Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

BF Januari 2016 :)

Wow allihopa grattis till alla små sötingar som kommit <3

E det någon som har syskon som kommer till er på natten å sover vidare där? Hur får ni plats alla???? Jag vill inte köra bort min 4.5 åring för då är Jah rädd att han tolkar det helt fel. Jätte knepigt!!! Lily ligger hos mig eller i sitt nest när jag inte ammar så det blir ju trångt...

• Eleonor01
    WiMe06 skrev 2016-01-23 14:58:20 följande:
    Skönt med lite kläder som passar lilla sötnosen. Jag har inte ens vågat ta mig till köpcentret ännu, haha. Nej du, mössa är jättesvårt att hitta ngn som passar. Åh, då är lilla W större om huvudet, hihi. 34 cm har hon vuxit till sig. Jag har gjort lite shopping på Tradera så nu har vår tjej också några få plagg som passar. Hon har ett set från hm som börjar passa rätt så bra.

Tack för orden om amning. Ska nog passa på att ta upp det lite med Amanda-bm (aurora i resten av landet) om det finns möjlighet annars tar jag det med bvc på fredag.
    Lily har också 34 cm i huvudomfång. Denna passar perfekt! Strl 40 :)

Jag har två velour bodysar som passade precis på förlossningen. Hon e 47 lång å vägde 2830g. De kan hon inte ha längre eftersom hon har sin skena. Det står storlek 50 i dem men det är det verkligen inte. Något som passa wendela? Skickar gärna upp dem on du vill ha
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2016-01-23 16:02:57 följande:
    Vad gulligt och omtänksamt av dig. Dem skulle säkert passa henne, hon är nu 46 lång och väger 2770 gr. Vad vill du ha för dem? Jättesnällt
    Inte en krona! Adress hade underlättat ;) den ena e använd en gång å den andra e inte ens tvättad. Bara roligt om de kan komma till nytta :)
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2016-01-23 16:50:00 följande:
    Vad snällt av dig
    Har inboxat dig.
    Packat ett paket nu. Lägger det på posten imorgon. Enda önskan jag har är att du skänker bort kläderna när du inte behöver dem mer :) berätta gärna när det kommit fram!
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2016-01-23 18:13:49 följande:
    Självklart skänker jag dem när lilla W vuxit ur dem jag lovar att uppdatera.
    Jösses!!! Nu höll jag på att göra bort mig! Isak, min son, hans första kläder på första fotot vi tog på förlossningen har vi ramat in tillsammans m fotot. Den röda velourpyjsmasen behåller jag å skickar bara den vita. Den röda hade vi på förlossningen! Förlåt inte meningen att lova bort något å sen ta tillbaka det. Verkligen förlåt!!!
  • Eleonor01
    haannah skrev 2016-01-24 04:06:14 följande:

Min lördag blev inte alls som jag tänkt :D haha. Vaknade upp och gick på toaletten, insåg att det rann vatten som var grönaktigt. Ringde förlossningen som ville att jag skulle komma in! Jodå, fostervatten var det som bebis dessutom hade bajsat i, så vi fick inte åka hem igen utan jag blev igångsatt. Efter måååånga timmars kämpande utan att det hände något (blev bara öppen 5 cm allt som allt), så slutade dagen i ett akut kejsarsnitt. 00.01 tittade våran lilla tjej ut, första minuten på det beräknade dygnet :D haha. Ligger med bebis på bröstet nu och bara myser!! Herregud, det blev långt ifrån som jag tänkt mig men nu när jag ser på henne så kan jag inte sluta le :)

Stort grattis :))
  • Eleonor01

Någon som har bra tips på sköna amnings bh-ar utan byglar?? Byglarna ger mig knutor å jag e ICKE sugen på mjölkstockning!!! Ska kolla nätet lite. Går inte till någon butik m nyfödd....

• Eleonor01
    amalie79 skrev 2016-01-24 10:13:46 följande:

Så brast det i natt och jag skrek åt bonusen att hålla käften. Inte bra alls. Arvid har bara vaknat två gånger så det var ingen dålig natt men andra gången skrek han sig svettig och väckte de andra och bonus var såklart irriterad och spydig. Jag blir ju superstressad när han skriker sådär, inte vill ta bröstet och vet liksom inte vad jag ska erbjuda mer än kärlek. Läste någonstans igår om att svepa in honom i en filt och hyssja honom och trösta och det funkar lite om jag samtidigt tar av mig och håller honom alldeles intill mig. Fast vi blir varma.

Känner mig elak som skrek på bonus men han tryckte på precis alla knappar igår o var sådär tweenie-dryg. Kallade mig fetto ( han vet att det tar skruv) och var allmänt bråkig hela dagen. Sambon fick lägga massa tid på dem med tv-spel mm, vilket de helt klart behövde och Arvid sov ändå nästan hela förmiddagen

Inget bra att det gick överstyr. Inte lätt att vara den vuxna alltid. Försök hitta tillfälle när du kan ge "bonusarna" tid du med. Det är viktigt att de får känns dig delaktiga i familjen <3 min son är väldigt förstående men jag är jätte rädd att han känner sig bortglömd å undanträngd. Vill absolut inte att det vi har byggt upp m tillit å respekt ska försvinna. Min mening m livet är helt klart mina barn <3
  • Eleonor01
    amalie79 skrev 2016-01-24 11:14:39 följande:
    Det är inte första gången det händer tyvärr, ungen är skitelak ibland, särskilt mot mig eftersom han ör pappas pojke o inte gärna delar hans uppmärkdamhet med någon o alla som möter honom tror att han är godmodig och snäll. Tyvärr är han en riktig ögontjänare o väldigt få inse det.

Ja då de får vara med osv, sambon tar med dem i mycket med den lille
    Ögontjänare blir de så fort de finner en fördel i det. Säkert separationen mellan föräldrarna som bidragit. Tråkigt för pojken är ju inte riktigt hans fel. Hans papps borde däremot förstå det å även se det. Inte lätt att komma in i en familj m barn å finns sin plats i deras värld. Inte blir det lättare m en nyfödd hellre
  • Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2016-01-24 11:38:23 följande:
    Beror på hur stora bröst du har?
    85d cirkus i vanliga fall. Beställde ett två pack från Lindex å håller tummarna :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)