Penguinlover skrev 2015-09-25 20:29:00 följande:
Jag har förstått att de verkar ha bra åkpåsar till barnvagn så det tänkte jag kolla efter. Jag vet dock inte om man brukar använda det till små bebisar? Det kanske är först nästa år det kommer till användning?
Annars tänkte jag kolla utbudet och köpa det som verkar bra. Kläder verkar det som att vi kommer att få en hel del av en bekant som har två barn och inte planerar fler så det köper jag nog inte om det inte är något speciellt. Men lite strumpor, filtar, små mössor och dregglisar ska jag kolla efter.
Åkpåsar är jättesmidiga framförallt till små bebisar skulle jag säga! Det blir ju varmt och ombonat i dem så man behöver inte vara orolig för att de ska frysa. =) Snarare tvärt om, man måste komma ihåg att inte klä dem för varmt, jag tyckte det var väldigt smidigt framförallt när man var i stan och var inne i en varm butik ena stunden och ute i kylan nästa. Overaller är ju ganska meckiga att hålla på knäppa på och av =)
Ett annat tips är att inte köpa för många filtar... det är väldigt populärt som gåva från folk när bebis väl har kommit, vi har vääääldigt många filtar ;)