BF Januari 2016 :)
Anledningen? Jag mår inte bra av att gå hemma. Blir magiskt rastlös å blir således en dålig mamma.
Amma hör jag i två månader. Det räcker alldeles utmärkt.
Herregud, vet inte hur denna lilla tös tänkt sig dygnet egentligen. Hon har varit vaken och ätit om vartannat hela natten känns det som. Jag tror jag sovit typ 1 timme sammanlagt hittills. Har precis fått henne att somna nu men det blir ju bara 2 timmar för sedan ska hon upp och ha mat igen. På så sätt blir det skönt när skolan börjar igen, jag kan sova lättare på dagen när hon sover, det blir ju svårare nu när grabbarna är hemma hela tiden.
Angående dem 10 dagarna så kommer sambon vara hemma nu tom den 11 då han börjar jobba igen. Så han tar sina dagar nu i början. Jag behöver inte ta från min fp ännu då vi fortfarande är inskrivna på neo och får tillfällig fp tills vi blir utskrivna. Kommer vara hemma minst 1 år med dottern men troligtvis blir det tom augusti 2017 då vi känner är lagom att skola in på förskolan.
När dottern blivit lite större kommer jag nog försöka läsa en del på distans under ledigheten.
Nu har sambon traskat iväg till jobbet för första gången efter helgerna o det är min första vardag som föräldraledig. Känns skumt som fan att ligga kvar i sängen. Hemmet ser helkonstigt ut för vi köpte byrå och hämtade säng o nu står hela min handarbetshylla i killarnas rum för vidare färd in till vardagsrummet. Det ska jag plocka i ordning idag.
Katten sitter i spjälsängen (är jag förvånad??) den andra sitter på bebisens byrå som nu är full med bebisens kläder.
Och bebisen knör i magen just nu och putter på tarmarna så magen låter. Har sista dagarna varit med om något lustigt " knäppande" inne i magen som jag hittade massor som varit med om på Google men ingen riktigt hade någon förklaring på vad det är...
Imorgon ska jag ge mig iväg till stan och träffa en kompis och shoppa lite för mina julklappspengar ( saker till mig, bebisen hsr fått tillräckligt) har suktat efter ett jättedyrt garn som min mamma just stickat en sjal av. Den är ett enkelt mönster att hålla i skallen o lätt att lägga ifrån sig vilket ju är vad jag kommer behöva om jag ska hålla stickandet igång i vinter :)
Är fortfarande väldigt nervös över kommande förlossning. Så länge jag mår såhär bra kan den gärna stanna där ett tag till,låt oss säga ett par veckor eller så.
Så är man på BB med en liten namnlös pojke. född kl 03.17. 3050g och 48 cm lång. Långdragen fl men allt gick bra och vi är så glada.
Maken fick inte stanna. Fullt på förlossningen och fullt på BB.. Vi har ca 1 timme hem och ca 4 timmar till utskrift. Så jag ringde min syster som bor 10 min bort och ordnade husrum
Jag kan så klart inte sova.
Lite molvärk i livmodern och en underbar bebis som gnäller lite. Ska nog ändå försöka..
Eleonor - ja jag fick cytotec. En tablett dem smälte i vatten och sen fick jag en dos varannan timme om inget hade hänt. Usch, hade ingen aning att den hade så negativ inverkan på många. Inget jag fick information om heller. Gud vilken tur att allting gick bra. Vet ju om att den används vid abort eller sådär ju.
Så ja då e jag igång i vs mig takt igen å rastlös som en gnu!!!! Vaknade kl halv fyra skit hungrig!
Gick å tog en macka... Startade min slow cookern m kalops till lunchen. Gick å la mig till sex igen.
Bäddade rent käkat frukost m familjen å städat badrummet. Nu står det en sats m bulldeg på jäsning. Semlor till eftermiddags fikat ;))
Nu måste smed sista 2,5 veckorna gå fort innan jag blir tokig!! Eller snö en massa då vi kan bränns lite energi i pulkabacken :)
Komsi komsi bebis!!!