• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • MammaMia88
    Anonym (Småland) skrev 2015-09-02 22:09:15 följande:

Jag var nog lite otydlig, Venofer är den medicinen som rekommenderas intravenöst. Dvs efter man provat Duroferon (ska provas först i VG) och Niferex och inte klarar av de eller om man behöver öka snabbt.

Jag funderar också på vem som ska följa med, men det är för att min sambo nästan svimmar när ssk tar blodprov på MIG! Han såg en animerad video på en förlossning (typ 10 sek, så uppspeedad) och blev ganska blek om nosen. Har nog inte så mycket nytta av honom när det är dags :-P

Mitt ex klarade förlossningen med mina småttingar bra, trots att han inte tål synen av blod ens. Antar att det blir en helt annan sak när det är ens eget barn som ska födas fram.

"Dessvärre" (inte mig emot alltså) vill han inte ha nåt med det här barnet (eller barnen) att göra, så förhoppningsvis kan någon av mina närstående följa med. Det känns inte sådär lockande att behöva föda ensam...:-/
  • Elilia86

Jag känner också igen det många skrivit om att illamåendet kommit tillbaka, men inte lika mycket och bara vissa dagar.

Vår rul är den 21/9, längtar verkligen! Orkar inte oroa mig för om de skulle vara nå fel, jag ser bara fram emot att få se de lilla livet och ev få veta vad de blir!

Min man kommer följa med, om allt går som jag vill och barnet inte få för sig att ploppa ut allt för snabbt en vardag (han jobbar då). Han fixade de bra sist, servade mig med lustgas, dryck och proteinbar!

• Linda8110
    Elilia86 skrev 2015-09-03 06:39:20 följande:

Jag känner också igen det många skrivit om att illamåendet kommit tillbaka, men inte lika mycket och bara vissa dagar.

Vår rul är den 21/9, längtar verkligen! Orkar inte oroa mig för om de skulle vara nå fel, jag ser bara fram emot att få se de lilla livet och ev få veta vad de blir!

Min man kommer följa med, om allt går som jag vill och barnet inte få för sig att ploppa ut allt för snabbt en vardag (han jobbar då). Han fixade de bra sist, servade mig med lustgas, dryck och proteinbar!

Jag kanske missförstod vad du skrev, men ska inte din man följa med på förlossningen om du föder när han jobbar?!?!?!
  • MammaMia88
    Linda8110 skrev 2015-09-03 06:49:00 följande:

Jag kanske missförstod vad du skrev, men ska inte din man följa med på förlossningen om du föder när han jobbar?!?!?!

Tror hon menar att förlossningen kanske går snabbt, så barnet föds innan han hinner hem.....fast jag kanske missförstod också :-P
  • Delfinbina

Hej

Hoppar gärna med på tråden ???? vi är beräknade till 11/2 och har rul 17/9 ????

Börjat känna av den lill* nattetid ???? har ni känt något av er lill*?

• Linda8110
    MammaMia88 skrev 2015-09-03 09:53:50 följande:
    Tror hon menar att förlossningen kanske går snabbt, så barnet föds innan han hinner hem.....fast jag kanske missförstod också :-P
    Haha ja ok! Så måste det ha varit :)
  • Linda8110
    Delfinbina skrev 2015-09-03 10:24:42 följande:

Hej

Hoppar gärna med på tråden ???? vi är beräknade till 11/2 och har rul 17/9 ????

Börjat känna av den lill* nattetid ???? har ni känt något av er lill*?

Då är vi precis lika :) Jag känner dock inget ännu, vad jag vet om i alla fall. Vi har RUL 14/9 men har träffat vårt pyre tidigare.
  • Anonym (Småland)
    Elilia86 skrev 2015-09-03 06:39:20 följande:

Min man kommer följa med, om allt går som jag vill och barnet inte få för sig att ploppa ut allt för snabbt en vardag (han jobbar då). Han fixade de bra sist, servade mig med lustgas, dryck!

Jag kommer se till att sambon schemalägger sista veckorna före bf samt efter bf med arbete hemifrån. Vi bilpendlar åt varsitt håll från staden vi bor i (jag 50 min, han 30 min) men han är konsult så han kan ha betydligt längre också, dessutom ska jag föda i en annan stad än där vi bor och dit är det 1.5 timmar. Så sista två veckorna före planerad förlossning kommer vi båda två att bo i staden där jag ska föda Hoppas inte ungen får för sig att komma alldeles för tidigt!
  • Delfinbina

Har med träffat pyret innan ???? gjorde kub i v 13

Plussade 8/6 så har vetat ett tag ????

Har ni handlat något till era guldklimpar? Vi slog till då vi hittade vagn och babyskydd billigt på blocket ???? annars inget

Linda8110 skrev 2015-09-03 12:41:18 följande:

Då är vi precis lika :) Jag känner dock inget ännu, vad jag vet om i alla fall. Vi har RUL 14/9 men har träffat vårt pyre tidigare.

• Linda8110
    Delfinbina skrev 2015-09-03 15:13:54 följande:

Har med träffat pyret innan ???? gjorde kub i v 13

Plussade 8/6 så har vetat ett tag ????

Har ni handlat något till era guldklimpar? Vi slog till då vi hittade vagn och babyskydd billigt på blocket ???? annars inget

Gud vad roligt då plussade vi på samma dag också :)

Nej vi har inte köpt något och jag kommer vänta in i det sista tror jag. Är så rädd att något ska gå fel. Kanske att jag känner mig något lugnare efter RUL. Men det har jag sagt efter varje ultraljud haha så man vet aldrig.
Svar på tråden BF februari 2016