh, vad osäker jag blir!
Antingen har jag rikliga, vattniga flytningar eller så har vattnet börjat sippra. Det rinner liksom fast inte hela tiden och inte lika fort som när vattnet gick vid förra förlossningen. Jag har sammandragningar med mensvärk. Men om det är vattnet så har jag ju flytningar också för det blir lite slemmigt i bindan med.
Åka och kolla på förlossningen känns ju knöligt då barnvakt är en timme bort och sen har vi nästan en timme in... Åh, vad osäker jag blir...
[quote=76168096][quote-nick]Eleonor01 skrev 2015-12-29 18:04:19 följande:[/quote-nick]Om en binda blir genom blöt så är det vatten brukar man säga. Dessutom luktar det annorlunda än flytningarna[/
Jo, det är ju därför jag tänker att det inte är vatten. Tycker att den bara är fuktig. Samtidigt kommer det rusher. Nyss kom det så jeansen blev lite blöta när jag ställde mig..
Hej alla, här har varit aktivitet ser jag, hinner inte läsa ikapp allt nu men ville bara uppdatera lite efter chocken igår.
Var på tul på morgonen igår som visade vääldigt dålig tillväxt sedan sist, läkaren trodde inte riktigt på siffrorna hon fick fram då hon fick använda en gammal maskin så fick komma tillbaka vid lunch och göra nytt tul, en bm var med och gjorde den mätningen på en ny maskin men det visade samma. Tösen har knappt växt sedan sist. Gjorde en vaginal undersökning som visade att jag var öppen drygt 3 cm. Läkaren rådgjorde med en annan läkare och dem kom fram till att det inte var ngt att hålla på så dem beslutade om igångsättning direkt. Så det var bara hem och ordna barnvakt och hämta väskan sen tillbaka igen. Fick första dosen medicin vid 13.30, det hände ingenting kändes det som, hade bara lite småvärkar som gick bra att prata sig igenom ungefär, fick totalt 5 doser medicin tror jag. Vid 22.30 ungefär hade jag öppnat mig 8 cm men bm kunde töja ut det helt för det var så mjukt. 22.52 tar bm hål på hinnorna och jag får direkt världens hemskaste värk, den kom som en ren chock och jag minns att jag skrek "fan, jag hade glömt hur det känns, påminn mig om att aldrig göra det här igen". Andades lustgas och kläckte ur mig några fler lustgaskommentarer. 23.03 får jag krystvärkar och vid 23.08 föds en liten tjej på 2148 gr och 43 cm lång.
Vi mår bra och ligger just nu på neo och kämpar med att få igång amningen, tösen tillmatas med sond för att inte tappa en massa vikt.
Vi klarade inte nyår men hon slapp iallafall julafton och nyårsafton
Spännande att se om ni alla lyckas klara nyår