Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2016-01-07 16:52:59 följande:

Så kom han, vår store lille gosse, 53 cm och 4565 gram. En inte jättelång men ack så tuff förlossning som slutade med sugklocka och 2 liter blodförlust.

Är trött yr o lycklig, har varit uppe och stått på benen men sks få blod nu.

Det gick ju!

Stort grattis till er alla <3
  • Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2016-01-08 03:01:00 följande:

Nu är jag på förlossningen! Jag hade ett inbokat läkarbesök idag 10.20 på BF-1. Hade då lite högt blodtryck och började blöda när hon kollade livmodertappen, så då fick jag gå över till förlossningen och göra non stress test igen där de kollar fostervattnet och bebisens hjärtfrekvens, rörelser och mina sammandragningar. Hade tydligen mycket sammandragningar utan att känna det så de behöll mig här. Min man fick åka hem och hämta de sista sakerna som inte var i väskan men nu är vi båda här och väntar och väntar.

Har fått värkstimulerande i ca tre timmar nu (kl är 18 här), känner inte så mycket än och de tror att bebisen kommer ut efter midnatt. Jag mår bra och hoppas att allt ska gå fint. Uppdaterar när jag fått ut bebisen

Alla lyckönskningar till er alla <3
  • Eleonor01
    Hame skrev 2016-01-08 09:49:11 följande:

Bf+10 idag, koooom uuut någon gång!! Höll igång hela dagen igår så får väl testa vila idag :) Tänkte pyssla och boa lite bara.

Det gick bra att lämna storisen på dagis idag mycket tack vare att vi kunde åka pulka dit. Först en mindre dispyt angående frukost som slutade med nudlar haha!

Hur har ni andra tänkt med blöjbyten på natten? Har ni skötbord i sovrummet eller går ni upp? Kommer ihåg att det var väldigt opålitligt ibörjan så är inte så pigg på att byta i sängen.

Va drygt!!! Komsi komsi ;)

Jag går in i badrummet å lägger en Skötbädd på golvet där till natten. Har skötbordet på nedervåningen. Det är ju oftast väldigt få ggr man behöver byta på natten efter första månaden. Kommer ihåg att min stora fis bajsade alltid den första månaden så det gick åt mååååånga blöjor då!! Sen går det bra i spjälsängen också. Har plastad frotté i sängen så det e rätt lugnt känner jag
  • Eleonor01
    Hame skrev 2016-01-08 11:36:51 följande:
    Vi har också skötbordet på en annan våning. Har en uppblåsbar skötbädd ifrån ikea, den är ju lätt att flytta runt så ska nog testa att ha den jämte sängen. När storis var liten bajsade han varje gång han ätit, och sedan passade han på attkissa mitt i bytet! Får hoppas på en mer rumsren lillebror Tungan ute
    Trixet är stt aldrig låta snopen bli kall :) Jah höll alltid kvar blöjan över. Det gjorde inte min man ha ha ha ha ha
  • Eleonor01

Examination färdig så nu är jag lös å ledig fram till Lily behagar titta ut :) GP till tis sen fp. Jösses vad det känns konstigt att vara mammaledig utan bebis.... Hmmm...,
    Äntligen har även vi fått lite snö så det får bli lite pulka åkning m sonen innan snön försvinner igen!!! :) we Love snö!!! Ha ha ha :)

• Eleonor01

ÄNTLIGEN SNÖ!!!!! Pulka åkningen lär funka idag iaf. Tar en lite sväng på isen med. Nybakade frallor å varm choklad medtages ;)) skönt som tusan att vara ledig!! Skum känsla :))

• Eleonor01
    WiMe06 skrev 2016-01-10 04:00:05 följande:

Sitter just nu i soffan med vår lilla nattuggla, natten som var behagade hon inte sova nånting i princip, var mest bara grinig och så fort jag la ifrån henne blev det ännu värre, ville inte ha mat, men skulle promt leta efter bröstet men inte ta det. Och inte ha napp men leta efter ngt att suga på. Ett tag bröt jag ihop och sa till mannen att jag inte orkar mer. Fick till slut ngn timmes sömn med donnan på bröstet.

Inatt har hon sovit lite bättre hittills, nu ska jag bara sonda färdigt och sedan hoppas att hon behagar sova fram till nästa mål men som det ser ut nu har hon inga planer på det
    På måndag börjar mannen jobba igen så imorgon (eller idag) ska vi njuta av att honom hemma hela dagen

Vilks minnen ditt inlägg gav.... Hoppas innerligt att jag slipper det denna gången.... Man får trösta sig med att det är en kort period i deras å våra liv det är så. Jag har tänkt ge igen när min son blir tonåring :) hopps i hans säng å spela hög musik väldigt tidigt på morgonen när han vill sova :))
  • Eleonor01
    mitthemligajag skrev 2016-01-10 07:49:58 följande:

Vaknade av att de blev helt varmt mellan benen, reste på mig och de rinner igenom bindan och ner för benen... Men sen kommer de inte mer, vad gör jag? Kan de bara ha varit en flytning eftersom de inte kommer mer? Känns dock jätte konstigt med tanke på att de var helt genomskinligt och blöte ner både en rejäl binda och trosor.

Vatten avgång ;) är barnet fixerat? Ring fl å du.... Hållet tummarna att to day is the day ;)
  • Eleonor01
    mitthemligajag skrev 2016-01-10 17:00:47 följande:

Hej hå kära damer! Nu ligger man på förlossningen hög på lustgas hehe, åkte in strax efter 16! 7 cm öppen och de var inget vatten som gått men otroligt buktande hinnor så snart så spricker dom nog av sig självt! :)

Wohooooo!!!' U go girl ;))
  • Eleonor01
    mitthemligajag skrev 2016-01-11 00:24:51 följande:

20.12 kom lille Petter till jorden, eller ja, liten var han inte, 55 cm lång 4580 gram men inte ett stygn! Ut kom han på krystvärkar och gjorde lilla familjen komplett! Jag är pigg som en lärka och kan inte sova då jag längtar så otroligt efter min stora tjej som är hos farmor! Allt har iaf gått kanoners :)

Oj så roligt! Stort grattis till er alla :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)