• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • sladda
    Lollipoppan skrev 2015-07-29 16:45:16 följande:

Hej har haft semester och inte skrivit på ett tag. I morgon ska jag göra nytt UL och se om det fortfarande är två därinne. Går in i v 11 i morgon.

Också nervös angående jobb. Precis fått ett nytt som jag inte börjat på än. Så får se vad de säger

Spännande :) Hade du några misstankar innan om att det var två stycken??
  • Lollipoppan
    sladda skrev 2015-07-29 17:50:29 följande:
    Spännande :) Hade du några misstankar innan om att det var två stycken??
    Bara att jag mådde fruktansvärt mycket mer illa och var och är så mycket mer trött än vid de andra graviditeterna. Men vågade inte hoppas att det skulle vara något därinne efter ett MA i sept-14.
  • Jennsan84

Förstår det! Fast man borde väl ha ganska ont också? Jag tycker också att tiden går hur långsamt som helst!

Sefone skrev 2015-07-29 15:16:46 följande:

Jag är i v11 (10+2) hoppas innerligt att allt går bra trots blödningarna men hittills har jag verkligen kastats mellan hopp och förtvivlan. Önskar nästan att semestern var över och jag kunde gå tillbaka på jobb så att tiden gick lite snabbare.

• Sefone

Det är svårt att avgöra vad som är tillräckligt ont, har ont ungefär som mensvärk, men det har jag haft från och till hela graviditeten. Blödningen har avtagit och är nu bara lite färgat,"värken" är kvar. Hoppas på att det inte blir värre och att det kommer från blodkärl på livmodertappen och är ofarligt.

Jennsan84 skrev 2015-07-29 18:10:12 följande:

Förstår det! Fast man borde väl ha ganska ont också? Jag tycker också att tiden går hur långsamt som helst!

• sladda
    Lollipoppan skrev 2015-07-29 17:53:09 följande:

Bara att jag mådde fruktansvärt mycket mer illa och var och är så mycket mer trött än vid de andra graviditeterna. Men vågade inte hoppas att det skulle vara något därinne efter ett MA i sept-14.

Oj ja då förstår jag. Beklagar MA. Då kan det bli dubbel glädje nu :) . Jag ska på inskrivning nästa vecka och hoppas på att få grav bekräftad lite mer ;)
  • Jennsan84

Ok. Fast mensvärk ont är bra för då växer det iaf :) får vi bara hålla tummarna att allt är som det ska vilket det säkert är. =75578999][quote-nick]Sefone skrev 2015-07-29 18:44:40 följande:[/quote-nick]Det är svårt att avgöra vad som är tillräckligt ont, har ont ungefär som mensvärk, men det har jag haft från och till hela graviditeten. Blödningen har avtagit och är nu bara lite färgat,"värken" är kvar. Hoppas på att det inte blir värre och att det kommer från blodkärl på livmodertappen och är ofarligt.

[/quote]

• Lollipoppan
    sladda skrev 2015-07-29 19:48:52 följande:
    Oj ja då förstår jag. Beklagar MA. Då kan det bli dubbel glädje nu :) . Jag ska på inskrivning nästa vecka och hoppas på att få grav bekräftad lite mer ;)
    Vad kul, ja det känns lite mer verkligt när man fått veta att det är något därinne
  • sladda
    Lollipoppan skrev 2015-07-29 20:28:30 följande:

Vad kul, ja det känns lite mer verkligt när man fått veta att det är något därinne

Ja eller hur :) har läkarbesök dagen efter med så blir mycket på en gång haha
  • minneli

Åh vilken växtvärk jag har idag! Så läskigt när det gör ondare än vanligt, då får jag för mig att ngt är fel. Går in i vecka 11 imorgon.

• Lollipoppan

Precis varit på nytt UL. Det ena fostret hade försvunnit, men istället var det en stark och livlig krabat kvar. Nu vågar vi berätta för barnen att de ska få ett syskon.!!

Svar på tråden BF februari 2016