Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

BF Januari 2016 :)

idaeglund skrev 2016-01-19 13:08:28 följande:

Blir tokig här hemma! BF+3 idag,  vill så gärna ha ut lillasyster nu. Har försökt med allt utom hinnsvepning. Gör barnmorskorna ens det innan 41+0? Storasyster föddes ju på BF.

Den här veckan innan helgen bara måste MÅSTE hon komma. Vi har löst så bra med barnvakt den här veckan. På torsdag kväll kommer mina föräldrar upp oavsett om bebisen har kommit eller inte och stannar tom söndag, just för att kunna vara barnvakter då min syster reser bort på tors. De har 4h bilresa hem sen, så håller alla fingrar och tår att de hinner träffa bebisen.

Akupressur sätter igång förvärkarna, men sen händer inget mer :( Slemproppen har gått pö om pö sen förra veckan, så det borde ju vara dags snart?! Eller?!

Är det några kvar här inne som har gått över tiden och fortfarande väntar?

Bf på fredag. Som att vänta på bussen 24h om dygnet ;)
  • Eleonor01

Förlåt för för mycket info....

Vaknar alltid på nätterna å e super kissnödig å bajsar alltid samtidigt. Eller ja det gör jag många ggr per dag.... Det får liksom inte plats något extra där inne ;)

Nu kunde jag inte bajsa. Det är total stopp!!! Fan!!!! Kände igår kväll efter vi åkt massa pulka att hon tryckte på ordentligt på mellanväggen.

Nu kom även något som jag tror var delar av slemproppen. Så här startade inte min andra förlossning.... Får väl se om det blir något idag... 39+4.... Någon av er vars förlossning startat m slemproppen i v 40??

• Eleonor01

Äntligen sitter jag å klockar värkar! 7 min å jag var välkommen till förlossningen om jag ville för sonen kom som en raket förra gången. Värkarna avtar dock när jag e uppe å går.... Det gjorde de faktiskt förra gången också inne på förlossningen. Gasaaahhh!!! Komsi komsi lilla tjejen!!!

• Eleonor01

Å där avtog allt!!!! Mög! Haft värkar sedan 4 i morse.... Så här gick det inte till förra gången. Vart är min raket!?!?!!

Gaaaaahh!!! Står väl kvar på denna jävla busshållaplatsen å väntar lite till då.....

• Eleonor01

Hälsningar från oss <3 två timmar på förlossningen sen blev det en raket. Latensfasen hemma därför det bs lite oregelbundet. Vs öppen 3 cm när jag kom in kl 17 å hon föddes 18.58 :)

• Eleonor01

Tack så mycket alla! 2830g å 47 kort så lite mindre va hon allt. Vi stannar tills ronden gått imorgon bitti sen vill vi bara hem hem hem :))

• Eleonor01

Barnläkarens besiktning gick väl sådär...

V höft är tydligen överrörlig så nu har Lily fått en skena som han ska ha i 8 v... Von rosen någonting...

V öra gick inte att ta hörseltest i. För litet eller fosterfett ivägen. Ska tas om vid pku testet

Gränsvärde för solning. Vet inte ännu om vi behöver sola. Å jag som bara vill hem :(

Hungrig som en varg e jag också!!!

• Eleonor01
    amalie79 skrev 2016-01-21 12:12:38 följande:

[quote=76253405][quote-nick]Eleonor01 skrev 2016-01-21 11:57:48 följande:[/quote-nick]Barnläkarens besiktning gick väl sådär...

V höft är tydligen överrörlig så nu har Lily fått en skena som han ska ha i 8 v... Von rosen någonting...

V öra gick inte att ta hörseltest i. För litet eller fosterfett ivägen. Ska tas om vid pku testet

Gränsvärde för solning. Vet inte ännu om vi behöver sola. Å jag som bara vill hem :(

Hungrig som en varg e jag också!!![/quote

Oj vi pratade ju just om skena för några inlägg sen och nu fick din flicka det. Hoppas det går bra!

E det någon annan som fått det??
  • Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2016-01-21 12:28:17 följande:
    Hoppas att skenan löser överrörligheten i höften. Och att ni slipper stanna kvar för solning iom att du så gärna vill hem. Väldigt tufft att få negativa besked när det handlar om en liten nyfödd. styrka till dig (och en stor brieostsmörgås) <3
    Ja det löser sig längs vägen iaf. 8 veckor m skena å ingen solning så vi fick åla hem <3 så otroligt skönt att vara hemma igen trots att Jah o te var borta så många timmar.

Tack gör smörgåsen ;)
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2016-01-21 12:35:03 följande:
    Åh era stackare. Lider med Lily, hoppas det kommer gå bra ändå trots skenan.

Vi har inte lyckats görs hörseltestet ännu heller, lilla W är alldeles för liten i sina öron. Så hon får växa till sig ett par veckor sen får dem försöka en 4:e gång.
    Vi ska prova göra det på lördag när pku ska tas. Hon vägde ju bara 2830 så hon vs ju inte så stor
Svar på tråden BF Januari 2016 :)