• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Gosmos
    sladda skrev 2015-07-27 12:36:32 följande:

Anledningen till att jag skulle vilja göra ett är nog bara för att jag känner mig inte så gravid. Vet att ingen graviditet är sig lik men de andra två har jag för mig att jag kände av mer. De är visserligen 5&7 nu så man kanske har glömt ;)

Är 30 nu så åldern borde ju inte vara några problem. Men om man väljer att göra det måste man göra fostervattenprov också?

Jaha,men då måste det vara så att ni bara får göra ultraljud om ni gör kub? Vi får ultraljudet i Östergötland oavsett kub eller inte, förmodligen för att man ska slippa bli lockad att göra det fast man inte vill . Som sagt behöver man inte gå vidare .

Är otroligt nervös för morgondagen. Har symptom och mage så visst är det någon där. Ser till och med livmodern på morgonen så jag tvivlar inte på graviditeten men man vet ju aldrig hur hen har det.
  • Sansastark

Någon som läst om nub teorin? Var inne på ett forum och hälften gissade tjej och hälften pojke baserat på nubben ^^

• Sansastark
    Gosmos skrev 2015-07-27 19:10:42 följande:
    Jaha,men då måste det vara så att ni bara får göra ultraljud om ni gör kub? Vi får ultraljudet i Östergötland oavsett kub eller inte, förmodligen för att man ska slippa bli lockad att göra det fast man inte vill . Som sagt behöver man inte gå vidare .

Är otroligt nervös för morgondagen. Har symptom och mage så visst är det någon där. Ser till och med livmodern på morgonen så jag tvivlar inte på graviditeten men man vet ju aldrig hur hen har det.
    Håller tummarna inför imorgon!
  • sladda
    Gosmos skrev 2015-07-27 19:10:42 följande:

Lycka till imorgon :)
  • sladda
    gomsan skrev 2015-07-27 15:34:19 följande:

Hejsan!

Jag är gravid med första barnet och glädjen är stor!Jag har beräknad BF 13 Februari. Jag kan väl även berätta lite om mig själv, jag är 31 år och kommer i från Skåne men har sedan ett antal år tillbaka bott i Eskilstuna då jag träffade min stora kärlek :) 

Hoppas att det är okej att jag hänger med er här i gruppen:)

Hej hej o välkommen :)

Kan berätta lite snabbt om mig ;) Är 30 år å bosatt i Blekinge. Har två tjejer 5&7år så väntar mitt tredje nu :)
  • Gosmos
    Sansastark skrev 2015-07-27 19:20:13 följande:

Håller tummarna inför imorgon!

Tack!

Vet inte vad nub är, kan du förklara ?
  • JennieN
    gomsan skrev 2015-07-27 15:34:19 följande:

Hejsan!
    Jag är gravid med första barnet och glädjen är stor!Jag har beräknad BF 13 Februari. Jag kan väl även berätta lite om mig själv, jag är 31 år och kommer i från Skåne men har sedan ett antal år tillbaka bott i Eskilstuna då jag träffade min stora kärlek :) 

Hoppas att det är okej att jag hänger med er här i gruppen:)

Hej! Också 31 från Eskilstuna. Bf 29/2. Välkommen! :)
  • Miracle09

Förstår inte varför jag inte kan citera inlägg :(

@Jennsan84

Inte kul med blödningar :( skönt att det upphörde.
    Eftersom jag fyllde 33 precis innan jag blev gravid så får jag göra KUB, har funderat i en vecka om jag ska göra det. Vill göra det för att se bebisen och om den är ok. Inte kul om det visar något negativt, men det få man ju ta då. :/
    Ska du göra det? Vilken vecka är du i?

"Det är väldigt skönt att slippa illamående men känns lite konstigt då de flesta verkar må jättedåligt. Ha bruna blödningar nästan varje dag i över en månad efter det att jag plussa men det slutade ungefär samtidigt som jag gjorde mitt VUL. Under den perioden va man nojig för blödningarna och nu är man nojig för man inte känner nått. Alltid nått att oroa sig över känns det som :) har dock varit ganska trött men det börjar bli bättre. Ska du göra KUB?

• Sansastark
    Gosmos skrev 2015-07-27 22:05:04 följande:
    Tack!

Vet inte vad nub är, kan du förklara ?
    www.netmums.com/pregnancy/early-pregnancy/the-nub-theory

Det sägs att man kan se på bebisens nubb (könet innan det ändras till snopp eller snippa) runt v12-14 på min kub bild syns en tydlig pojknubb till exempel men har fått lika många gissningar på tjej nu så det verkar svårt att avgöra på min :)

Inte för att könet spelar nån roll men tycker det är spännande sånt här haha :)
  • Gosmos
    Sansastark skrev 2015-07-28 11:14:11 följande:

www.netmums.com/pregnancy/early-pregnancy/the-nub-theory

Det sägs att man kan se på bebisens nubb (könet innan det ändras till snopp eller snippa) runt v12-14 på min kub bild syns en tydlig pojknubb till exempel men har fått lika många gissningar på tjej nu så det verkar svårt att avgöra på min :)

Inte för att könet spelar nån roll men tycker det är spännande sånt här haha :)

Jag googlade igår och tittade lite efter nubben under ul idag men såg inget alls. Däremot en bebis som var precis som den skulle. Flyttade bf till 31/1, känns jättebra eftersom det var det datumet jag själv räknade ut i början. Det blir ofta lite krångligt med ivf och bf eftersom man inte har en mens att utgå från och vissa BM vägrar gå efter när jag VET att barnet blev till.

Hur som helst,barnet lär ju komma i februari i alla fall :)

Tokigt att alla gissar olika på din bebis, då är du precis lika ovetande som jag ju!
Svar på tråden BF februari 2016