• minneli

BF februari 2016

I vagnen kommer jag ha en voksipåse, den får precis plats i citykorgen :) Sen blir det olika kläder på bäbisen och plus minus filtar beroende på väder.

I spjälsängen har jag den kudden som är från Ikea och i vagnen en kudde som är från rätt start som jag tror det stod vagnskudde på.

Har inte bäddat en eller tagit fram vagnen men det börjar väl snart bli dags att göra det, känns så overkligt bara :)

• minneli

Första året har jag inte täcke i spjälsängspåslakanet utan en filt. Det står tom från ett år på täcket, så därför brukar jag göra så.

Jag har oxå en fårskinnspläd att lägga underst i vagnen, den glömde jag :)

Har varit och tagit blodtryck och kollat äggvita idag och allt såg bra ut. Var inte min vanliga bm utan en annan.. Hon mätte med en sån elektrisk blodtrycksmätare och tig typ fyra ggr och räknade ut ett medel.. Kändes väl som en sådär metod :P

• minneli

Igår vid 19-tiden började göra rätt ont och bäbisen bökade omkring ordentligt. Det höll väl i sig i 1,5 timme men nu har jag konstant "mensvärk".
    Bäddade spjälsängen igår iaf. Kände mig så oförberedd helt plötsligt och vilket projekt att ta sig in till bb i tid med sambon på jobb långt borta och så ska man fixa barnvakt till barna. Idag ska min äldsta ta med sig två kompisar hem också och det vore ju super om man behövde åka in då :O
    Men jag kanske bara in inbillar mig, ngt händer definitivt i kroppen iaf. Går in i vecka 37 idag.

• minneli

Första barnen fixerade sig några veckor innan hon kom, kanske i v36? Andra barnet fixerade sig kanske i en vecka knappt innan bf. Och nu har bäbisen inte fixerat sig, om det inte var det han gjorde igår.

• minneli
    sladda skrev 2016-01-26 11:48:56 följande:

Ska till BM på fredag (går in i v38 på lördag) Ska bli intressant o veta hur den ligger nu för den har snurrat o bökat som bara den de senaste dagarna...o de små promenaderna man lyckats ta innan går inte så bra längre :( Sådant tryck neråt o kraftiga sammandragningar när jag går så gick inte så lätt haha. Är det någon mer som blivit väldigt trött om kvällarna? Somnar lätt innan 21 eller så fort barnen somnat :p

Tycker det är jobbigt med tryck och ilningar neråt när jag ska hämta och lämna på förskola och dagis. Det går inte att ställa bilen så nära heller.
    Barna går 8-12:30 ungefär och då måste jag passa på att sova en stund annars bör jag alldeles för trött innan det är läggdags. Sen är det ju väldigt lätt att somna när man nattar barna oxå :)
  • minneli
    sladda skrev 2016-01-26 12:06:42 följande:
    Jag försöker gå antingen o hämta eller lämna dem. Men blivit mycket bil nu :p Är kanske det man ska göra o sova/vila när de är i skolan. Jag gör en massa annat å åker runt o hälsar på folk :p .. Hehe risken att jag väcker dem när de somnat är stor för har så svårt att ta mig ur sängen haha så sambon har fått läsa endel ;)
    Förstår dig! Det är jättesvårt att ta sig tid till att lägga sig ner när det inte är några barn hemma, blir lätt att man flänger omkring då :)
    Men nu har jag försökt att lägga mig ner 30min-60min innan lunch.

Vi har alldeles för många backar och långt till hämtning och lämning. Annars känns det som att det ibland skulle vara lättare att inte böka på med bil och parkering.
  • minneli
    Februari16 skrev 2016-01-27 09:42:18 följande:

Grattis till alla som har fått smått! Vår lille kille blir tre veckor (!) imorgon och tiden bara rusar iväg. Våra dagar består mest av amning och blöjbyten, precis som väntat Idag ska vi iväg och skriva på faderskapspapper, något jag tycker är så otroligt förlegat och gammeldags men är man inte gifta så är man inte.

Ni andra som är ogifta och har fått/ska få barn, hur har ni gjort med barnets efternamn? Har barnet fått behålla ert namn eller har ni gett dom pappans namn? Vår pojke kommer att få pappas efternamn eftersom vi ändå planerar att gifta oss till sommaren och då tar jag också hans namn.

Våra barn har mitt efternamn som s.k mellannamn och hans namn som efternamn. Så de heter båda efternamnen eftersom vi inte kunde komma överens och inte planerat ngt giftermål än.
  • minneli
    Februari16 skrev 2016-01-27 12:31:50 följande:
    Okej, nu vet ju inte jag hur stora era barn är men hur blir det på dagis/i skolan? Om dom heter Förnamn Mammas efternamn Pappas efternamn, ex Kalle Andersson Pettersson, är det ändå pappans efternamn man går efter på tex klasslistor och upprop och sånt?
    En går på förskola och en går i förskoleklass. På klasslistan står båda våra efternamn :)
    Antar ändå att det oftast bara ropas förnamnet vid upprop om inte flera heter lika.
  • minneli
    LMG skrev 2016-01-27 13:59:15 följande:

Ni som har barn sen innan. Vad får man absolut inte glömma att packa ner till bebisen i BB väskan?

Lite i strl 50 och lite i strl 56, bodysar, byxor och strumpor

2-3 pyjamaser

Tunn mössa

"Mellantunn" filt

Ytterkläder att åka hem i + en lite tjockare filt att lägga över när bäbisen sitter i babyskyddet.
  • minneli

Jag skrev bara det jag tyckte är viktigast men jag har oxå packat Tvättlappar, några blöjor, stjärtsalva, våtservetter, babyolja, en mjuk Tvättlapp och amningsnapp. Har packat i skötväskan så mkt får ligga kvar till sen.

De gula tvättlapparna har jag aldrig förstått mig på utan köper de vita tvättlapparna.

Svar på tråden BF februari 2016