• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (orolig)

Hej är gravid me första barnet , är orolig att nåt är fel har inte Ul förän i slutet av augusti å är i vecka 15 (14+3 ) idag. Får absolut inge Ul förän rutin frågat så många ggr å ändå har ja haft missfall innan :/ är allt bra å dä lever så länge man inte fått någon blödning?

• Gosmos
    Anonym (orolig) skrev 2015-07-30 22:46:57 följande:

Hej är gravid me första barnet , är orolig att nåt är fel har inte Ul förän i slutet av augusti å är i vecka 15 (14+3 ) idag. Får absolut inge Ul förän rutin frågat så många ggr å ändå har ja haft missfall innan :/ är allt bra å dä lever så länge man inte fått någon blödning?

Allt är förmodligen jättefint där inne MEN om jag var du hade jag letat upp en privat klinik och gjort ul för att få lite lugn och ro och kunna glädjas. Även om det inte finns där du bor kanske det är värt en resa? För mig har det varit det i alla fall .
  • Anonym (orolig)

Gosmos: är bara 5 veckor till Ul å hoppas innerligt allt ser bra ut närmaste privat är Göteborg å dit är de 30 mil drygt. Känns lite onödigt :/

• Ia84

Var idag på ett läkarbesök på mvc pga ärftliga faktorer som gjorde att dem ville vi skulle träffa en läkare. Frågade om dem inte kunde göra ett ultraljud för att se så allt är bra med vårt lilla hjärta. Är i vecka 12 och läkaren gjorde ett vanligt ultraljud på magen. Vi fick se en liten bebis som sprattlade för fullt med benen och ett hjärta som slog fint. Vilken lycka att få se denna lilla bebis som redan är så älskad. Gjorde ett VUL i vecka 8 med o båda gångerna har det varit en sådan otrolig lycka efteråt.

• Anonym (orolig)

Är dw normalt att de inte syns nånting när man är i vecka 15 ? Magen var större i vecka 12 . Men då var ja nog mest uppblåst . Är olika från dag till dag men när ja ätit blir de en liten bula å på kvällen annars är ja nästan platt bara putar ut pytte lite å de gjorde de innan ja blev gravid me . Ska ja vara orolig lr är de normalt? Tänk om ja kommer till Ul å är platt på magen å dom undrar va ja gör där för dom inte tror ja ör gravid ?:/

• Nattöga
    vattumanväntarvattuman skrev 2015-07-30 16:17:07 följande:

Hej allihopa! 
    Hoppar in här jag med! Är i v.13 nu och har äntligen fått se på ul att den lilla mår bra där inne! Var ska jag maila om jag vill vara med i den hemliga facebookgruppen?

Vill du med i gruppen så pma mig ditt FB-namn + beskrivning av profilbild, alternativt pma mig din mailadress så skickar jag en inbjudan. Detta gäller alla som vill gå med i den hemliga fb-gruppen :)
  • minneli
    Anonym (orolig) skrev 2015-07-31 13:02:18 följande:

Är dw normalt att de inte syns nånting när man är i vecka 15 ? Magen var större i vecka 12 . Men då var ja nog mest uppblåst . Är olika från dag till dag men när ja ätit blir de en liten bula å på kvällen annars är ja nästan platt bara putar ut pytte lite å de gjorde de innan ja blev gravid me . Ska ja vara orolig lr är de normalt? Tänk om ja kommer till Ul å är platt på magen å dom undrar va ja gör där för dom inte tror ja ör gravid ?:/

Det är normalt! Oroa dig inte, först sväller magen av andra orsaker än själva bäbisen och sen kommer själva bäbismagen.

När man varit gravid flera ggr kanske det inte blir så men jag vet att det blev så för mig första graviditeten. Att nästan magen försvann i några veckor.
  • Anonym (orolig)

Minneli:Ok får hoppas de är så då å allt är ok ! När började de synas på dej första gången då?skönt isf om dw är så ja vill helst inte ha stor mage så vore ju gött om de knappt syns nåt alls :p haha

• Anonym (orolig)

Känns som ja inte får behålla nån mat alls, i började spydde ja upp allt å nu typ skiter ja ut allt. Ibland kan de ta 4-6 dagar innan ja måste på toa å ibland får ja springa 3 ggr om dagen :/ å har ont i magen !

• Marie14

Hej.

Jag är i v 13. Har haft två tidiga missfall.

Har inte gjort ul. Vill utgå från att det.funkar denna gång.ar haft mycket mer flflytningar denna gång och mina bröst är jätteömma.

Pratade med bm efter missfallet om att göra ul nästa gång. Hon sa att det finns dom som resonerar som jag....

Svar på tråden BF februari 2016