• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • kindofnothing

Tredje ommätningen idag, sf är fortfarande 26 så får göra tul imon. Känns jättejobbigt just nu även om rörelserna o hjärtslagen inte tyder på något fel. Kan någon beskriva hur det går till? Min bm har ingen koll... ska INTE ha henne nästa barn!

• mirakelspektakel
    minahjärtan0609 skrev 2015-11-25 10:09:27 följande:
    Håll koll på jollyroom de har erbjudanden lite då och då. Även Nids4kids kan ha bra erbjudanden. Man måste ju inte köpa det dyraste på babyproffsen.
    Lek mers outlet hade förvånansvärt billiga babyskydd, i vart fall 50% på dem. Nu vet jag ju att det bara finns norr om Stockholm. Har ingen aning om man kan ringa till dem och fråga om det finns det man ha och att de ev skickar om man betalar det osett. Kolla även deras outlet online. Om man ska köpa begagnat ska man kolla tillverkningsdatumet på babyskyddet, rekommendationen är ju att man inte ska börja använda ett babyskydd som är över 5 år.

Finns det inte någon fb-sida för babyskydd precis som det gör för barnvagnar?
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-11-25 10:49:05 följande:

Tul idag å tösen minskar... - 9% förra gången å -16% denna så nytt tul om två veckor igen... Jag är inte alls orolig. Alla organ å dylikt funkar som det ska så om hon föds mindre gör absolut inget. 8 veckor kvar.... Må tiden gå fort till jul å sedan stanna en stund :)

Skönt att du inte är orolig, det bästa du kan göra för lillan. Bra att de har koll på er. Ja vi vill ju inte ha några december barn i denna grupp ;) Så låt henne få så mkt näring hon bara kan i din mage! Håller tummarna för er.
  • Eleonor01
    kindofnothing skrev 2015-11-25 12:04:50 följande:

Tredje ommätningen idag, sf är fortfarande 26 så får göra tul imon. Känns jättejobbigt just nu även om rörelserna o hjärtslagen inte tyder på något fel. Kan någon beskriva hur det går till? Min bm har ingen koll... ska INTE ha henne nästa barn!

De mäter bäckenet på barnet i genomskärning o huvudet. Även hur mycket fostervatten som finns. Mindre vatten ger också mindre SF mått. Tre mått sen får de en procent sats. Enda ner till -21% är ok. Om du avviker -15 eller mer så får du ett tul till efter två veckor. Absolut ingen fara!! Har gjort två å det blir ett till för mig för tösen är -16 % idag. Ett mindre barn behöver inte vara farligt. Alla får inte barn som väger 4000 g. Jag är själv kort å föddes liten så det går ju lite i arv. Min första vägde 3090g å allt tyder på att denna också blur något sådant fast hon ligger en bit under. Alla organ är där och fungerar väl så att hon är mindre är ingen fara:) mitt sf v 26 i v30 å nu 28 i vecka 32. Det ger mig medelvärde på SF men ändå är mitt barn mindre så SF måtten ska man absolut inte lita på :)) det är bara en finger visning som kan slå så fel. Lycka till
  • Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2015-11-25 12:22:12 följande:
    Skönt att du inte är orolig, det bästa du kan göra för lillan. Bra att de har koll på er. Ja vi vill ju inte ha några december barn i denna grupp ;) Så låt henne få så mkt näring hon bara kan i din mage! Håller tummarna för er.
    Tack! Nä det lönar sig inte att oroa sig varken för mig eller tösen. Läkarna har full koll å hon ser frisk ut så då är jag nöjd att det inte blir en gigant som ska föddas fram hellre för trots allt ska den ju ut för eller senare :)
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-11-25 12:48:46 följande:
    Tack! Nä det lönar sig inte att oroa sig varken för mig eller tösen. Läkarna har full koll å hon ser frisk ut så då är jag nöjd att det inte blir en gigant som ska föddas fram hellre för trots allt ska den ju ut för eller senare :)
    Visst är det så, men att inte oroa sig är lättare sagt än gjort! Nä usch, tänk om det blir en häffaklump man ska föda fram....
  • Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2015-11-25 12:54:30 följande:
    Visst är det så, men att inte oroa sig är lättare sagt än gjort! Nä usch, tänk om det blir en häffaklump man ska föda fram....
    Visst är det så men jag litar på läkarns i detta fallet. Annars hade man blivit tokig :) har ju dessutom sett henne ett par ggr på ul å sett m egna ögon att alla organen jobbar som de ska. Det lugnar även det :)
  • amalie79

[quote=76044054][quote-nick]minahjärtan0609 skrev 2015-11-25 10:06:05 följande:[/quote-nick]Detta vågar jag knappt erkänna för jag vet att man ska sitta på bilkudde så länge det går. Men om vi ska få plats i bilen så kommer det bli så att 9 åringen sitter i mitten bak utan kudde, rätt på sätet. 6 åringen på bilkudde på ena sidan och bebis på andra.[/quote

Ingen fara :) våra har också slutat. Nioåringen slutade för ett litet tag sen, och elvaåringen har inte suttit på kudde på flera år, han är ganska överviktig och var för tung redan som åttaåring, fick inte plats på kudden med baken heller.

• amalie79

[quote=76044402][quote-nick]kindofnothing skrev 2015-11-25 11:59:00 följande:[/quote-nick]Åååh vilket tips var ligger lagershopen?[/

Ååh? Undrar jag med

• mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-11-25 13:13:39 följande:

[quote=76044054][quote-nick]minahjärtan0609 skrev 2015-11-25 10:06:05 följande:[/quote-nick]Detta vågar jag knappt erkänna för jag vet att man ska sitta på bilkudde så länge det går. Men om vi ska få plats i bilen så kommer det bli så att 9 åringen sitter i mitten bak utan kudde, rätt på sätet. 6 åringen på bilkudde på ena sidan och bebis på andra.[/quote

Ingen fara :) våra har också slutat. Nioåringen slutade för ett litet tag sen, och elvaåringen har inte suttit på kudde på flera år, han är ganska överviktig och var för tung redan som åttaåring, fick inte plats på kudden med baken heller.

Fasen, vi har tänkt tanken att alla bilstolar kanske inte får plats där bak, men vi har inte vart ute och mätt... år 9 åring är en rätt liten kille så i vill att han ska ha bälteskudde ett tag till. Måste ut och mäta... I värsta fall så får nån av killarna sitta på extra sätena som man fäller upp ur bagageutrymmet, men då blir det väldigt trångt med vagnen.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)