• minneli

BF februari 2016

Informationen har funnits de senaste gångerna jag fött iaf och då i datorn. Kanske är annorlunda om man har fler sjukhus att välja på? Vi har bara ett bb så det är som inget att välja på :)

Jag vet tex att hon nämnt att det står en anteckning om att jag ska få en antibiotikaspruta i samband med förlossningen och det borde va den journalen personalen på bb får upp med info som är bra att veta.

• minneli
    lillterror skrev 2015-12-16 18:26:41 följande:
    Finns bara ett bb här med, men har man riktig nedrans otur så är det fullt och då får man åka runt tio mil till till nästa sjukhus (har redan sju mil till det aktuella bb) ^^ journal behöver vi inte ha med oss här, men blodpappren var viktiga iaf =) som sagt är det säkerligen olika på olika ställen.
    Hoppas verkligen inte det är fullt då jag ska föda för jag kommer förmodligen i te hinna ngn annanstans :D förra förlossningen tog 50 minuter och då tyckte jag inte ens att jag hade förvärkar innan så jag hade lika gärna kunnat föda hemma. Och det vill jag verkligen inte!
  • minneli
    Anonym (orolig) skrev 2015-12-21 06:58:36 följande:

Är mitt första barn å undrar lite om hur de är elr känns innan, har haft typ som mensvärk i 2 dagar nu å sen går de över efter nån minut de är inge som varar länge. Är de förvärkar elr nåt farligt som ja ska ringa å fråga om? Barnet kan väl inte vara påväg om inte vattnet har gått ? Är i vecka 35 idag .

Jag tycker det låter som att din kropp övar sig inför förlossningen. Jag är i v32 imorgon och har haft lika nu senaste veckan. Brukar om det går lägga mig ner och se så att det går över.
  • minneli

Jag sover jättekonstigt och mina drömmar är helt psyko! Har svårt att urskilja vad som hänt och inte när jag vaknar också.. Haha.

Idag ska jag strax på ultraljud för att kolla om moderkakan har flyttat sig uppåt eller inte. Annars kan det bli kejsarsnitt. Sen efter der ska jag till bm.

• minneli

Moderkakan hade flyttat på sig så det blir inget kejsarsnitt. Han väger 1,8 kg och var 4% över medelstorlek.

Var hos bm oxå och det såg bra ut, sf- mått 30 och jag upp 14 kg. Hade 126 i blodvärde så jag är inte trött pga det iaf!

• minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-12-21 23:10:33 följande:
    Skönt att slippa ks.

Imorgon är det glukosbelastning och träff med bm. Nästa tisdag är det nytt ul för att kolla om moderkakan flyttat sig.
    Hade du kollat en gång om den flyttat sig eller blir det här första gången?
  • minneli

Jag får göra glukosbelastning eftersom min mamma och lillasyster har diabetes.
    Men som tur är har det gått bra båda gångerna. Första graviditeten gjorde jag ingen men så tror jag faktiskt att jag glömde säga att de hade diabetes.

• minneli

Februari16

Oj, vad spännande!
    Håller du på och bokar för säkerhetsskull hemma då?
    Ska du in på lite tätare koller eller hur gör man?

• minneli
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-12-28 23:57:14 följande:

God kväll alla..

Imorgon är det dags för mitt extraul. Förhoppningsvis så får vi veta könet :)

Har börjat få ont när jag går. Jag och dottern cykla till stan häromdagen och räckte med 10 minuters strosande i affärerna och började ila neråt. Får sån smärta som strålar ner i blygdbenet. I vänster sida av blygdbenet och smärtan är hemsk. Jag blir alldeles varm i kroppen och magen känns öm. Fy säger jag bara. . Måste vara foglossning va?

Lycka till idag och berätta gärna hur det gick!
Svar på tråden BF februari 2016