• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Erna90

När tänker ni berätta på jobbet om er graviditet? Om ni inte redan gjort det?

• Jennsan84

Jaha vart bor du då? I Göteborg får man kub gratis efter att man fyllt 35 år. Jag är 31 men har valt att betala och göra det ändå. Är i vecka 12 (11+5) och ska göra mitt nästa vecka 6/8. Vilken vecka är du och när har du tid?

Miracle09 skrev 2015-07-28 10:23:36 följande:

Förstår inte varför jag inte kan citera inlägg :(

@Jennsan84

Inte kul med blödningar :( skönt att det upphörde.

Eftersom jag fyllde 33 precis innan jag blev gravid så får jag göra KUB, har funderat i en vecka om jag ska göra det. Vill göra det för att se bebisen och om den är ok. Inte kul om det visar något negativt, men det få man ju ta då. :/

Ska du göra det? Vilken vecka är du i?

"Det är väldigt skönt att slippa illamående men känns lite konstigt då de flesta verkar må jättedåligt. Ha bruna blödningar nästan varje dag i över en månad efter det att jag plussa men det slutade ungefär samtidigt som jag gjorde mitt VUL. Under den perioden va man nojig för blödningarna och nu är man nojig för man inte känner nått. Alltid nått att oroa sig över känns det som :) har dock varit ganska trött men det börjar bli bättre. Ska du göra KUB?

• Mamma till två gullegrisar
    Jennsan84 skrev 2015-07-28 13:57:06 följande:

Jaha vart bor du då? I Göteborg får man kub gratis efter att man fyllt 35 år. Jag är 31 men har valt att betala och göra det ändå. Är i vecka 12 (11+5) och ska göra mitt nästa vecka 6/8. Vilken vecka är du och när har du tid?

Vad betalar man för kub om man inte får det gratis?
  • minneli
    Erna90 skrev 2015-07-28 13:31:44 följande:

När tänker ni berätta på jobbet om er graviditet? Om ni inte redan gjort det? smile1.gif

Jag ska på ett ultraljud den 26 aug och om allt ser bra ut då berättar jag på jobbet. Då är jag i vecka 15-16 typ.
    Men fortsätter jag att må såhär så måste jag nog berätta innan, men helst inte. Plus att min mage är rätt stor redan.
  • Jennsan84
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-07-28 14:57:06 följande:
    Vad betalar man för kub om man inte får det gratis?
    Tror att det var 1500kr om man för det via en vårdcentral. Barnmorskegruppen som är en privat mottagning i gbg kostade det 1900kr. Men det där kan nog skilja beroende vilket län man bor i.
  • Sansastark
    Gosmos skrev 2015-07-28 11:25:36 följande:
    Jag googlade igår och tittade lite efter nubben under ul idag men såg inget alls. Däremot en bebis som var precis som den skulle. Flyttade bf till 31/1, känns jättebra eftersom det var det datumet jag själv räknade ut i början. Det blir ofta lite krångligt med ivf och bf eftersom man inte har en mens att utgå från och vissa BM vägrar gå efter när jag VET att barnet blev till.

Hur som helst,barnet lär ju komma i februari i alla fall :)

Tokigt att alla gissar olika på din bebis, då är du precis lika ovetande som jag ju!
    Åh men vad skönt att allt såg bra ut gosmos!! :D

Jag har bf 29/1 :) gör inget att de gissar olika hade inte vågat lita på det även om alla gissat på samma :)
  • Erna90
    minneli skrev 2015-07-28 15:08:03 följande:

Jag ska på ett ultraljud den 26 aug och om allt ser bra ut då berättar jag på jobbet. Då är jag i vecka 15-16 typ.

Men fortsätter jag att må såhär så måste jag nog berätta innan, men helst inte. Plus att min mage är rätt stor redan.

Funderar med på att berätta runt vecka 15. Ska på ultraljud nästa vecka och hoppas allt ser bra ut. Så ska jag vänta tills cheferna är på plats igen efter semestern och berätta för dem först så får de andra kollegorna upptäcka det själva

(Har ingen kollega som jag står jättenära som jag känner för att berätta för i förhand! )
  • Erna90

Hittade ett program på Youtube som (iaf jag tyckte) var himla intressant. Handlar om teorier från 3 olika årtionden om hur en bebis ska tas om hand

Man får följa familjer som har valt att följa någon av teorierna och får hjälp av en "coach"

• Sefone

Jag går tillbaka på jobb 11 augusti efter semestern och vet ännu inte hur jag ska göra med att berätta. Går i och för sig in i vecka 13 dagen innan (12+0) så de värsta veckorna är över då. Kommer nog att försöka hålla på det lite till tror jag.

• Gosmos

Blev av med jobbet (provanställning ) när jag berättade att jag väntade sonen så jag vet verkligen att det kan vara nervöst! Misstänkte att det skulle bli som det blev nämligen.

Den här gången visste chefen om ivferna från början och kollegorna närmast har jag berättat för efter hand (blev galet disträ av hormonerna, de var tvungna att få veta). Jag lyckades landa en fast anställning på mitt jobb under värsta klimakteriekaoset :) eleverna får veta när de kommer 17/8!
Svar på tråden BF februari 2016