Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2016-01-24 12:33:00 följande:
    Nej klart det inte är men jag anser samtidigt att en elvaåring har ett visst ansvar för vad den säger och gör i relationer gentemot andra. Det är svårt för alla ja
    Håller absolut med dig i allt du säger. Frågan e ju dock vilken uppfostran de fått tidigare. Din sambo tillsammans m barnens mamma kanske har tagit den lätta utvägen förut? Då saknas det ofta stabila grunder att stå på som exempelvis i hur man tilltalar en annan vuxen med respekt oavsett hur man egentligen tänker.
  • Eleonor01
    Mallis87 skrev 2016-01-24 12:50:38 följande:

Grattis till er som fått! Har varken tid eller ork att läsa ikapp allt, har det rätt tufft här hemma för tillfället.

Dottern på två år sparkar verkligen bakut. Beter sig riktigt illa. Trotsar, spottar, skriker, slåss, tvärtemot, "kan-själv" med allting. Hon är jättefin mot lillebror, vill klappa honom, hjälper till att byta blöja etc. Men det märks att hon har det jobbigt.

Sambon hjälper inte till så mycket. Visst, han lagar lite mat och hjälper till med frukost, men annars ligger han mest i soffan med telefonen. Jag hade velat att han aktiverat dottern, suttit på golvet och lekt, gått ut med henne, gett henne uppmärksamhet. Igår tyckte han det var väldigt viktigt att dricka öl med grannen (bebisen är 5 dagar idag), vilket resulterade i att jag fick natta dottern. Hon vägrade borsta tänderna, vägrade få ny blöja, betedde sig och skrek. Drog henne i armen in på hennes rum med en skrikande bebis på andra armen och sen framkallade hon klökningar som ledde till en uppkräkning av all välling på sitt rum. Där stod vi alla tre och grät, jag ringde hem sambon och skällde ut honom, varpå han står och skrattar och kan inte förstå hur jag kan påstå att han inte hjälper till. Han har inte bytt en endaste blöja på lillebror, knappt hållt i honom.

Dessutom har han eget företag som är hans liv, och kommer därför inte vara ledig något. Har ångest inför kommande vecka.

Bebisen somnar ca 23 på kvällen, sover till 2-3, äter, sover till 5, äter, sover till 7, äter, sen går vi upp vid 8. Sen äter han till och från typ hela förmiddagen. Vill helst bara ligga vid bröstet. Samma på kvällen, från 19 till läggdags är det konstant matning. Vill inte ligga själv alls.

Jag bara gråter. Gråter för att jag tappat det totalt mot dottern flera gånger och tagit henne i armen och vrålat på henne. Ångrar att jag skaffade ett barn till just nu, skulle väntat. Har så dåligt samvete mot dottern, jag känner mig som världens sämsta mamma. Känner nästan för att bara skippa amningen och köra ersättning så någon annan kan ta bebisen så jag kan ge mer tid till dottern.

Men jösses! Vilken amöba till sambo. Msn ska aldrig ta några förhastade beslut om relationer under första året men jag vet i fan om jag inte hade hotat honom rejält!! Barnsligt att görs kanske men ibland så....
  • Eleonor01
    amalie79 skrev 2016-01-24 14:00:43 följande:
    Du har helt rätt... Tror de hade så dåligt samvete för att deras relation var så sorgligt destruktiv för dem båda, vi jobbade ihop på den tiden så man förstod en del. De har varit älskade och omhändertagna men det har aldrig ställts några krav på barnen.
    Stackars barn! Hoppas att allt blir bättre så småningom. Sett ner foten ordentligt en gång för alla!!! Eller sparka honom i arslet. Kramar på dig
  • Eleonor01
    Glasnos skrev 2016-01-24 16:25:43 följande:

Det gick snabbt! 1350 var han här! Allt gick bra men var intensivt!

Stort grattis!! :)

Vilken baby boom det varit denna sista veckan. Känns som om alla kommer nu för att slippa februari ;)

Hur många är kvar???? Å vart e bf listan? Sitter alltid m mobilen....
  • Eleonor01

Hur många av er har fått fis bajsande barn? Varje gång hon fiser kommer det bajs. Tror jag gör av m ett paket blöjor per dag känns det som. Sonen va precis likadan.... Angenämt problem iofs eftersom magen fungerar iaf ;) men dock så tråkigt eftersom hon blir så ledsen varje gång man ska byta

• Eleonor01
    kindofnothing skrev 2016-01-25 08:17:37 följande:

Vi fick en pojke. Vattnet gick utan förvarning med ett splash o 11 h senare kom han ut efter ett klipp.. superlycklig i bebisbubblan men fitusan vad ont bröstvårtorna gör! Hoppas på att smart få lämna bb o ta hem vår nya favorit <3

Stort grattis till er :)
  • Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2016-01-25 16:09:51 följande:

hahaha... om ett år eller två så kan vi låsa in oss...

