• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • gomsan
    JennieN skrev 2015-07-30 17:07:03 följande:
    Jag längtar också! Pendlar med bil till Västerås och känner mig farlig när jag kan bli akut trött. :)

Äter också ofta! Det enda som hjälper. Men det får vara så.

Har också BM på sjukhuset. Valde henne då både min syster och en vän haft samma och älskat henne. Urbra BM! Åsa heter hon.
    Oj, det hade jag aldrig vågat..haha du får ta minipauser på vägen;) 

Men så roligt, jag vet precis vem Åsa är. Jag har inte henne själv men jag hade faktiskt en stor önskan om att jag skulle får henne för när jag var på cellprovtagning för en tid sedan så fick jag Åsa och kände direkt att jag tyckte om henne. Jag hoppades in i det sista på att jag skulle få henne men tyvärr..:) Men jag är glad för din skull:) 
    Men jag ska inte klaga, min BM heter Eva och känns kanon bra!Det som är tråkigt är att hon kommer att gå i pension  i november, vilket kommer innebär att vi får en annan BM..man kanske kan önska att få Åsa då;)
  • sladda
    gomsan skrev 2015-07-30 16:32:37 följande:

Hejsan och tack!:) 

Så härligt då får dina tjejer ett syskon. När har du beräknad bf?:)

Som det är ut nu så är det bf 19/2 . Du då?:)

Ja de har tjatat om ett syskon så vi får se hur de reagerar när vi berättar ;)
  • sladda

Känner mig så icke gravid, den lilla tröttheten jag hade har försvunnit, inget illamående heller. Är det någon mer som det bara försvunnit för? Går in i v12 på lördag.

• gomsan
    sladda skrev 2015-07-30 19:55:10 följande:
    Som det är ut nu så är det bf 19/2 . Du då?:)

Ja de har tjatat om ett syskon så vi får se hur de reagerar när vi berättar ;)
    Så roligt!Då blir det nog ett väldigt glädjande besked:) 
    Som det ser ut så har jag just nu beräknad bf 13/2 :)
  • Obsession89
    sladda skrev 2015-07-30 20:00:23 följande:

Känner mig så icke gravid, den lilla tröttheten jag hade har försvunnit, inget illamående heller. Är det någon mer som det bara försvunnit för? Går in i v12 på lördag.

Mina symptom kommer och går hela tiden, vissa dagar är jag supertrött och mina bröst känsliga. Andra dagar känns det inget :) tror att det är normalt! Är i vecka 12 nu (11+0 :))
  • sladda
    Obsession89 skrev 2015-07-30 20:15:59 följande:

Mina symptom kommer och går hela tiden, vissa dagar är jag supertrött och mina bröst känsliga. Andra dagar känns det inget :) tror att det är normalt! Är i vecka 12 nu (11+0 :))

Va ju skönt att höra :) Jag har så lite symptom så varit nervös hela tiden ;) gjorde till o med test förra veckan ;)
  • sladda
    gomsan skrev 2015-07-30 20:03:18 följande:

Så roligt!Då blir det nog ett väldigt glädjande besked:) 

Som det ser ut så har jag just nu beräknad bf 13/2 :)

Ja det hoppas jag ;) Då är vi rätt nära varandra :)
  • Elilia86

Mina symtom tror jag ha lagt sig lite men som flera andra säger känns de mer andra dagar.

Är det någon som är känslig för vissa lukter?

Jag känner som många andra av kaffe lukten och blir illamående av den, men den senaste är doften i klädaffärer eller typ hemtex, jag kan inte gå in i en klädaffär eller ha nya klädesplagg (som inte är tvättade) på mig.

• JennieN
    gomsan skrev 2015-07-30 17:15:16 följande:
    Oj, det hade jag aldrig vågat..haha du får ta minipauser på vägen;) 

Men så roligt, jag vet precis vem Åsa är. Jag har inte henne själv men jag hade faktiskt en stor önskan om att jag skulle får henne för när jag var på cellprovtagning för en tid sedan så fick jag Åsa och kände direkt att jag tyckte om henne. Jag hoppades in i det sista på att jag skulle få henne men tyvärr..:) Men jag är glad för din skull:) 
    Men jag ska inte klaga, min BM heter Eva och känns kanon bra!Det som är tråkigt är att hon kommer att gå i pension  i november, vilket kommer innebär att vi får en annan BM..man kanske kan önska att få Åsa då;)
    Ja huvudsaken är att man trivs med sin BM. Vi är glada över vår! Träffade henne i vintras också, då vi fick ett MA.

Har skrivit till dig privat också, lättare att hålla koll på svar så tänkte jag :)
  • sladda
    Elilia86 skrev 2015-07-30 20:38:37 följande:

Mina symtom tror jag ha lagt sig lite men som flera andra säger känns de mer andra dagar.

Är det någon som är känslig för vissa lukter?

Jag känner som många andra av kaffe lukten och blir illamående av den, men den senaste är doften i klädaffärer eller typ hemtex, jag kan inte gå in i en klädaffär eller ha nya klädesplagg (som inte är tvättade) på mig.

Innan jag blev gravid så drack jag 5-8 koppar kaffe om dagen, nu är det max en halv kopp om dagen så verkar som det är något med kaffe som påverkar ;)
Svar på tråden BF februari 2016