• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (orolig)

Beställde vagn igår , längtar tills den kommer :)

• Sandramammatill2
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-09-21 22:57:33 följande:

Skönt med alla lyckade rul :))

Själv så har vi vårt om en vecka. Nervöst men det ska bli skönt för jag känner inga rörelser ännu..

Har fyndat en Brio Smile med babyskydd. Har fastnat för den vagnen och kollat lite på Blocket men alla har varit så långt ifrån oss. Just när jag gav upp så gick jag in på vår lokala köp&sälj -sida så dyker en jättefin svart Smile upp. Köpt förra året och använd sedan december bara så alla tre delar är i toppskick :)) ville egentligen vänta till efter rul men kände att det var vår chans.. är så nöjd med vår vagn :)

Jag har en brio smile till min son som köptes när han var nyfödd! är super nöjd med den och den är så smidig att köra :)

Nu funderar vi dock på att köpa en syskonvagn också då sonen är 20månader när bebisen kommer, känns som för liten för att bara använda en ståbräda :)
  • Mamma till två gullegrisar
    Sandramammatill2 skrev 2015-09-22 09:45:23 följande:

Jag har en brio smile till min son som köptes när han var nyfödd! är super nöjd med den och den är så smidig att köra :)

Nu funderar vi dock på att köpa en syskonvagn också då sonen är 20månader när bebisen kommer, känns som för liten för att bara använda en ståbräda :)

Härligt.. ja, många har bara pratat bra om den så det ska bli kul och prova den när bebis kommer :)
  • Marie14

Är i vecka 21 nu.
    I lördags hade vi sex.
    På söndag när jag petade lite för jag kändes fortfarande kladdig (ursäkta infon)
    då kom det lite lite ljusrosa blod ovanpå flytningen.
    Höll på att dö nästan av oro.
    Det var bara det som kom. Jag sparade pappret sen för att se hur mkt det var när jag hade lugnat mig. Var pyttelite.

Sedan i söndags har det inte kommit något utan bara vanliga flytningar.

Vad säger ni? Vad hade ni gjort?

Har läst om blödning i samband med samlag, att det är vanligt.

• Marie14
    Nattöga skrev 2015-09-22 13:41:13 följande:

Jättevanligt att blöda lite efter samlag. Inget att oroa sig för :)

Även om blödning kommer dagen efter? Kände mig öm och lite torr efteråt, skavd kanske rättare sagt.
  • ondar

Idag var det rul. Bebis är frisk :). Moderkakan inte bara i bakvägg utan nere över utgången så kommer bli ett extraul i v30 för att se om den flyttat sig eller inte, blir kejsarsnitt isf.

Marie14 skrev 2015-09-22 14:04:05 följande:

Även om blödning kommer dagen efter? Kände mig öm och lite torr efteråt, skavd kanske rättare sagt.

Jag har "blött" en gång efter sex, de var dock brunt men kom också dagen efter. Nu sist kändes det dock som om ja legat med tusen nålar o hade ont två dagar efteråt, ont o kissa tom men inget blod. Slemhinnor osv är ju inte som vanligt så du kan säkerligen vara helt lugn men ring bm om du inte kan släppa det :)
  • Mamma till två gullegrisar

[quote=75787752][quote-nick]ondar skrev 2015-09-22 16:28:41 följande:[/quote-nick]Idag var det rul. Bebis är frisk :). Moderkakan inte bara i bakvägg utan nere över utgången så kommer bli ett extraul i v30 för att se om den flyttat sig eller inte, blir kejsarsnitt isf.

Så var det för mig också när jag väntade sonen. Gjorde extra ul i v32 och då hade den flyttat sig.

• ondar

[quote] Så var det för mig också när jag väntade sonen. Gjorde extra ul i v32 och då hade den flyttat sig.

[/quote]

Spännande! Det blev kejsarsnitt med sonen av andra orsaker så det kan bli så denna gången med ändå, vi ska passa på att prata om det samtidigt som extraulet. Kul o höra att det händer att den växer med upp iaf :)

Svar på tråden BF februari 2016