• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Penguinlover
    Anonym (Småland) skrev 2015-09-25 18:28:20 följande:

På Ullared köpte jag Besafes bälte för gravida! Har det i våra bilar men inget på jobbet, det är väldigt stor skillnad i hur långt ner bilbältet går då! Med besafe så är den nere på blygdbenet istället för över nedre delen av magen, ser det som en investering i bebisens säkerhet om man skulle krocka/bli påkörd.

Jag kommer köra med öppen jacka till och från jobbet. På jobbet så har jag en gigantisk ullkappa utan ärmar, armarna har man utmed kroppen, tänk rödluvans cape fast till hälarna

Jag var på Ullared för inte så länge sedan, det var dåligt med babykläder, mammabyxorna hade hemska mönster som jag inte kan ha på jobbet, hittade bara 2 t-shirts för gravida. Magen ser iaf större ut i de

Kolla priserna, vissa grejer var ordentligt dyrare än i fackhandeln är mitt tips!

Åh, hoppas att de har fått in bättre mammakläder för det behöver jag. Tänkte kolla efter oversize bland de vanliga kläderna också. Tack för tipset om priserna, ska googla och jämföra innan köper! Beroende på vad det är såklart ;)
  • Mamma till två gullegrisar

Hej alla..

Jag köpte en jacka billigt av en vän son är en tunnare vinterjacka. Är väldigt varm om mig och ännu mer nu, men har köpt en fleecejacka att ha under om det skulle behövas.

Abropå, magont så har jag det ibland. Speciellt om jag stressar eller om det varit mycket på jobb. Då känns det som mensvärk med tryckande känsla neråt. Och tror jag känner av sd redan, lite då och då.

Var på vc idag angående mina händer, främst den vänstra. Har ju karpataltunnelsyndom verkar det som. Har haft några hemska nätter nu av riktig hemsk smärta i underarm, hand och fingrar. Flera ggr per natt vaknar jag av dessa "attacker" . Har fått skenor nu som ska användas i en vecka. Samt återbesök hos läkare som vill utesluta att andra nerver i ex armbåge och nacke är i kläm. Och blir det inte bättre så ska vi prata om eventuell operation :(( egentligen görs inte operation under grav men eftersom man oftast får detta efter vecka 30 så går det att vänta till efter. Men det kan ge bestående men om man inte gör något åt det. Mitt började så smått i vecka 17-18 och det är för länge att gå med nerven i kläm och med sådan smärta :(

Jag hoppas ju att det blir bättre och absolut slipper operation.

• Agnesmamma2012
    Penguinlover skrev 2015-09-25 13:40:38 följande:

Jag ska till Ullared imorgon. Någon som har några tips på vad jag bör passa på att köpa när jag är där? Jag hoppas på att hitta en bra jacka som jag kan ha i vinter då jag antagligen inte kommer att kunna stänga någon av de jag har.

Hoppas de har mer mammakläder om du behöver de , var där förra helgen då hade de inte ett par mammabyxor , bara vanliga svarta tights . De har ju pippi dregellappar till bra pris tex :). Filtar o sånt går ju alltid åt med . Täcke och kudde e det med bra pris på :). Babysitter / babygym har de också bra :) också sängmobil om ni vill ha det :). Hoppas ni hittar mycket :).
  • jesspett
    Penguinlover skrev 2015-09-25 20:29:00 följande:
    Jag har förstått att de verkar ha bra åkpåsar till barnvagn så det tänkte jag kolla efter. Jag vet dock inte om man brukar använda det till små bebisar? Det kanske är först nästa år det kommer till användning?

Annars tänkte jag kolla utbudet och köpa det som verkar bra. Kläder verkar det som att vi kommer att få en hel del av en bekant som har två barn och inte planerar fler så det köper jag nog inte om det inte är något speciellt. Men lite strumpor, filtar, små mössor och dregglisar ska jag kolla efter.

Åkpåsar är jättesmidiga framförallt till små bebisar skulle jag säga! Det blir ju varmt och ombonat i dem så man behöver inte vara orolig för att de ska frysa. =) Snarare tvärt om, man måste komma ihåg att inte klä dem för varmt, jag tyckte det var väldigt smidigt framförallt när man var i stan och var inne i en varm butik ena stunden och ute i kylan nästa. Overaller är ju ganska meckiga att hålla på knäppa på och av =)

Ett annat tips är att inte köpa för många filtar... det är väldigt populärt som gåva från folk när bebis väl har kommit, vi har vääääldigt många filtar ;)

• Februari16
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-09-25 22:25:15 följande:

Hej alla..