Så ser det ut för mig idag fast m ett ammande spädbarn i knät å en 4,5 åring utanför :))) ha ha ha ha
  • Eleonor01
    amalie79 skrev 2016-01-26 10:41:45 följande:

Sitter upp och mår visserligen inte bra men febern är lägre. Fy vilken natt... Nu sover Arvid så ska försöka äta lite rostat bröd och Coca-Cola...

I natt har han sovit lös mellan oss, kändes inte bra men det bara blev så.

Men vi har fått problemet att Arvid flyttar sig i sömnen. Hittar honom på tvären i spjälsängen och han rullar även från ryggen till sidan och det känns inte bra. Tänk om han får ner näsan i madrassen eller kudden?

Ska man rulla något runt honom, tror ni det är bättre han sover i nästet?

Lägg en handduk under lakanet så kan han inte rulla. Att han snurrar gör ju inget men magen är ju inte så bra. Min tjej gillar inte nestet så det blir hoprullad handduk under lakanet när det börjar. Fast hon sover bredvid mig i sängen som det är nu å det går jätte bra. Sonen gjorde det med. Så länge det inte blir för varmt. Sonen låg mellan våra huvudkuddat där det inte fanns något täcke så kunde han enbart ha som snuttis som täcke
  • Eleonor01
    qatteriin skrev 2016-01-26 11:31:54 följande:

Jag var ju så nöjd med systemet de har här att mbc lämnar över till bvc som sen ska kontakta oss, så man slipper ringa och böka själv... Men min bm skickade över oss i fredags och än har vi inte hört nåt från bvc. Enligt programmet ska man ha första träffen med bvc 1-7 dagar efter förlossningen, det blir ju svårt att få till eftersom Sally är 8 dagar nu... :-P Så vi ringde bvc för vi har lite funderingar kring hennes navel som luktar och som börjat kladda, men alla telefontider idag var slut... Bara att hoppas att de ringer upp oss snart ändå...

Vi ringde själva trots att de lämnar över. Vi har tele tid mellan 8-10 men sen fick vi ett annat nummer som vi kunde ringa på m saker som inte kan vänta till dagen efter om tele tiderna e slut! Riktigt smart tyckte jag iaf trots att jag aldrig använt Bvc till annat än att väga mäta å vaccinera. Hoppas det blir likadant m tjejen också :))

Jösses vad tiden går fort! Imorgon e Lily en vecka!!! Måste medge att Jag sörjer att aldrig bära en graviditet eller föda fler ggr. Vi ska inte ha fler biologisks barn men planerar att hjälpa andra å kanske stå som fosterfamilj eller akutboende. Någon annan som är det?
  • Eleonor01
    qatteriin skrev 2016-01-26 11:48:00 följande:
    Ja det är bra att ha ett sånt "nödnummer" faktiskt! Hade behövt det nu, framförallt är det maken som behöver lugnas om naveln tror jag. Vi har inte heller behövt bvc mer än för rutinkontrollerna men det är ju skönt att veta att man KAN nå dem iaf. Här verkar det ju vara som med vc att man måste ringa vid 7 för att ha en chans...

Jag sörjer inte att jag aldrig mer ska vara gravid, däremot att jag aldrig mer kommer få föda, jag tycker det är så sjukt häftigt och ännu mer så efter Sallys förlossning, jag har fortfarande svårt att fatta att jag fixade den i princip själv och helt utan smärtlindring... Jag skulle kunna föda 50 gånger till om jag fick! Men så blir det inte. Japp, vi har pratat om att bli familjehem av något slag men det får vänta tills barnen är större och vi har fasta jobb att vara hemma ifrån, hehe.
    Föda skulle jag kunna göra hur många ggr som helst! Det är sååååå sjukt häftigt! Efter två raket förlossningar som gått otroligt bra blir man taggade :) å så e det slut :(

Våra barn måste vara tre för att man ska få bli fosterhemsfamilj. Bra tycker jag!!

Apropå naveln så kan den bli lite kladdig å vätska sig när den trillar av å även lukta illa. Så länge det inte är rött så är det lugnt har jsg fått lära mig iaf :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)