• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • sladda

Jag ska tillbaka till jobbet inatt efter 6,5veckas semester. Lär få berätta ikväll då jag med största sannolikhet inte kommer komma i jobb kläderna (industri klädd) då de satt tajt innan jag gick på sem. Så får se hur det kommer gå :-/

• Mamma till två gullegrisar

Tre st på mitt jobb vet. Dom misstänkte då jag slutat röka och mått kymmigt. Så dom vet plus hon som är ansvarig för kläderna. Hon gick veta igår då jag mailade om att jag behöver mammabyxor eftersom dom vanliga byxorna satt tight även innan semestern. .

• Miracle09

@Jennsan84

Bor i Malmö. Är i V10 (9+6) Jag har inte fått tid hemskickad än, men de sa att det blir i mitten av augusti. Hoppas det ser bra ut med din bebis :)

"Jaha vart bor du då? I Göteborg får man kub gratis efter att man fyllt 35 år. Jag är 31 men har valt att betala och göra det ändå. Är i vecka 12 (11+5) och ska göra mitt nästa vecka 6/8. Vilken vecka är du och när har du tid?

• Miracle09
    Erna90 skrev 2015-07-28 13:31:44 följande:

När tänker ni berätta på jobbet om er graviditet? Om ni inte redan gjort det?

Jag är i V11 när jag börjar jobba igen efter semestern, men vill vänta till efter RUL innan jag berättar. Hoppas att det går att dölja så länge bara. Är mitt andra och det sägs ju att det börjar synas tidigare då.
  • Sefone

Har idag igen haft en blödning och molvärk i magen, tredje gången den här graviditeten. Efter första blödningen hade vi VUL och allt såg okej ut, sedan var vi på ytterligare ett till VUL innan jag fick min andra blödning men efter den har jag inte kollar upp hur det ser ut.

Blödning två avtog nästan direkt, nu har det hållit på sedan jag steg upp imorse. Avbokade planerna för dagen och blev hemma och inväntar åt vilket håll det går. Vågar inte vara ute bland folk om jag mitt i allt får väldigt ont eller börjar blöda värre.

Har tid till barnmorskan 5/8 men hon lär väl inte kunna ge några besked så får vänta till kub 10/8 gissar jag. Känns som en lång väntan fast det är mindre än två veckor.

• Jennsan84

Det låter inte så kul. Det finns ingen gynakut där du bor? Dit kan man ju åka om MSN är orolig så gör dom ett UL på dig. Jättejobbigt att vänta i 2 veckor om man är orolig. Vet hur du känner dig, jag hade blödningar nästan varje dag mellan vecka 5-9. 9

Sefone skrev 2015-07-29 11:40:18 följande:

Har idag igen haft en blödning och molvärk i magen, tredje gången den här graviditeten. Efter första blödningen hade vi VUL och allt såg okej ut, sedan var vi på ytterligare ett till VUL innan jag fick min andra blödning men efter den har jag inte kollar upp hur det ser ut.

Blödning två avtog nästan direkt, nu har det hållit på sedan jag steg upp imorse. Avbokade planerna för dagen och blev hemma och inväntar åt vilket håll det går. Vågar inte vara ute bland folk om jag mitt i allt får väldigt ont eller börjar blöda värre.

Har tid till barnmorskan 5/8 men hon lär väl inte kunna ge några besked så får vänta till kub 10/8 gissar jag. Känns som en lång väntan fast det är mindre än två veckor.

• Sefone

Jo vi har en gynakut men vet att de inte vill ha dit en om det inte är riktigt allvarligt. Dock har blödningen ökat en del så får se var det slutar, det finns ju ändå ingenting de kan göra om något skulle hända nu.

Jennsan84 skrev 2015-07-29 12:39:32 följande:

Det låter inte så kul. Det finns ingen gynakut där du bor? Dit kan man ju åka om MSN är orolig så gör dom ett UL på dig. Jättejobbigt att vänta i 2 veckor om man är orolig. Vet hur du känner dig, jag hade blödningar nästan varje dag mellan vecka 5-9. 9

• Jennsan84

Nä dom brukar inte vara så pigga på att få In fler patienter. Och finns inget de kan göra som du säger men kan ju vara skönt att få veta och slippa vara orolig. Vilken vecka är du i?

Sefone skrev 2015-07-29 13:30:51 följande:

Jo vi har en gynakut men vet att de inte vill ha dit en om det inte är riktigt allvarligt. Dock har blödningen ökat en del så får se var det slutar, det finns ju ändå ingenting de kan göra om något skulle hända nu.

• Sefone

Jag är i v11 (10+2) hoppas innerligt att allt går bra trots blödningarna men hittills har jag verkligen kastats mellan hopp och förtvivlan. Önskar nästan att semestern var över och jag kunde gå tillbaka på jobb så att tiden gick lite snabbare.

Jennsan84 skrev 2015-07-29 15:03:31 följande:

Nä dom brukar inte vara så pigga på att få In fler patienter. Och finns inget de kan göra som du säger men kan ju vara skönt att få veta och slippa vara orolig. Vilken vecka är du i?

• Lollipoppan

Hej har haft semester och inte skrivit på ett tag. I morgon ska jag göra nytt UL och se om det fortfarande är två därinne. Går in i v 11 i morgon.
    Också nervös angående jobb. Precis fått ett nytt som jag inte börjat på än. Så får se vad de säger

Svar på tråden BF februari 2016