• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Februari16
    minneli skrev 2015-09-25 14:20:42 följande:

Hur ont har ni i magen? Idag har jag verkligen jätteont i magen. Vill bara ligga ner.

Är i vecka 19 (18+0)

Jag har molvärk/"växtvärk" varje eller varannan dag men det är inte värre än lätt mensvärk. Har du provat 2 Alvedon och värmekudde eller varm dusch?
  • minneli

Jag har bara vilat, inte tagit ngn alvedon. Det höll i sig rätt länge och nu kommer det mer i omgångar.
    Är väl mer som svår mensvärk än lätt.

• Anonym (Ja då)
    Penguinlover skrev 2015-09-25 13:40:38 följande:

Jag ska till Ullared imorgon. Någon som har några tips på vad jag bör passa på att köpa när jag är där? Jag hoppas på att hitta en bra jacka som jag kan ha i vinter då jag antagligen inte kommer att kunna stänga någon av de jag har.

Jag tänkte inte köpa någon jacka, utan köra de jag har öppna, med halsduk framför. Bor iof på västkusten så milda vintrar, förra vintern tog jag inte ens fram min tjockaste jacka.

Är ju ännu varmare i mig själv än vanligt i år, har just slutat med bara t-shirt Och sover ännu med balkongdörren vidöppen:)
  • Lollipoppan

Jag ska till Ullared imorgon. Någon som har några tips på vad jag bör passa på att köpa när jag är där? Jag hoppas på att hitta en bra jacka som jag kan ha i vinter då jag antagligen inte kommer att kunna stänga någon av de jag har.

Ska också till Ullared i morgon. De har bra med bebissaker där. Tänkte kolla lite och ev börja bunkra :)
  • minneli

Jag ringde 1177 och de ville att jag skulle åka in på akuten. Allt såg bra ut med bäbisen men jag har foglossning.

• Anonym (Småland)

På Ullared köpte jag Besafes bälte för gravida! Har det i våra bilar men inget på jobbet, det är väldigt stor skillnad i hur långt ner bilbältet går då! Med besafe så är den nere på blygdbenet istället för över nedre delen av magen, ser det som en investering i bebisens säkerhet om man skulle krocka/bli påkörd.

Jag kommer köra med öppen jacka till och från jobbet. På jobbet så har jag en gigantisk ullkappa utan ärmar, armarna har man utmed kroppen, tänk rödluvans cape fast till hälarna

Jag var på Ullared för inte så länge sedan, det var dåligt med babykläder, mammabyxorna hade hemska mönster som jag inte kan ha på jobbet, hittade bara 2 t-shirts för gravida. Magen ser iaf större ut i de

Kolla priserna, vissa grejer var ordentligt dyrare än i fackhandeln är mitt tips!
  • Februari16
    minneli skrev 2015-09-25 18:08:43 följande:

Jag ringde 1177 och de ville att jag skulle åka in på akuten. Allt såg bra ut med bäbisen men jag har foglossning.

Skönt att du fick det kollat!
  • minneli
    Februari16 skrev 2015-09-25 18:32:07 följande:
    Skönt att du fick det kollat!
    Ja, jätteskönt! Det gör ju så ont så då får man ju för sig att det är ngt som är fel. Inte så skönt med foglossning men jag tar ju det tusen ggr hellre än att det är ngt med barnet.
    Sen gick det fort och vi kom till en bra läkare, inte ofta man får så "bra" akutbesök.
  • Penguinlover
    Anonym (Ja då) skrev 2015-09-25 16:11:02 följande:

Jag tänkte inte köpa någon jacka, utan köra de jag har öppna, med halsduk framför. Bor iof på västkusten så milda vintrar, förra vintern tog jag inte ens fram min tjockaste jacka.

Är ju ännu varmare i mig själv än vanligt i år, har just slutat med bara t-shirt Och sover ännu med balkongdörren vidöppen:)

Jag bor i Göteborg så det brukar vara relativt milda vintrar, men det har varit ett par riktigt kalla de senaste åren. Förra vintern var dock inte så kall så hoppas på liknande i år! Jag har också tänkt att ha mina vanliga jackor fast med halsduk. Tyvärr är jag ofta frusen av mig så jag är osäker på om det räcker. De senaste veckorna har jag helst klätt mig i tjocka koftor. Men jag kanske faktiskt borde avvakta och se istället för att köpa något bara utifall att.
  • Penguinlover
    Lollipoppan skrev 2015-09-25 17:01:43 följande:

Ska också till Ullared i morgon. De har bra med bebissaker där. Tänkte kolla lite och ev börja bunkra :)

Jag har förstått att de verkar ha bra åkpåsar till barnvagn så det tänkte jag kolla efter. Jag vet dock inte om man brukar använda det till små bebisar? Det kanske är först nästa år det kommer till användning?

Annars tänkte jag kolla utbudet och köpa det som verkar bra. Kläder verkar det som att vi kommer att få en hel del av en bekant som har två barn och inte planerar fler så det köper jag nog inte om det inte är något speciellt. Men lite strumpor, filtar, små mössor och dregglisar ska jag kolla efter.
Svar på tråden BF februari 2016