• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • jesspett

Vad gäller saker så har vi ju allt vi behöver efter sonen som nu är 1,5 år. Vår ena vagn är en babyjogger city versa som går att ha som syskonvagn, så när vi är i stan (bor i skogen med massa får, grisar och annat ;) ) så funkar nog den vagnen fint. 

Här hemma på skumpiga skogsvägar så tycker jag den är alldeles för ofjädrande, vi har en emmaljunga city cross som vi haft här så vi får väl använda den med en ståbräda eller nått när vi går med hunden =)

• Marie14
    ondar skrev 2015-09-22 16:28:41 följande:

Idag var det rul. Bebis är frisk :). Moderkakan inte bara i bakvägg utan nere över utgången så kommer bli ett extraul i v30 för att se om den flyttat sig eller inte, blir kejsarsnitt isf.

Jag har "blött" en gång efter sex, de var dock brunt men kom också dagen efter. Nu sist kändes det dock som om ja legat med tusen nålar o hade ont två dagar efteråt, ont o kissa tom men inget blod. Slemhinnor osv är ju inte som vanligt så du kan säkerligen vara helt lugn men ring bm om du inte kan släppa det :)

Tack! Känner mig helt lugn nu . Har känt barnet jättemycket idag och jag vet ju att det är vanligt. I stunden känns det väldigt jobbigt bara!
  • Lollipoppan

Hade RUL idag. En pigg liten gosse var det som bodde i magen.
    Blev bakflyttad till 20/2, så då vart jag i v 19 plötsligt.
    Nu ska jag börja köpa lite smått, och titta på vagn. Vet att det blir en Emmaljunga iallafall.

• Lollipoppan

Har ju förresten känt sparkar men tycker det varit lugnt ibland en hel dag. Fick reda på att jag har moderkakan i framvägg.

• fraizer
    Lollipoppan skrev 2015-09-22 21:34:55 följande:

Hade RUL idag. En pigg liten gosse var det som bodde i magen.
    Blev bakflyttad till 20/2, så då vart jag i v 19 plötsligt.
    Nu ska jag börja köpa lite smått, och titta på vagn. Vet att det blir en Emmaljunga iallafall.

Hade också RUL igår. En pigg bebis här med fast lillen var blyg och ville inte alls visa sitt kön ?? vi vill ju veta så det blir till att boka in ett nytt ultraljud om några veckor istället. Blev bakflyttad jag med så nu har jag BF den 28/2 och hamnade i v 18 igen.
  • Anonym (Småland)

Vi hade också RUL igår. Läkaren ville absolut inte ändra bf-datum för det blir osäkrare på RUL än på NUPP, så 20+0 idag. En frisk lite krabat, 10 fingrar iaf men tårna går visst inte att räkna. Är väldigt glad att vi gick privat, läkaren nöjde sig inte med bilder av organen utan följde även blodflöde till och från samt att vi fick MASSOR med videor och bilder, även i 3D! Han försökte även få till video i 4D men bebisen rörde sig för mycket så det blev inte bra.

• Anonym (skäms)

Har en rätt löjlig noja som jag haft egentligen hela tiden. Känner mig väldigt obekväm med tanken på att få ett blodigt och slemmigt barn upp på bröstet när han kommer ut. Jag hoppas innerligt att de känslorna försvinner för jag känner mig så hemsk som känner såhär. Alltid tyckt blött och slemmigt är otäckt, har jättesvårt för disktrasor, hudkräm etc.

Är jag ensam i mina tankar eller är det fler som känt såhär innan? Och om ni har det, snälla säg att de försvinner i stunden för vill verkligen inte stöta bort mitt barn hans första minut i livet. Är jag hemsk som känner såhär? Älskar mitt barn över allt annat redan men tanken på vad som komma skall är för mig superäckligt.

• minneli
    Anonym (skäms) skrev 2015-09-23 12:50:16 följande:

Har en rätt löjlig noja som jag haft egentligen hela tiden. Känner mig väldigt obekväm med tanken på att få ett blodigt och slemmigt barn upp på bröstet när han kommer ut. Jag hoppas innerligt att de känslorna försvinner för jag känner mig så hemsk som känner såhär. Alltid tyckt blött och slemmigt är otäckt, har jättesvårt för disktrasor, hudkräm etc.

Är jag ensam i mina tankar eller är det fler som känt såhär innan? Och om ni har det, snälla säg att de försvinner i stunden för vill verkligen inte stöta bort mitt barn hans första minut i livet. Är jag hemsk som känner såhär? Älskar mitt barn över allt annat redan men tanken på vad som komma skall är för mig superäckligt.

Du kommer inte tänka på det när du äntligen får ta emot barnet! Lovar :) Men navelsträngen är jävligt äcklig :P
  • Februari16

Hej tjejer! Jag drog mig ur tråden för någon vecka sen, efter vårt rules. Bm hittade något avvikande så därför fick vi göra ett till ul och träffa en läkare som rådde oss att göra fvp. Har alltid tänkt att det är nåt som jag skulle säga nej till men tanken på att gå 20 veckor till och inte veta säkert kändes outhärdlig. Sen väntade många fruktansvärt tunga dagar med mycket tårar och nedstämdhet men så idag trillade ett helt fantastiskt brev ner i brevlådan där det stod att liten har ett normalt antal kromosomer!! Lyckan är total och jag kan äntligen andas igen.

Är i v 21 nu och på sista ul:et visade liten upp sig ordentligt utan att vi bad om att få veta så nu vet vi att vi väntar en liten pojke!

• Februari16
    Februari16 skrev 2015-09-23 13:37:49 följande:

Hej tjejer! Jag drog mig ur tråden för någon vecka sen, efter vårt rules. Bm hittade något avvikande så därför fick vi göra ett till ul och träffa en läkare som rådde oss att göra fvp. Har alltid tänkt att det är nåt som jag skulle säga nej till men tanken på att gå 20 veckor till och inte veta säkert kändes outhärdlig. Sen väntade många fruktansvärt tunga dagar med mycket tårar och nedstämdhet men så idag trillade ett helt fantastiskt brev ner i brevlådan där det stod att liten har ett normalt antal kromosomer!! Lyckan är total och jag kan äntligen andas igen.

Är i v 21 nu och på sista ul:et visade liten upp sig ordentligt utan att vi bad om att få veta så nu vet vi att vi väntar en liten pojke!

"Rul" skulle det vara, inte "rules"
Svar på tråden BF februari 2016