• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Lollipoppan
    Anonym (orolig) skrev 2015-08-24 08:06:40 följande:

Hej alla!:) Ultraljud på fredag så himla orolig så får snart panik börjar få lite smått ont i magen, ska nåt hända nu innan rul ?:( hur kände ni innan rul? Är bara så orolig nåt ska bara fel lr att de har dött men ligger kvar ändå :( tacksam om nån kan ge mig svar å lugna mig .

Förstår dig, är också väldigt orolig av mig. Men tänk på fredag vet du och det finns inget du kan göra fram till dess så försök att tänka på annat ( lätt att säga, svårt att göra, jag vet). Du har inte haft blödningar så förmodligen är allt bra, ont i magen kan man ju få när man är orolig.

Är det någon mer som börjar känna något vagt i tidiga veckor? Är i v 14, men tycker jag har känt något vagt fladder längst ner i magen.
  • MSL82

Hejsan!

Får man haka på här? Har BF runt 17-20 februari:) Tredje barnet. De andra är födda -08 och -10. 

• malink80

Jag hakar gärna på här jag med. Går in i v 17 idag! Väntar 3e barnet 7 feb. Jag är 35år fyllda så imorgon ska jag göra fostervattensprov, någon här inne som gjort det?

• Februari16

Hoppar också gärna in här! :) Väntar första barnet med bf 7/2, är i vecka 16+0 idag. Har mått bra fysiskt hela graviditeten men är en ganska ängslig person så det har varit mycket oro.. Har varit på ett tidigt ul i v 11+0 där vi såg en liten livlig krabat som gjorde kullerbyttor och hade sig :) rutin-ul är inte förrän om två veckor.

Har ni andra funderat nåt på föräldragrupper via mödravården? Ni som har barn sen tidigare, har föräldragrupperna gett något?

• Larselisa

Hej alla! Jag hoppar också in här. Går in i vecka 17 imorgon, bf 8 feb. Det är vårt tredje barn, har två pojkar sen innan, födda 08 och 09. RUL är 9/9 och jag har inte direkt känt några riktiga rörelser i magen än men jag är jättestor. Så jag börjar också bli orolig över varför jag inte känner något än. Ser också framemot att få kunna börja köpa alla bebissaker då vi nästan inte har något kvar sen pojkarna. :)

• minneli
    Februari16 skrev 2015-08-24 19:11:04 följande:

Hoppar också gärna in här! :) Väntar första barnet med bf 7/2, är i vecka 16+0 idag. Har mått bra fysiskt hela graviditeten men är en ganska ängslig person så det har varit mycket oro.. Har varit på ett tidigt ul i v 11+0 där vi såg en liten livlig krabat som gjorde kullerbyttor och hade sig :) rutin-ul är inte förrän om två veckor.

Har ni andra funderat nåt på föräldragrupper via mödravården? Ni som har barn sen tidigare, har föräldragrupperna gett något?

Fick vara med i föräldragrupp med första barnet. Tyckte väl inte att jag lärde mig så mkt förutom att profylaxandas och att vi fick besöka förlossningen. Men det som är bra är att man lär känna andra som ska ha barn samtidigt och som man kan umgås med sedan och prata om alla funderingar och frågor man stöter på längs vägen. Jag hade många vänner som fick barn samtidigt då men hade jag inte haft det så hade jag absolut hängt med föräldragruppen mer.
  • minneli
    Lollipoppan skrev 2015-08-24 09:34:55 följande:
    Förstår dig, är också väldigt orolig av mig. Men tänk på fredag vet du och det finns inget du kan göra fram till dess så försök att tänka på annat ( lätt att säga, svårt att göra, jag vet). Du har inte haft blödningar så förmodligen är allt bra, ont i magen kan man ju få när man är orolig.

Är det någon mer som börjar känna något vagt i tidiga veckor? Är i v 14, men tycker jag har känt något vagt fladder längst ner i magen.
    Jag har inte känt ngt än!
  • Anonym (orolig)

Är i vecka 19 å inte känt nåt än ja heller :(

När började ni känna med första barnet?

• minneli
    Anonym (orolig) skrev 2015-08-24 21:41:57 följande:

Är i vecka 19 å inte känt nåt än ja heller :(

När började ni känna med första barnet?

Det beror lite på hur allt är placerat i magen. Med första kände jag ett litet fladder, typ som en liten fisk simmade mot magen och krockade.
    Andra kände jag sparkar hela tiden och hon sparkade verkligen hela tiden. Med tredje låg moderkakan längst ner och sparkarna kom sent och nu den här gången är moderkakan längst ner och jag har inte känt ngt.
  • Februari16
    minneli skrev 2015-08-24 21:33:28 följande:

Fick vara med i föräldragrupp med första barnet. Tyckte väl inte att jag lärde mig så mkt förutom att profylaxandas och att vi fick besöka förlossningen. Men det som är bra är att man lär känna andra som ska ha barn samtidigt och som man kan umgås med sedan och prata om alla funderingar och frågor man stöter på längs vägen. Jag hade många vänner som fick barn samtidigt då men hade jag inte haft det så hade jag absolut hängt med föräldragruppen mer.

Vi tänkte gå mest för att, som du säger, träffa andra blivande föräldrar. Och kanske för att lära sig nåt nytt också :)
Svar på tråden BF februari 2016