Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

BF Januari 2016 :)

idaeglund skrev 2016-01-21 12:35:37 följande:

Jag måste fråga er som fött nu, Hade ni vattenliknande flytningar som luktade sperma typ? Läste att fostervatten kan lukta så, men det har bara kommit små små blöta fläckar en gång om dagen sen i förrgår. Inte kan det vara fostervatten?! Eller? Ska ringa min barnmorska, men det är lite pinsamt att beskriva lukten ;)

Blir tokig här hemma! Trodde verkligen det skulle sätta igång idag, hade värkar imorse och mer av slemproppen lossnade med lite blod i sig. Har ett starkt tryck nedtill, men inget händer. Antar att det är på G, men vill ha ut ungen imorgon senast!! BF+5 idag. Tippade redan för 3 månader sen att hon skulle komma ut idag den 21a, haha, men nu vill jag inte mer!!

Har städat huset och nu lagt mig att vila, försöker göra lite akupressur på mig själv. Vad mer kan jag göra??

Skulle tippa på att din latensfas är igång så den 21 låter som om det kunde stämma :)) lycka till isf
  • Eleonor01
    qatteriin skrev 2016-01-21 14:58:14 följande:
    Åh hjärtat, det som jag var så rädd för! Ja vonrosenskena, det har god effekt med den behandlingen iaf även om det känns himla tungt! Era stackare!! :(
    Det känns faktiskt inte så farligt! Inte kontra hur hon skulle må utan den i framtiden :)
  • Eleonor01
    elinville skrev 2016-01-21 16:44:41 följande:

Wohoo! Nu börjar det hända NÅT iaf även om det kan dröja länge till. Hade svag mensvärk i ryggen imorse som försvann innan lunch, men nu börjar slemproppen släppa och det känns mer i ryggen. Fick jubhinnsvepning för 2 dagar sedan så liiite nytta kanske den gjorde ändå :) BF +3 idag, kanske slipper gå till BF+14 då iaf ;) Med dottern släppte slemproppen 6 dagar innan hon är född.

Latensfasen är nog igång nu :))
  • Eleonor01
    idaeglund skrev 2016-01-21 18:55:43 följande:
    22a blir det nog, fortfarande oregelbundna värkar, men ja, latensfasen är nog igång. Vore sjukt snopet om det bara var förvärkar som inte öppnar. 
    Det här är verkligen helt annat mot min förra förlossning, då gick vattnet sen pang bom starka regelbundna värkar. Nu är allt så mycket mer diffust!
    Min vs också väldigt olik första gången. Fast endast latensfsden skiljde sig åt. Första satt värkar i i flera timmar å andra 7-10 min under 12 h. Båda kom sen som raketer :)
  • Eleonor01
    idaeglund skrev 2016-01-21 19:43:45 följande:
    Gaah, hur visste du när du skulle åka in då? Ringde förlossningen nu, hon sa att det kan dröja länge, men att jag ska åka in om jag har 2 värkar på 10min. Men jag tror nog mest på magkänsla. Som tur är har min pappa förlöst 9 bebisar (de är här som barnvakter nu) så jag är trygg om ungen skulle komma ut i hallen, hahaha!
    Min värkar hemma ändrade karaktär å blev starkare än tidigare men tiden vs den samma. Ringde in å sa att jag gärna ville bli undersökt å gärna kunde åka hem om det behövdes å eftersom min första gick väldigt fort så fick jag komma. På vägen in i bilen så växlade det fas å började spruta värkar. Så när du inte kan klara dig på alvedon å andas är det riktiga igång skulle Jah säga iaf. Alla upplever det dock olika. Likaså om du inte har mer krafter för då behöver du något att sova på. Ring å rådfråga längs vägen. En annan sak är också att man vet när det är på riktigt. Det är få som inte vet. Är du osäker så rådfråga iaf före du åker.
    Stort lycka till. Det är iaf inte långt kvar nu <3
  • Eleonor01

Förra gången jsg ammade så föredrog sonen vänster bröst. Lily likaså å tvärvägrar ligga vid högra. Har någon annan samma problem? Vet inte ens om det kommer att komma igång någon mjölk på högra. Funderar på att köps en pump å pumps igång det

• Eleonor01

Åh va jag e dum!!! Kom på nu att jag köpt hem amningsnappar. Nu får hon tag runt andra bröstet också så nu funkar det ju!!! Nu tar hon båda brösten.

Tur att man kommer på saker hela tiden som man provade m sonen :))

Hur många gravid är kvar i tråden nu???? :))

• Eleonor01
    qatteriin skrev 2016-01-22 06:37:09 följande:
    Har samma bekymmer och har ingen aning om hur man ska tackla det... Vet att det var samma sak med Axel men minns inte hur jag gjorde då... fy farao.
    Tyvärr så måste man följs bebisens rytm. Sover den på dagen då måste vi också försöka sovs lite. 3,5h har jag sovit sedan natten till onsdagen kl 02.30.... Jag ska ge igen när mina barn blir tonåringar. Jag ska hoppa i deras sängar när de vill sova :))

Rutiner finns inte på så små bebisar. De ändrar sig hela tiden tills de blir ett ungefär.
  • Eleonor01

Wime

Kollade min andra förlossningsjournal 505g placenta till 3090g

Å denna 475g till 2830g som sagt så ja de följer varann. När näringen e slut så e det. Båda hade tre kanaler dessutom å låg på samma sätt

Svar på tråden BF Januari 2016 :)