• minneli

BF februari 2016

Typiskt mig så har jag gjort en lista på sånt jag vill ha gjort innan lillebror kommer, så så fördriver jag tiden. Plus ta hand barna och allt det "vanliga" såklart :)

• minneli
    LMG skrev 2016-01-29 15:22:06 följande:
    Haha jag har också gjort en lista! :) bara för att ha tidsfördriv och för att jag är ett riktigt kontrollfreak och vill ha koll på allt
    Det är jag också, ett kontrollfreak alltså :)
  • minneli
    sladda skrev 2016-01-30 14:29:38 följande:

Någon som har något knep för att få det att lugna ner sig i magen. Den bökar o stökar å jag vet inte vart jag ska ta vägen. Gör inte ont men är fruktansvärt obehagligt.

Är inte så mkt att göra, ibland kan det va obehagligt men då försöker jag tänka att det är ju bra att man känner ordentligt att bäbisen lever om därinne.
  • minneli

Igår fick min sambo magsjuka. Är så nervös nu för att få skiten och att barna får det oxå. Förra året i februari snurrade magsjukan runt i en evighet men nu är det ju inte direkt så passande. Går in i vecka 38 imorgon. De gånger jag fått magsjuka som gravid har det tagit väldigt lång tid att återhämta sig.

• minneli
    jesspett skrev 2016-02-01 13:12:41 följande:
    Ojoj, hoppas ni andra klarar er! Sprita allt som sambon rör vid och stäng in honom i ett rum ett par dagar! =)

En bekant till mig hade magsjukan någon vecka innan bf och dagen efter så åkte hon in till förlossningen och födde sin flicka!
    Han är instängd i vardagsrummet och fick sova där inatt plus att han bara får använda toan på nedervåningen så går vi på den andra. Köpte mer handsprit nu när jag var hos barnmorskan oxå.

Hade liiite högre blodtryck nu så jag ska tillbaka på fredag och kolla det, annars bar allt bra.
    Har nästan gått upp 21 kg!
    Vi gick igenom förlossningen och så var det nå papper som skulle till BVC. Han ligger långt ner (känns verkligen när jag går) men är
    Rucknar. Om vattnet skulle gå måste jag lägga mig ner direkt för annars kan navelsträngen komma i kläm. Ngn som fått höra det? Jag har aldrig fått höra det innan. Jobbigt om man är och lämnar på skolan eller liknande :D
  • minneli
    zupermorsan skrev 2016-02-01 16:56:58 följande:

Om jag inte är helt ute och cyklar så biter inte handsprit på magsjuka utan tvål och vatten är bättre.

Du är inte ute och cyklar :) tvål och vatten är bäst men jag tänker att det inte kan bli sämre om man kör med handsprit och tvål och vatten.
  • minneli

Inatt har jag haft så sjukt ont i huvudet och händerna, fötterna och typ läpparna har svullnat upp mer. Fick tid hos bm för blodtryck kl 13, så får vi se.
    Händerna är så svullna att det gör ont att bre en macka till och med. Tycker det skriker havandeskapsförgiftning om det hela.

• minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-03 14:08:00 följande:
    Hoppas det inte är det.

Jag har också fruktansvärt ont i fötterna. Är så svullen så det spänner i fötterna och töjer huden. Det är hemskt, kan knappt gå. Och händerna med, mitt karpaltunnelsyndrom gör så ont nu i och med allt vatten. Är även svullen i ansiktet. Var hos bm igår. Men allt var bra. Både urinprov och bltr.

Hoppas du slipper det denna gång.
    Det var inte förgiftning än, hon trodde jag överansträngt mig igår då jag gjorde alldeles för mkt egentligen. Ingen äggvita och blodtrycket var 120/90.

Trodde vi lyckats hålla sambon med magsjuka i karantän men nu spydde äldsta dottern. Fy fan vad jag e rädd för att få sliten nu i vecka 38. Får se om yngsta klarar sig, hon blir så himla dålig när hon får magsjuka.
  • minneli
    emeliiiiiie skrev 2016-02-04 05:52:36 följande:

Ni som har barn sedan tidigare, när födde ni? Min föddes på bf-dagen och nu försöker man intala sig själv att man faktiskt kan gå över tiden trots att man inte gjorde det me med första..=)

Första födde jag 8 dagar innan och andra två dagar innan.

Nu är sambon frisk men båda barna har magsjuka. Jag håller mig undan så gott det går men vi får väl se hur det går. Usch.
Svar på tråden BF februari 2016