• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Agnesmamma2012
    minneli skrev 2015-08-24 07:41:51 följande:

Vilken vecka är ni i och har ni gått upp något?

Jag brukar ha gått upp lite nu iaf,

Är i vecka 14. Men jag startade med att gå ner 2 kg och sen gått upp högst 0.5 kg.

Hallå ! Är i v 16, har gått upp 1,5 kg . Förra grav gick jag upp 30 kg så hoppas det inte blir så mycket denna gången . :)
  • minneli
    Agnesmamma2012 skrev 2015-08-25 02:01:37 följande:
    Hallå ! Är i v 16, har gått upp 1,5 kg . Förra grav gick jag upp 30 kg så hoppas det inte blir så mycket denna gången . :)
    Första gick jag upp 18 kg och andra 25 kg. Men jag klarade att gå ner det när jag ammat klart så jag vet att jag kan om jag bara vill :P
  • MammaMia88

Gick upp 35kg(!!) med första, med andra kommer jag inte ihåg, med tredje gick jag upp ca 5-6Kg. Nu är jag i V17 och har gått upp 2.5KG, så det kan variera massor det där

Den här gången är jag däremot större än med de andra tre, så har fått remiss till dietist, och nytt för i år är att man får träffa läkare om man är överviktig. Det är väl bra, men vad ska läkaren säga liksom? "Du behöver gå ner i vikt" (som om man inte redan visste det liksom? )

Sitter här på MVC på inskrivning/glukosbelastning....skönt med lite egentid

• Februari16

Idag kände jag som ett litet "krafsande" lite snett en bit nedanför naveln. Kan det ha varit bebisen tro?

• MammaMia88
    Februari16 skrev 2015-08-25 16:43:47 följande:

Idag kände jag som ett litet "krafsande" lite snett en bit nedanför naveln. Kan det ha varit bebisen tro?

Det är inte helt omöjligt :) Men det vanligaste är att man känner som lite fjärilar längst ner i magen, en liten bit ovanför blygdbenet, de första gångerna :)
  • Marie14

Jag är i vecka 17 typ imorgon.
    Jag har känt det som kittel en vecka, och lite fladder.
    Nu så har jag börjat känna lite som nyp....kan ju vara livmodern som växer. Nypkänslan påminner lite om hur det var i vecka 5-6 då livmodern blev större. Det är ju mycket som växer nu...

• Februari16
    MammaMia88 skrev 2015-08-25 19:36:38 följande:

Det är inte helt omöjligt :) Men det vanligaste är att man känner som lite fjärilar längst ner i magen, en liten bit ovanför blygdbenet, de första gångerna :)

Gud så mysigt :) Jag längtar så tills jag känner någon tydlig rörelse!
  • Februari16
    minneli skrev 2015-08-25 20:00:54 följande:

Imorgon ska jag äntligen på ultraljud men jag är så nervös!!!

Kan tänka mig att det är pirrigt :) lycka till imorgon!
  • Anonym (orolig)

Vecka 20 nu. Inte känt nånting varken växtvärk lr nåt brösten ömmar inte längre ,hade typ som mens värk en dag å i morse gjorde de lite ont men annars ingenting . Är de vanligt lr ?

Svar på tråden BF februari 2016