• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • vattumanväntarvattuman

Hej allihopa! 
    Hoppar in här jag med! Är i v.13 nu och har äntligen fått se på ul att den lilla mår bra där inne! Var ska jag maila om jag vill vara med i den hemliga facebookgruppen?

• minneli
    Lollipoppan skrev 2015-07-30 12:05:03 följande:

Precis varit på nytt UL. Det ena fostret hade försvunnit, men istället var det en stark och livlig krabat kvar. Nu vågar vi berätta för barnen att de ska få ett syskon.!!

Härligt att det såg bra ut! Kommer vara riktigt skönt när man kan berätta för barna, just nu undrar nog mina barn om deras mamma är tråkigast i världen... Jag orkar ju ingenting.
    Hur känns det att det inte blev tvillingar då?
  • gomsan
    JennieN skrev 2015-07-28 07:26:37 följande:
    Hej! Också 31 från Eskilstuna. Bf 29/2. Välkommen! :)
    Hejsan!
    Tack:) Så roligt att även du bor i Eskilstuna. Och även kul att vi är jämngamla:) Är det ditt första barn eller har du barn sedan tidigare?
    Jag tycker det är super spännande att vara gravid även om det vissa dagar eller stunder är mindre härligt..haha. På lördag går vi in i vecka 13, vilken vecka är du i?
  • Lollipoppan
    minneli skrev 2015-07-30 16:26:46 följande:
    Härligt att det såg bra ut! Kommer vara riktigt skönt när man kan berätta för barna, just nu undrar nog mina barn om deras mamma är tråkigast i världen... Jag orkar ju ingenting.
    Hur känns det att det inte blev tvillingar då?
    Haha ... Det tycker mina barn med "mamma varför är du alltid så trött"

Det känns helt ok, med tanke på att förra grav slutade i MA var det glädjande att se en liten livlig krabat. Visste ju att det kunde ske när man ser två så tidigt. Som dr sa, det är naturens sätt att säkerställa att den starkaste överlever.
  • gomsan
    sladda skrev 2015-07-27 19:53:18 följande:
    Hej hej o välkommen :)

Kan berätta lite snabbt om mig ;) Är 30 år å bosatt i Blekinge. Har två tjejer 5&7år så väntar mitt tredje nu :)
    Hejsan och tack!:) 
    Så härligt då får dina tjejer ett syskon. När har du beräknad bf?:)
  • Miracle09

Fler än jag som fått blödningar ser jag :( 
    Jag fick liten blödning igår och idag. Gick in i v11 idag. Det sägs ju att det är normalt, men man oroar sig lite ändå. Ska på KUB om 2 veckor. 

• gomsan
    Miracle09 skrev 2015-07-30 16:32:44 följande:

Fler än jag som fått blödningar ser jag :( 
    Jag fick liten blödning igår och idag. Gick in i v11 idag. Det sägs ju att det är normalt, men man oroar sig lite ändå. Ska på KUB om 2 veckor. 

Hejsan,
    Tråkigt att du har fått blödning och jag vet precis hur du känner dig just nu. Jag har hittills fått 2 lite större blödningar under min nuvarande graviditet samt att jag under flera veckor hade brun/röda flytningar vilket skapade en stor oro hos mig. Jag kontaktade mvc och fick i vecka 9 komma och göra ett ultraljud. Ultraljudet visade att bebisen hade ett starkt hjärtslag och allt såg normalt ut. Det var en otrolig lättnad för mig och min sambo. Nu är jag i vecka 12 och har inte haft någon blödning sedan vecka 8 så jag håller tummarna för att det inte kommer att komma fler. Det jag egentligen vill säga är att det behöver inte vara något fel på din bebis men jag förstår din oro.
  • JennieN
    gomsan skrev 2015-07-30 16:29:38 följande:
    Hejsan!
    Tack:) Så roligt att även du bor i Eskilstuna. Och även kul att vi är jämngamla:) Är det ditt första barn eller har du barn sedan tidigare?
    Jag tycker det är super spännande att vara gravid även om det vissa dagar eller stunder är mindre härligt..haha. På lördag går vi in i vecka 13, vilken vecka är du i?
    Det blir första barnet! Mår illa hela tiden och är konstant sjukligt trött, haha. V10. Blev flyttad tre veckor bakåt på mitt ul. Så bf 29/2.
  • gomsan
    JennieN skrev 2015-07-30 16:48:42 följande:
    Det blir första barnet! Mår illa hela tiden och är konstant sjukligt trött, haha. V10. Blev flyttad tre veckor bakåt på mitt ul. Så bf 29/2.
    Jag känner verkligen igen mig i det där med att vara sjukligt trött..jag längtar efter att bli pigg igen!!:) Jobbigt att du mår illa hela tiden..I början mådde jag väldigt illa, just nu så har jag mina dagar eller vad man ska säga. Måste äta regelbundet (läs ofta) för att slippa må illa...jag vill inte ens tänka på hur mkt jag kommer att gå upp i vikt under denna graviditeten...men det blir ett senare problem:) 
    Var har du din barnmorska, vårdcentralen eller mälarsjukhuset? Jag går på mälarsjukhuset och har fått en fantastisk barnmorska, hade gått och varit lite nojjig över det före jag hade mitt första besök där:)
  • JennieN
    gomsan skrev 2015-07-30 16:56:49 följande:
    Jag känner verkligen igen mig i det där med att vara sjukligt trött..jag längtar efter att bli pigg igen!!:) Jobbigt att du mår illa hela tiden..I början mådde jag väldigt illa, just nu så har jag mina dagar eller vad man ska säga. Måste äta regelbundet (läs ofta) för att slippa må illa...jag vill inte ens tänka på hur mkt jag kommer att gå upp i vikt under denna graviditeten...men det blir ett senare problem:) 
    Var har du din barnmorska, vårdcentralen eller mälarsjukhuset? Jag går på mälarsjukhuset och har fått en fantastisk barnmorska, hade gått och varit lite nojjig över det före jag hade mitt första besök där:)
    Jag längtar också! Pendlar med bil till Västerås och känner mig farlig när jag kan bli akut trött. :)

Äter också ofta! Det enda som hjälper. Men det får vara så.

Har också BM på sjukhuset. Valde henne då både min syster och en vän haft samma och älskat henne. Urbra BM! Åsa heter hon.
Svar på tråden BF februari 2016