• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • minneli
    Agnesmamma2012 skrev 2015-09-23 23:05:10 följande:
    Vad har du för symtom ?
    Det som jag främst reagerat på är att jag får ljusprickar framför ögonen lite då och då och det hade jag när jag hade havandeskapsförgiftning. Sen så mår jag inte helt okej. Har ingen huvudvärk dock men sjukskrev mig från jobbet igår och idag.
  • minneli

Jag hade ingen förgiftning, (Tuuur, lär ju få det men inte än tack!) Bra blodvärde, fina hjärtljud och 4 kg har jag gått upp. Går in i vecka 19 imorgon.

• Elilia86

Var på rul i måndags, allt såg bra ut och för att bryta tränden så väntar vi en liten tjej ? Kunde inte låta bli att köps ett set kläder! Hittade ett så sött set. Vi ha en pojk sen innan så ha i princip allt, bara lite kläder som behöver köpas in och ev en stabilare vagn till sonen.

• imjessicat

Vecka 21+1 idag och var in till BM och fick lyssna på hjärtljudet för första gången. Finaste jag hört i hela mitt liv!

• Linda8110
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-09-24 07:18:40 följande:
    Aha okej då är du lite längre gången..

Jag går in i v19 idag och på tisdag har jag rul och sen nästa besök hos bm är i v23.

Men blir galen av att inte känna något. Man kan ju inte låta bli att tro det värsta :( men allt är förhoppningsvis bra, han eller hon kanske ligger långt bak eller moderkakan ligger framför. .
    Jag kände de första rörelserna i v.19 så det kommer ska du se! En kompis till mig kände inget förrän v.25. Hur barnet ligger spelar ingen roll för hur du ska känna eller ej. Det spelar ju bara roll för hur stor din mage blir eller hur lång tid det tar innan rörelser kan kännas på utsidan. Jag känner inga sparkar ännu utan bara rörelser som kittlas ;)
  • Agnesmamma2012
    minneli skrev 2015-09-24 08:12:17 följande:

Det som jag främst reagerat på är att jag får ljusprickar framför ögonen lite då och då och det hade jag när jag hade havandeskapsförgiftning. Sen så mår jag inte helt okej. Har ingen huvudvärk dock men sjukskrev mig från jobbet igår och idag.

Ahh förstår . Jag är yr o ser stjärnor emellanåt , ständig huvudvärk som inte går över ens när jag sover :/. Hade dåligt blodtryck och vita i urinen förra grav , utvecklade aldrig havandeskapsförgiftning , men fick åka o kolla värdena stup i kvarten . Var orolig de är på gång nu , men var hos läkaren idag och blodtrycket är bra som de ser ut nu . Även mitt blodvärde var bra så vet inte var min hemska huvudvärk kommer ifrån :/. Har blivit sjukskriven från o med idag pga jag fixar inte mitt jobb. Har foglossning . Jobbar som personlig assistent och vaken natt , mycket sittande . Kan inte hålla mig vaken och får väldigt ont så de går inte . Hoppas på att försäkringskassan godkänner det bara , vet man ju aldrig . Annars tvingas jag jobba men får då gå över till dag . Vore ju bra med lite extra pengar nu innan man ska va föräldraledig :). Utvecklade du havandeskapsförgiftning sist ?
  • Lillahjärtat

Hej alla glada :) jag ska ha i februari -16 alltså i v 21 och moderkakan ligger i framvägg, och jag känner inget än, är det konstigt? Borde jag känna?

Mina två andra graviditeter har jag känt tidigt men då har moderkakan vart bak.. Har ju precis vart på ul men ändå man vill ju känna :) ???? ????

• minneli
    Agnesmamma2012 skrev 2015-09-24 23:02:51 följande:
    Ahh förstår . Jag är yr o ser stjärnor emellanåt , ständig huvudvärk som inte går över ens när jag sover :/. Hade dåligt blodtryck och vita i urinen förra grav , utvecklade aldrig havandeskapsförgiftning , men fick åka o kolla värdena stup i kvarten . Var orolig de är på gång nu , men var hos läkaren idag och blodtrycket är bra som de ser ut nu . Även mitt blodvärde var bra så vet inte var min hemska huvudvärk kommer ifrån :/. Har blivit sjukskriven från o med idag pga jag fixar inte mitt jobb. Har foglossning . Jobbar som personlig assistent och vaken natt , mycket sittande . Kan inte hålla mig vaken och får väldigt ont så de går inte . Hoppas på att försäkringskassan godkänner det bara , vet man ju aldrig . Annars tvingas jag jobba men får då gå över till dag . Vore ju bra med lite extra pengar nu innan man ska va föräldraledig :). Utvecklade du havandeskapsförgiftning sist ?
    Första graviditeten fick jag havandeskapsförgiftning i vecka 34 typ. Få sjukskrevs jag helt och fick äta två olika blodtrycksmediciner och kolla urin och blodtryck ofta ofta plus åka in på förlossningen och ta ctg - kurva lite nu och då. Åtta dagar innan bf sattes förlossningen igång för då hade jag så mkt äggvita i urinen att det inte ens gick att mäta. Jag var i lagd på sjukhuset kanske tre ggr oxå.
    Vid andra graviditeten märkte bm att jag hade havandeskapsförgiftning två dagar innan bf och skickade in mig till förlossningen för koll. Eftersom jag var omföderska, så nära till bf och bäbisen var fixerad så ville de sätta igång mig samma dag eller nästa. Jag valde nästa dag och fick sova på bb för att kunna sättas igång på morgonen direkt, men det hanns inte med för jag hann vakna och gå in till förlossningen på morgonen och efter 50 min kom hon :)
    Har du testat att dricka supermkt? Jag hade problem med huvudvärk nu i den här graviditeten och det blev bättre när jag tänkte ett extra glas varje gång jag drack.
    Ser du ljusprickar hela tiden eller är det när du reser på dig eller har ansträngt dig? Och har du sökt graviditetspenning? Har inte hört ngn personlig assistent som inte blivit beviljad det.
  • amalie79
    Lillahjärtat skrev 2015-09-24 23:16:26 följande:

Hej alla glada :) jag ska ha i februari -16 alltså i v 21 och moderkakan ligger i framvägg, och jag känner inget än, är det konstigt? Borde jag känna?

Mina två andra graviditeter har jag känt tidigt men då har moderkakan vart bak.. Har ju precis vart på ul men ändå man vill ju känna :) ???? ????

Har moderkakan i framvägg och är i v 24. Först sista veckorna har jag börjar känna tydligt på kvällstid och någon enstaka gång på dagen. Jag går, står och kör maskiner hela dagarna så då sover den väl :D

Det kom på bara några dagar, nu sparkar det för fullt i soffan på kvällarna.

Men ingenting känns utanpå än.
  • Februari16
    Lillahjärtat skrev 2015-09-24 23:16:26 följande:

Jag har också moderkakan i framvägg och går in i v 22 imorgon. Vissa dagar känner jag knappt nånting medan andra dagar är jag övertygad om att liten har dansuppvisning där inne Utanpå känns det dock inget än.
Svar på tråden BF februari 2016