• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Stiffin

Vecka 13 nu då (12+1). Skönt att vara förbi de 12 första veckorna utan några större problem, mer än en jävlig huvudvärk. Överallt står det att andra trimestern är den skönaste, men jag tycker att den är lite jobbig. Jag läste om de så kallade spökveckorna förra gången men trodde inte att jag skulle haka upp mig så mycket på dem, men det gjorde jag. Få se om det blir samma sak den här gången.

• sladda

Gaahh denna eviga väntan på inskrivningen. E i v11 nu (tror jag) å har min tid 4/8. Känns som en evighet, å tills dess ska ja ha bestämt mig för om jag vill göra kub test eller ej. Ngn här inne som gjort kub??? :)

• Gosmos
    sladda skrev 2015-07-26 22:12:18 följande:

Gaahh denna eviga väntan på inskrivningen. E i v11 nu (tror jag) å har min tid 4/8. Känns som en evighet, å tills dess ska ja ha bestämt mig för om jag vill göra kub test eller ej. Ngn här inne som gjort kub??? :)

Jag gjorde kub med första, mest för att jag ville veta extra mycket att allt var bra. Allt var också bra, var bara 26 då. Är 29 nu och riskerna är egentligen inte större men blir ändå orolig för jag vill verkligen inte göra fostervattensprov. Vad är då meningen med kub? Jag tog blodprovet på inskrivningen men behöver inte mäta nackspalten om jag inte vill på tisdag. Har lite att fundera över...

Du behöver alltså inte bestämma dig 100% förrän på ultraljudet.
  • Nattöga
    Gosmos skrev 2015-07-26 19:14:09 följande:
    Är det en stängd grupp som ingen obehörig ser att man är med i?
    Den är hemlig. Ej sökbar, går inte att se på din profil att du är medlem i den. Total-hemligt! :)
  • Miracle09

@jennsan84
    Förstår hur du känner. Jag har bf 10 feb och har RUL 18/9 så ligger några dagar efter dig:) jag bokade en egen tid för tidigt UL. Detta för att jag inte alls har jättemycket symptom. Mår inte illa eller nått så va lite nojig att allt inte stod rätt till men det gjorde det :)

Kunde ej citera. 

Jag är i v10 och har heller inga symptom. Har inte haft sen plus. Men inga blödningar heller. Tror  det ända är lite ömma bröstvårtor. Är inte trött som alla brukar vara i början. Man ska kanske inte klaga på att man mår bra, men blir orolig.

• Jennsan84

Det är väldigt skönt att slippa illamående men känns lite konstigt då de flesta verkar må jättedåligt. Ha bruna blödningar nästan varje dag i över en månad efter det att jag plussa men det slutade ungefär samtidigt som jag gjorde mitt VUL. Under den perioden va man nojig för blödningarna och nu är man nojig för man inte känner nått. Alltid nått att oroa sig över känns det som :) har dock varit ganska trött men det börjar bli bättre. Ska du göra KUB?

Miracle09 skrev 2015-07-27 09:31:00 följande:

@jennsan84

Förstår hur du känner. Jag har bf 10 feb och har RUL 18/9 så ligger några dagar efter dig:) jag bokade en egen tid för tidigt UL. Detta för att jag inte alls har jättemycket symptom. Mår inte illa eller nått så va lite nojig att allt inte stod rätt till men det gjorde det :)

Kunde ej citera. 

Jag är i v10 och har heller inga symptom. Har inte haft sen plus. Men inga blödningar heller. Tror  det ända är lite ömma bröstvårtor. Är inte trött som alla brukar vara i början. Man ska kanske inte klaga på att man mår bra, men blir orolig.

• sladda
    Gosmos skrev 2015-07-26 23:05:55 följande:

Jag gjorde kub med första, mest för att jag ville veta extra mycket att allt var bra. Allt var också bra, var bara 26 då. Är 29 nu och riskerna är egentligen inte större men blir ändå orolig för jag vill verkligen inte göra fostervattensprov. Vad är då meningen med kub? Jag tog blodprovet på inskrivningen men behöver inte mäta nackspalten om jag inte vill på tisdag. Har lite att fundera över...

Du behöver alltså inte bestämma dig 100% förrän på ultraljudet.

Anledningen till att jag skulle vilja göra ett är nog bara för att jag känner mig inte så gravid. Vet att ingen graviditet är sig lik men de andra två har jag för mig att jag kände av mer. De är visserligen 5&7 nu så man kanske har glömt ;)

Är 30 nu så åldern borde ju inte vara några problem. Men om man väljer att göra det måste man göra fostervattenprov också?
  • gomsan

Hejsan!
    Jag är gravid med första barnet och glädjen är stor!Jag har beräknad BF 13 Februari. Jag kan väl även berätta lite om mig själv, jag är 31 år och kommer i från Skåne men har sedan ett antal år tillbaka bott i Eskilstuna då jag träffade min stora kärlek :) 

Hoppas att det är okej att jag hänger med er här i gruppen:)

• MCLRBL
    sladda skrev 2015-07-27 12:36:32 följande:

Anledningen till att jag skulle vilja göra ett är nog bara för att jag känner mig inte så gravid. Vet att ingen graviditet är sig lik men de andra två har jag för mig att jag kände av mer. De är visserligen 5&7 nu så man kanske har glömt ;)

Är 30 nu så åldern borde ju inte vara några problem. Men om man väljer att göra det måste man göra fostervattenprov också?

Nej du behöver inte göra fostervattenprov om du gör kub. Vi valde att göra kub testet egentligen mest för att vi så gärna ville se så det var en liten bebis därinne (då inte heller jag haft några direkta symptom). Vi hade bestämt innan att ifall det var så att vi fick en hög risk för kromosomfel så skulle vi ändå inte gå vidare med fostervatrenprov pga riskerna med det. Vi diskuterade innan men kom fram till att ett barn med down syndrom kan ha ett riktigt bra liv, så att riskera något genom fostervattenprov ville vi helst undvika - även om det oftast går bra!
  • sladda
    MCLRBL skrev 2015-07-27 18:25:53 följande:

Nej du behöver inte göra fostervattenprov om du gör kub. Vi valde att göra kub testet egentligen mest för att vi så gärna ville se så det var en liten bebis därinne (då inte heller jag haft några direkta symptom). Vi hade bestämt innan att ifall det var så att vi fick en hög risk för kromosomfel så skulle vi ändå inte gå vidare med fostervatrenprov pga riskerna med det. Vi diskuterade innan men kom fram till att ett barn med down syndrom kan ha ett riktigt bra liv, så att riskera något genom fostervattenprov ville vi helst undvika - även om det oftast går bra!

Det låter ju bra att man inte behöver gå vidare. Man vill ju så gärna veta om det är något i magen ;)
Svar på tråden BF februari 2016