BF februari 2016
Förresten, moderkakan har flyttat sig.. ca 6 cm ifrån utgången så blir inget ks iallafall. . Skönt det :)
Ikväll har jag storstädat tvättstugan så att jag kan börja tvätta allt som ska tvättas i sensitive :)
Förresten, moderkakan har flyttat sig.. ca 6 cm ifrån utgången så blir inget ks iallafall. . Skönt det :)
Vad har ni för namnfunderingar? Har ni kanske redan bestämt er för namn?
Oj spännande! Hur går det februari16?
Jag har tvättat ganska mkt nu och tagit fram skötväskan, som får bli bb-väskan.
Eftersom jag löper större risk att få havandeskapsförgiftning så vill jag fixa mkt nu innan, ifall jag bli liggandes sen. Är i mitten av v.33. Men det är fortf massa kvar att göra.
Var hos min barnmorska idag, är i vecka 36 (35+3). Blodsocker och järnvägen såg väldigt bra ut. Sf-mått: 36 och bebis hjärtljud var bra. Bebis rör sig mycket och ofta. Mitt blodtryck låg däremot högt, 138/98. Jag brukar få högt blodtryck när jag är på sjukhuset då jag blir nervös när just blodtrycket ska tas. Men ett undertryck på 98 har jag då aldrig tidigare fått.
Hur som helst så fick jag ta ett urinprov som inte visade några som helst spår av äggvita. Jag kommer gå på kontroll varje vecka nu för att bm vill ha koll på mig. Min bm är väldigt bra och lugnande och sa att jag absolut inte skulle oroa mig, men om jag får väldigt ont i huvudet eller om synen börjar kännas konstig så ska jag ringa in direkt.
Någon annan som varit med om något liknande? Jag och min man gör vårt bästa för att hålla oss lugna, men det är lättare sagt än gjort. Blir lite nervös av hela situationen...
Grattis februari16!!!
Jag har fött innan och inte fått problem med underlivet. Jag har inte spruckit något, det är ju väldigt individuellt hur det går och så men att tex lyssna på barnmorskan när hon säger att man ska pausa i krystningarna tror jag hjälper.
Efter första förlossningen fick jag iof äta järntabletter för jag förlorade så mkt blod och då fick jag hemorojder. Inte kul!
Angående kläder så har jag ingen tjockare overall när de är så små. I babyskyddet ska de ändå inte ha så mkt på för då fungerar bältet sämre. Där har jag som mest en sådan overall från pop.. Undra om det heter vindfleece, men sådana flärpar som man kan vika över armar och ben. Sen tar jag en eller två filtar över beroende på väder. Olika tjocka mössor, vantar och tossor. I vagnen har jag en voksipåse och klär bäbisen beroende på vädret.
Är i vecka 35 på tisdag. Ni som är runt den veckan, har ni monterat spjälsängen?