• minneli

BF februari 2016

Februari16 skrev 2015-12-13 12:14:23 följande:

Kul att fler också myser! När jag pratar med kollegor och vänner så verkar det mest som att alla tycker/tyckte att det var jobbigt och gjorde ont när bebisen bökade. Men jag älskar't!

Visst kan det göra ont ibland men känslan av att det är en bäbis därinne slår ju ut det onda:)

Jag har köpt ett brio babyskydd. Det hade jag till mina två döttrar oxå.
  • minneli

Jag får in i vecka 31 idag. Mina drömmar har blivit helt sjuka de senaste nätterna. Jag drömmer inte om att få barn utan det är en massa annat konstigt och oftast är det att min sambo eller ngn annan är jättedum mot mig och så vaknar jag alldeles upprörd :P

Jag har inte packat bb-väskan än, kommer inte riktigt ihåg när jag har gjorde det de senaste gångerna. Senaste gången så packade jag iaf alla bäbissaker i skötväskan och så tog jag en liten väska till mig och sambon.

Mössa
    Lite blöjor (fast det brukar man få där)
    Babyolja
    Filt
    En "outfit" i strl 44
    En "outfit" i strl 56
    Tre "outfits" i strl 50
    Systemkamera+ laddare

Till oss:
    Hygiensaker
    Dextrosol
    Ombyte
    Amningslinne och mjukisbyxor! Ett sånt så man slipper bh-n.
    Laddare
    Kexchoklad
    Ngt gott att dricka
    Ngn frukt

Har säkert glömt ngt men det kommer jag på nu:)

Något jag alltid köpt så att det finns hemma innan är mjölkersättning. Nu har det funkat med amningen båda gångerna men man vet aldrig. Är som skönt att ha den backupen hemma om det skulle köra ihop sig helt mitt i natten eller nåt. Fick det tipset när jag väntade första.

• minneli
    minneli skrev 2015-12-15 08:49:59 följande:

Jag får in i vecka 31 idag. Mina drömmar har blivit helt sjuka de senaste nätterna. Jag drömmer inte om att få barn utan det är en massa annat konstigt och oftast är det att min sambo eller ngn annan är jättedum mot mig och så vaknar jag alldeles upprörd :P

Jag har inte packat bb-väskan än, kommer inte riktigt ihåg när jag har gjorde det de senaste gångerna. Senaste gången så packade jag iaf alla bäbissaker i skötväskan och så tog jag en liten väska till mig och sambon.

Mössa
    Lite blöjor (fast det brukar man få där)
    Babyolja
    Filt
    En "outfit" i strl 44
    En "outfit" i strl 56
    Tre "outfits" i strl 50
    Systemkamera+ laddare

Till oss:
    Hygiensaker
    Dextrosol
    Ombyte
    Amningslinne och mjukisbyxor! Ett sånt så man slipper bh-n.
    Laddare
    Kexchoklad
    Ngt gott att dricka
    Ngn frukt

Har säkert glömt ngt men det kommer jag på nu:)

Något jag alltid köpt så att det finns hemma innan är mjölkersättning. Nu har det funkat med amningen båda gångerna men man vet aldrig. Är som skönt att ha den backupen hemma om det skulle köra ihop sig helt mitt i natten eller nåt. Fick det tipset när jag väntade första.

Nattbindor glömde jag :)

Jag väntar oxå ett tag med att packa, men det är skönt att ha det klart sen iaf det skulle blir en lite för tidig födsel.
  • minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-12-15 10:49:08 följande:
    Ja,, blir nog packning snart..

Tips önskas på lite större nattbindor som är bra och sitter bra..
    Jag har för mig att jag köpte nattbindor på Apoteket inför förra gången! De borde ju ha lite bättre, större bindor.
  • minneli

Jag tycker oxå det är mindre rörelser nu (v31) men det måste ju bara för att det inte finns så stor plats att röra sig på längre. Förrut var det rörelser hela tiden men nu är det inte alls lika ofta och mer långsamma starka rörelser.

• minneli
    Anonym (Ja då) skrev 2015-12-15 14:39:24 följande:
    Rörelserna ska inte bli färre men kan ändra karaktär, till mer svepande osv än toksparkande.

Att det minskar är en farlig myt.

Här i Göteborg är riktmärket minst 10 rörelser på två timmar vid avslappning. Från v 28 och framåt. Hicka räknas inte.
    Det är väl inte mindre direkt men det som en annan sorts rörelser. Förrut var han ju mindre och flängde runt på ett helt annat sätt. Men visst ska man vara uppmärksam på om man inte känner några rörelser.
  • minneli

Mina fingrar sväller upp på kvällarna. Jag har stödstrumpor hela dagarna (hatar dom) men på kvällarna verkar inte det spela ngt roll.

• minneli

Nu hat först äldsta haft influensan sen i måndags förmiddags och nu imorse fick yngsta den. Jag tog vaccinet så nu får man verkligen se om det fungerar...

• minneli
    Anonym (Ja då) skrev 2015-12-16 10:16:18 följande:
    minneli skrev 2015-12-15 19:24:34 följande:

Mina fingrar sväller upp på kvällarna. Jag har stödstrumpor hela dagarna (hatar dom) men på kvällarna verkar inte det spela ngt roll.

Är du säler på att du har rätt storlek? Jag älskar mina stödstrumpor, helt plötsligt är det nästan som att inte vara gravid igen! Man ska mäta anklar och vader innan man stiger upp på morgonen och sedan köpa efter det sa de till mig.

Köpte på lloyds apotek, svullnaden är helt borta på kvällen nu!
    Japp, jag har rätt storlek, mätte på morgonen. Men det blir nog värre utan strumpor. Har fått åderbråck på låret och det gör ont om jag inte har strumpor tex.
Svar på tråden BF februari 2016