Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2016-01-26 12:21:02 följande:

Jag är fortfarande helt på det klara med att det inte blir fler barn, har inte ändrat mig än.

Hade gärna haft en dotter iof men nej, det blir inte så.

Hade jag kunnat vänta 5-10 år så kanske, men den möjligheten har vi ju inte åldersmässigt.

Helst skulle jag vilja att sambon steriliserade sig, men skulle ju aldrig kräva det av honom. Men vi är överens, inga fler barn. Vi har ju trots allt tre. Vi vill ha möjlighet att göra andra saker också, ekonomiskt och tidsmässigt.

Jag ångrar ingenting, hur skulle man kunna göra det, men som jag sagt innan så är detta är inte det enda som ger mitt liv mening. Vi kommer vara 62 och 56 när Arvid tar studenten, då vill jag göra annat med resten av mitt liv :)

Jag har blivit spontangravid 1 gång på 16 aktiva år, helt klart så ör det inget jag behöver vara jätteorolig för. Sambon är ju superfertil då det skulle väl till en sådan för att det skulle hända något. :)

Så vi har börjat prata om preventivmedelsfrågan, gillar inte piller, osv, det bästa hade varit stt knipsa någon av oss:)

Jsg gillar inte hellre piller. Tar inte upp dem helt i kroppen så kan bli gravid ändå å är livrädd för spiral som flyttar sig. Lutar nog mot p spruta... Mög detta!!!
  • Eleonor01
    amalie79 skrev 2016-01-26 12:32:42 följande:
    Ja där kan man ju ha honom, är rädd han ålar neråt o försvinner in under täcket bara.

Mm lakanet bra idé! På dagarna ligger han oftast mitt i vår säng och sover, ibland med oss eller själva
    I soffan på duntäcke m katten som vill vara med hela tiden :)
  • Eleonor01
    Hame skrev 2016-01-26 13:11:27 följande:
    Vet inte heller hur jag ska göra med preventivmedel.. P-spruta, hur ofta tar men dem? Gör man det på mvc?
    Var tolfte vecka. Du kan ta den själv om du kan eller har någon vän som vet hur man gör annars går man till barnmorska distriktssköterskan eller dylikt. Min mens uteblir helt med den
  • Eleonor01
    MeEmmA skrev 2016-01-26 15:30:32 följande:
    Men hur är det med hormonerna i p-spruta jämfört med p-piller?
    Jag är sån att jag blir helknäpp av hormoner, har provat alla piller som finns och har fått för mig att det är högre dos i sprutor... Men det kanske det inte är.
    Det som har fungerat bäst för mig är kopparspiral, men eftersom att jag är helt säker på att inte skaffa fler barn så har jag nästan beslutat att sterilisera mig eftersom att inget skydd är 100%.
    P sprutan har samma hormoner som minipiller
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2016-01-26 16:03:30 följande:
    Amen så söta

Idag kom ett paket på posten, tack så mkt
    Tack för återkopplingen! Hoppas att den passar å att du tycker om den
  • Eleonor01

Första riktiga helvetes natten. Då fort jag har lagt ifrån mig Lily så har Hon vaknat. Natten har således spenderats i en recliner fåtölj m ett ammande halvsovande spädbarn i famnen. Undrar om hon har ont i magen? Kanske ska strunta i att äta lök.... Ja ja.... Dax att få lite (läs en balja) kaffe i mig

• Eleonor01
    qatteriin skrev 2016-01-27 10:41:34 följande:

Nu har vi försökt ringa bvc igen, vid nio den här gången, och alla telefontider var tagna för idag... Och ingen har hört av sig. Alltså jag är inte orolig för lillan men det stör mig att de inte hört av sig än! Och det känns inte bra att det ska vara så svårt att få tag på dem! Om de inte hör av sig idag så går jag tusan dit och knackar på i morgon för att i alla fall få en vägning och se om hon kommit upp i födelsevikten...

Finns det mer verksamhet i huset de är i? Vårt är ett familjenshus så då kan msn alltid ringa någon av dem eller vc som de är kopplade till. Riktigt tråkigt att de inte hör av sig!
  • Eleonor01
    qatteriin skrev 2016-01-27 10:55:39 följande:
    De ligger våningen över den värdelösa vc som min make nyss bytt från, som inte svarade på AKUTnumret på 40 minuter... Och så ligger de i familjecentralen (öppna förskolan) men dem har jag inget nummer till. Men pga öppna förskolan finns det ju folk där, det är därför jag tänkt att man kan gå dit i morgon om det krisar.
    Så otroligt tråkigt! Hoppas de skäms om du går dit p frågar dem. Bvc kanske är lika dåliga.... Hoppas verkligen inte det. Det finns ju iofs fler att välja på :)
  • Eleonor01
    Niiiillllsson skrev 2016-01-27 17:37:05 följande:

Har haft värkar sen i morse men med en halv timmes mellanrum. Nu har dom ökat på lite och kommer lite mer men fortfarande inte tillräckligt täta! Något tips om hur man får igång det snabbare nu när man äntligen har fått värkar men oregelbunda ...

Va roligt!!! Vs uppe å rör på dig så hjälper du naturen m gravitationen ;) håller tummarna för dig
  • Eleonor01

En natt på soffan så övriga familjen får sov fick jsg å Lily. Hon skrek konstant från 20-00 med paus för två snabba mål. Hon vägrar att sova vidare efter jag lagt ner henne. Då vaknar hon å skriker. Har precis gått runt m henne för att lugna henne så hon tog bröstet. Hon ska se ALLT å e super nyfiken precis som sonen. Han sov på mig, mage Mot mage i flera månader för han vägrade sova själv. Ser en viss likhet här :( jösses vad jag är trött! Bara för att hon inte skriker innebär det inte att hon sover..... Puh!!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)