Jag köpte en jacka billigt av en vän son är en tunnare vinterjacka. Är väldigt varm om mig och ännu mer nu, men har köpt en fleecejacka att ha under om det skulle behövas.

Abropå, magont så har jag det ibland. Speciellt om jag stressar eller om det varit mycket på jobb. Då känns det som mensvärk med tryckande känsla neråt. Och tror jag känner av sd redan, lite då och då.

Var på vc idag angående mina händer, främst den vänstra. Har ju karpataltunnelsyndom verkar det som. Har haft några hemska nätter nu av riktig hemsk smärta i underarm, hand och fingrar. Flera ggr per natt vaknar jag av dessa "attacker" . Har fått skenor nu som ska användas i en vecka. Samt återbesök hos läkare som vill utesluta att andra nerver i ex armbåge och nacke är i kläm. Och blir det inte bättre så ska vi prata om eventuell operation :(( egentligen görs inte operation under grav men eftersom man oftast får detta efter vecka 30 så går det att vänta till efter. Men det kan ge bestående men om man inte gör något åt det. Mitt började så smått i vecka 17-18 och det är för länge att gå med nerven i kläm och med sådan smärta :(

Jag hoppas ju att det blir bättre och absolut slipper operation.

Usch vad jobbigt att du redan har så ont! Håller tummarna för att skenorna ska hjälpa och att du slipper operation!
  • Anonym (Ja då)
    Penguinlover skrev 2015-09-25 20:17:43 följande:

Jag bor i Göteborg så det brukar vara relativt milda vintrar, men det har varit ett par riktigt kalla de senaste åren. Förra vintern var dock inte så kall så hoppas på liknande i år! Jag har också tänkt att ha mina vanliga jackor fast med halsduk. Tyvärr är jag ofta frusen av mig så jag är osäker på om det räcker. De senaste veckorna har jag helst klätt mig i tjocka koftor. Men jag kanske faktiskt borde avvakta och se istället för att köpa något bara utifall att.

Ha ha, så olika det kan vara! Jag skrev västkusten men bor också i Göteborg och tycker de sista vintrarna varit så milda o snöfria att jag inte ens behövt tjockaste jackan!

Koftorna har inte ens kommit fram utom de tunnaste ( där jag förresten kan rekommendera Gekås basic U, vanliga sortimentet för de som frågade ang Ullared. Även deras linnen!)

Vi har ju ganska många grader över normal höst och jag är som sagt varmblodig!
  • amalie79
    Penguinlover skrev 2015-09-25 20:32:03 följande:

Åh, hoppas att de har fått in bättre mammakläder för det behöver jag. Tänkte kolla efter oversize bland de vanliga kläderna också. Tack för tipset om priserna, ska googla och jämföra innan köper! Beroende på vad det är såklart ;)

Sedan är deras baskollektion basic U bra också! Linnena är långa och koftorna är mjuka och stretchiga över bysten och så kan magen sticka ut sådär fint under knäppning.

Finns även bh för ok priser när man är i " mellanstorlekarna".
  • Madelen21

Inte skrivit här på ett tag..
    Men idag har jag varit på klädbytardag å fyndat en bäbis overall åt bäbin 40 kr. Helt underbart. Ska på en annan bytardag i morron å förhoppningsvis fynda ännu mera.. Ul i nästa vecka på torsdag å då ska vi få veta vem den lilla grodan är :)
    Är som sagt mitt 4e barn och vi har 2 pojkar 5 och 2 år å en flicka på 8. Så min dotter önskar väldigt mycket en lillasyster så vi får hoppas på det. Vi är såklart lyckliga vad än det är :)

• Februari16

Kul att läsa om alla fynd och tips kring inköp

Är idag i v 22 (21+0) och har haft molvärk neråt ljumskarna och bak i svanken hela dagen. Har lagt mig med värmekudde nu så får vi se om det ger sig.

Nån annan som upplever det mentalt påfrestande med molvärk? För mig känns det som mensvärk och mensvärk är förknippat med blod vilket är största rädslan när man är gravid. Kanske är alla hormoner som snurrar men jag tycker att det är jobbigt

• ondar

Nu har vi köpt vagn :) är jättenöjda med vår brio happy o sparade ca 3000 jämfört mot om vi köpt en ny. Skönt o ha ett större inköp klart

Svar på tråden BF februari 2016