Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

BF Januari 2016 :)

Mattenörd skrev 2015-12-29 18:46:05 följande:
    Jag börjar känna mig rätt säker på att det är vattnet. Känner igen värkarna sen förra gången och de är tillräckligt starka för att jag ska behöva stanna upp. Kommer med ca 10 minuters mellanrum så jag försöker koncentrera mig på att packa en förlossningsväska mellan värkarna. Kläder till bebis är klurigare. Vi började förbereda här igår så jag har precis plockat ut alla kläder ur tvättmaskinen - med andra ord är de rätt blöta...

Just nu känns det rätt långt borta att bebis ska stanna inne till 2016..
    Oj va roligt :) håller tummarna för er alla :)
  • Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2015-12-30 20:18:22 följande:
    Varför fick man inte låsa? Låter ju helt knäppt! Fan va arg jag hade blivit, usch. Jag hoppas att vi får ett eget rum men de har inte enkelrum här till alla efter förlossningen tyvärr.
    För man kan svimma å må dåligt efter en förlossning å då behöver personalen kunna komma in
  • Eleonor01
    Blgebo skrev 2015-12-30 21:14:18 följande:
    Stämmer. Som tur är har varje förlossningsrum egen dusch/toa hos oss, men dörren går inte att låsa. Händer lite då och då att någon svimmar.
    På BB har vi lås.
    Jag duschade på förlossningen å blev ombedd att inte låsa så jag förstår precis. Jsg har en gigantisk blodfobi å när jag klev in i duschen så såg det ut som väldigt mycket. Jag blev väldigt knä svag å larmade. I mitt tum fanns redan en sköterska som hade markerat att hon var där så det välde in folk då det dubbel larmade :))
  • Eleonor01
    Blgebo skrev 2015-12-31 02:51:39 följande:

Jag blir galen...är så trött så jag har myrkrypningar i armarna, men  nejdå, sova kan jag inte. Han är helvild och det känns som han ligger och snurrar runt i magen och trycker sönder mina revben. Han försöker komma ut utanpå revbenen.... Blev tvungen att dra igång datorn...får väl sitta och slösurfa tills han somnar...

Det är vanligt att bli både illamående och dålig i magen inför förlossningen.
    Å jag e såååå trött på att kissa hela jävla tiden!!!!! Vill sova å slippa gå på toa varannan timme hela jävla tiden ha ha ha

Borde inte klaga men vill ju bara sova!!! :))
  • Eleonor01
    mitthemligajag skrev 2015-12-31 12:27:53 följande:

Är de 3 bebisar födda än så länge? Väldigt bra gjort ändå måste jag säga!

Jag tror det är tre! Vi skulle behövs uppdatera bf listan, vart den nu e.... Spännande detta :))
  • Eleonor01
    mitthemligajag skrev 2015-12-31 16:00:00 följande:
    Jag har så nu! Har blödigt hela eftermiddagen klart blod, sen började slemproppen gå typ i förrgår och den var de inge blod i, men nu har de kommit slempropp med klar rött blod i. Känner också bebis och hade likadant förra gången också så jag känner mig iaf inte orolig,
    Så såg det ut för mig efter en hinnsvepning. Hinnorna släppte tror jag de sa den startade förlossningen ett dygn senare. Tycker absolut att du bör åka in å kolls upp det. Ring fl
  • Eleonor01
    mitthemligajag skrev 2016-01-01 06:30:04 följande:
    Hoppsan då är de nog igång för dig!!! :D när har du bf? Här är de fortfarande ett otroligt illamående som härjar men ingenting som kommer upp... Helvetets natt med kallsvettningar och sammandragningar men inga smärtsamma. Tråkigt nog... Men de känns som att de är något som spökar ändå, de kommer fortfarande blodiga "snorslemmiga" flytningar (ursäkta) ;) och blodet blev färskt igen nu på morgonen från att ha varit lite brunt i natt så ngt händer
    Hur mår du nu??? Har du pratat m förlossningen?
  • Eleonor01
    kindofnothing skrev 2016-01-01 17:43:04 följande:
    Tack för svaret.. skönt att de har koll på dig. Det är ju huvudsaken! Jag funderar nämligen på att fråga om jag kan få lämna urinprov hos bm när jag ska dit på måndag. Har fått suddig syn två gånger i någon timme o läste då att det kan vara tecken på havandeskapsförgiftning så tänkte mest hur man brukar upptäcka det. Har bara lämnat urinprov vid inskrivningen.
    Tar ni inte kisseprov direkt själv m stickor när ni kommer dit? Det gör vi i Skåne. Precis innan besöket. Så borde ju alla göra
  • Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2016-01-01 19:56:32 följande:
    Va konstigt. När jag var kvar i Sverige testade jag själv med sticka på de två-tre besök jag hann göra. På min klinik här i USA lämnar man urin i en burk varje gång precis när man kommer dit och så kollar de ens urin och ger besked under tiden man är där. Jag tycker det är dåligt att den svenska vården är landstingsfinansierad när det blir så många skillnader i rutiner och vilka behandlingar som ingår.
    Fast sjukvården är ju mycket bättre i Sverige än USA. Vi slipper ju försäkringar etc å alla har rätt till lila vård oavsett inkomst. Sen att det är landstingsfinansierat känns som ett litet problem jämfört m privatiseringen som sker successivt :(
  • Eleonor01
    amalie79 skrev 2016-01-01 20:20:26 följande:

Jag håller på och tvättar kläder ikväll. Får massa skäll för att BB-väskan inte är packad :D så nu är snart allting rent som bebisen äger iaf. Frågan är hur mycket man ska ta med? Min bm säger ett, max två dygn på sjukhuset om allt går som det ska.Och det får man ju ändå utgå ifrån om man inte ska bli ännu knäppare :)

Enligt vad de sa på föräldrakursen så åker man hem och sedan tillbaks för det där provet som ska tas.

Hos oss är det vanligt att förstföderskor stannar till testet är taget. 48h Mao. Jag packade för två dagar. Min man jobbade under tiden vi var på BB å kom förbi efter jobbet på vägen hem m det jag saknade. Kändes inte som vi ville slösa på dagar när jag ändå var på sjukan.

Denna gången har jag endast ett ombyte med. Ska hem tidigare å hår nu inte det så får min man ta med när han kommer m sonen så han får träffa lilla syster första gången :)

imorgon är jag fullgången,... Jävlar vad tiden går sakta efter v 30....
Svar på tråden BF Januari 2016 :)