minahjärtan0609 skrev 2015-11-25 08:43:20 följande:
Vi har hyrt babyskydd tidigare och denna gången köpt begagnat (av en vi litar på). Jag har aldrig orkat bära omkring på babyskyddet så adapter och bas är inteviktigt. Vi har använt babyskyddet som en vanlig bilstol som varit i bilen hela tiden. Vi har haft be-safe som bilstol sedan och den kan man börja med så fort barnet fått stadga i kroppen, den är från 0 kg. Jagtror att våra barn var ca 5 månader och då hade de ändå vuxit ut babyskyddet. Min personliga åsikt är att den riktiga bilstolen som ska vara flera år är värd att investera i men babyskyddet kan man gott hyra.
Tack, sambon orkar väl iof bära runt på det och jag är väl också hyfsat stark, men som sagt så kommer inte bilen vara hemma särskilt mycket när jag är hemma, utan det är är på kvällar och helger det kommer bli använt mest. Iof så är vi ju ute en hel del och det är smidigt att kunna stoppa i och ur bebis snabbt... Hmm:)
Ang bilbarnstol så håller jag med dig. Och så många fina det finns nu! Allt är ju inte aptråkigt och svart längre! :)
Där kanske du också har bra tips? Tanken är ju alla barnen bak, eller, det är det enda alternativet, jag blir åksjuk bak och det blir inte bra för sambon är för stor för att sitta bak. Sen kommer det Minska slagsmålen mellan killarna med.
Vilken stol rekommenderar ni om man behöver en smidig men ändå bra stol som inte tar för mycket plats?