• minneli

BF februari 2016

Kan tydligen inte lägga till mig på listan från mobilen så kanske ngn annan vill det? :)

Minneli 22/2

• minneli

Igår hade jag ont på eftermiddagen, sen avtog det under middagen och sen vart jag dödstrött och sov i 2-3 timmar och efter det hade jag ont till kl halv 2. Idag är hela magen stenhård, öm och ond.

• minneli
    LMG skrev 2016-02-06 12:26:23 följande:
    Inte helt omöjligt att du håller på att öppna dig. Men vad jag förstått så kan man gå runt och vara öppen 1-2 cm ganska länge utan att förlossningen sätter igång :)
    Med första barnet var jag öppen minst två veckor innan jag födde. Först 1 cm och till sist 3 cm.
    Med andra blev jag aldrig kollad innan och då gick det även betydligt fortare. (50 min på
    Förlossningen) Då var jag öppen 6 cm när jag kom in och jag tyckte knappt jag haft ont.
    Tycker det är lite lurigt den här gången, att jag knappt tyckte det gjorde ont.. Så därför tycker jag det är svårt att veta när det är
    dags att åka in.
  • minneli
    lillterror skrev 2016-02-06 14:11:05 följande:
    Känner igen det där! Haft så några dagar, senast nu när jag och sambon åt lunch =) brukar det kännas när man öppnar sig? Har Jag inte ens tänkt på nu när det gjort ont i underlivet, men låter ju lite logiskt =p ska till bm på tisdag, då har jag en vecka kvar till bf, hur stora är oddsen att dom kollar status där nere? =)
    Tror inte det är så stora odds att de kollar hur öppen man är.
    De kollade mig första graviditeten eftersom jag hade havandeskapsförgiftning och ville ha lite koll på om de kunde sätta igång förlossningen eller inte. De gjorde även hinnsvepningar då.
  • minneli

Nu har jag fått magsjuka som resten av familjen. Ingen hit i vecka 38... Fy fan alltså.

• minneli
    Angels dream skrev 2016-02-06 23:18:24 följande:
    fy vad hemskt. 
    jag är livrädd för att få det.
    de går på dagis och bonussonen ska till sin mamma på måndag...
    vi höll H*N hemma fredag och halva torsdag... 
    för att slippa få hem det.
    när H*N kom hem på torsdagen så var vi ute först i 1,5 h och sedan duschades det noggrant, även alla kläder blev tvättade.. allt för och slippa skiten..

har du ringt fl ang magsjukan? har hört att det är farligt att vara magsjuk och höggravid?!
    Jag har inte ringt fl. Tror inte det är farligt. Det kan starta förlossningen tror jag men bäbisen är klar. Sen antar jag att det är extra viktigt att få behålla vätska och jag kan inte det än iaf. Jävlar vilken kramper jag har och efter varje kräkning får jag sammandragningar.
  • minneli

Kul att läsa om förlossningar!

Den värsta magsjukan hoppas jag är över för mig nu. Gick ner 1 kg på några timmar, så nu gäller det att försöka dricka och få i sig ngt så att man inte är helt lam om det blir dags att föda.

• minneli
    MalinTherese skrev 2016-02-07 20:48:26 följande:

Någon som vet hur det är på BB med ersättning å flaska? Jag kommer pga personliga skäl välja att inte amma mitt tredje barn.. Behöver jag ta med flaska å ersättning själv då? Eller står BB för sånna saker? :)

Jag skulle tagit med två flaskor, så att det blir samma napp när ni kommer hem sen och att bäbisen vänjer sig vid den nappen och inte bb-flaskan.
  • minneli
    emeliiiiiie skrev 2016-02-09 08:32:19 följande:

Här har sonen fått magsjuka, så nu ber jag till gudarna att jag slipper skiten! En vecka kvar till bf idag, börjar närma dig för oss alla och flera har ju redan fått =)

Hoppas du slipper! Jag fick det i lördags och jag orkar inte göra ett skit än och får knappt i mig ngn mat. Hoppas man hinner återhämta sig innan förlossningen!
  • minneli
    emeliiiiiie skrev 2016-02-09 11:08:14 följande:
    När har du bf?

Usch ja man håller verkligen på va less nu...

Folk brukar säga "ta vara på tiden", "snart saknar du magen", men jag kan lova att inget av det stämmer på mig, fy va jag vill bli mig själv igen =)
    Saknar magen gör jag varje gång, inte att man är så osmidig mm. Men att man har bäbisen där och kan känna sparkarna... Magen känns så himla tom sen!
    Men det där med att ta vara på tiden kan man mest bara bli stressad av :)
Svar på tråden BF februari 2016